Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
BMW Autocrossing 2008
Registreeritud EAL-s nr 77/RS
Laupäeval, 16.08.2008 korraldavad United Motors ja Eesti BMW Klubi avatud võistluse autocrossingus tänavasõiduautodele. Võistlus viiakse läbi Harjumaal Tabasalu ringrajal ja on heategevusliku iseloomuga osavõturahast ja reklaamist laekuv tulu läheb Tallinna Lastehaigla Toetusfondi.
Autocrossing kujutab endast sisuliselt vigursõiduelementidega põimitud asfaldisprinti, kus võistlustrass märgitakse maha asfalt- või betoonkattega terrritooriumile (teele). Selle asemel võib kasutada ka mõnda olemasolevat kompleksi, nagu näiteks ringrada, kardirada jms. Tabasalus peetav võistlus viiakse läbi kahel rajal: esimesel, 1 km pikkusel distantsil (nn suur ring) stardivad võistlejad oma autodega, teisel 0,4 km pikkusel distantsil (nn väike ring) võistlevad osavõtjad United Motorsi BMW Sõidutreeningu autodel. Korraldajate eesmärgiks on pakkuda osalejatele aktiivset meelelahutust ja parandada läbi sõidutehnikalt nõudliku võistluse juhtide sõiduoskusi. Korraldajate seotus ühe margiga ei sea mingeid piiranguid võistlejatele, suurel ringil võivad osaleda kõik tänavasõiduautod, mis vastavad tehnilistele tingimustele.
1. Programm
1.1 Esmaspäeval, 21. juulil avaldatakse internetis võistlusjuhend (www.rally.ee)
1.2 Esmaspäeval, 21. juulil algab osavõtjate eelregistreerimine (www.rally.ee)
1.3 Reedel, 15. augustil lõpeb eelregistreerimine (www.rally.ee)
1.4 Laupäeval, 16. augustil:
10.00-11.30 - dokumentide kontroll, registreerimine kohapeal, autode tehniline kontroll
10.00-11.30 - trassid avatud võistlejatele jalgsi tutvumiseks
11.45 - trassiga tutvumine ohutusauto järel (suurel ringil)
orient. 12.00 - võistluste avamine
orient. 12.15 - start esimesele võistlusautole
orient. 16.30 - autasustamine, lõpetamine
2. Aeg ja koht
2.1 Võistlus toimub 16.08.2008 Harjumaal, Tabasalu kardiraja territoorimil. Dokumentide kontroll ja tehniline ülevaatus kohapeal.
3. Määrang
3.1 Võistlus viiakse läbi käesoleva võistlusjuhendi järgi.
4. Korraldajad
4.1 Võistluste korraldaja on BMW esindaja Eestis AS United Motors koostöös MTÜ-ga Eesti BMW Klubi.
4.2. Ametnikud
Võistluste direktor: Kaido Soorsk
Võistluste juht: Eedo Raide
Tehniline kontroll: Siim Söönurm
Peaajamõõtja: Silver Aiaste
5. Võistluse kirjeldus
5.1 Võistlustrasside pikkused on 1000 m ja 400 m.
5.2 Mõlemad võistlustrassid on asfaldil.
5.3 Treeningsõite ei toimu, rajaga on lubatud tutvuda jalgsi selleks ettenähtud ajal ja suurel ringil peale registreerimise lõppu ühises rivis ohutusauto järel.
5.4 Väiksel ringil on võistlustrassi finišpeatumisega boksis (auto peab jääma seisma kurikatega tähistatud alale). Suurel ringil eelneb stardile kiirendusring ning start ise on lendstardist. Peale kahte kiiret ringi läheb aeg finišjoonel lukku ning sellele järgneb aeglustusring. Aeglustusringi lõpus tuleb rajalt maha tulla ja keerata boksialale. Stardist ja finišst annavad võistlejatele märku ka lipukohtunikud, võistlejate ajad fikseeritakse elektrooniliselt.
5.5 Boksi piiri ületamise ja kurika puute (nii, et kurikas läheb ümber või ei paikne enam talle määratud kohal) eest on ette nähtud trahv 3 sekundit, mis liidetakse võistleja poolt välja sõidetud ajale. Trassi vale läbimise korral on karistuseks vooru halvim aeg +3 sekundit. Valestardi eest on trahv 5 sekundit, mis liidetakse võistleja poolt välja sõidetud ajale.
5.6 Stardijärjestus vooru esimese võistleja stardiajaga avaldatakse Ametlikul Teadetetahvlil vooru eel hiljemalt 10 minutit enne esimese võistlusauto starti.
5.7 Suurel rajal antakse stardikäsklus lipuga, kuid ajamõõtmine käib läbi GPSil põhineva süsteemi, mis omakorda fikseerib täpse stardihetke ning loomulikult ka aja sõidu lõppedes. Aegade mõõtmine käib elektrooniliselt ning ajad fikseeritakse 1/100 s täpsusega. Väikesel rajal antakse stardikäsklus lipuga ja aeg fikseeritakse stopperiga.
5.8 Stardijärjekord määratakse registreerimisjärjekorra alusel, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil.
5.9 Suurel rajal toimub võistlus kõigis võistlusklassides kolmes voorus.
5.10 Väikesel rajal toimub võistlus kõigis võistlusklassides kahes voorus
5.11 Ametlik teadetetahvel asub suurel rajal stardis.
6. Võistlusautod, tehnonõuded, varustus
6.1 Võistlusautod peavad vastama EAL Tehnikakomitees 26.02.2003 kinnitatud Rahvaalade Võistlusautode Tehnonõuetele (Avaldatud rahvasprindi Võistlusmääruse lisas). Autodega, millel on kehtiv EALi tehniline kaart, ei lubata startida.
6.2 Lisa- ja ohutusvarustusest on lubatud võistluse ajaks eemaldada varuratas, tungraud, tõkiskingad, ohukolmnurk. Tulekustuti ja autoapteegi eemaldamine ei ole lubatud.
6.3 Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib korraldaja kontrollida iga vooru eel.
6.4 Rendiautol võistlemine on lubatud ainult eelneval kokkuleppel korraldajate ja rendifirmaga (punkt ei kehti liisingautode kohta).
6.5 Võistlusnumbrid väljastab korraldaja, need paigaldatakse võistleja poolt enne startimist võistlusautole (vasakpoolsele küljele, tagaistme kohal asuvale aknaklaasile).
6.6 Tehnilist kontrolli mitteläbinud võistlusautot starti ei lubata.
6.7 Korraldajal on õigus lasta paigaldada võistlusautole reklaamkleebiseid.
6.8 Juhul, kui võistleja keeldub või eemaldab võistluse ajal korraldaja poolt ettenähtud sponsorreklaami võistlusautol, lubatakse võistleja (vooru) starti peale kahekordse maksimaalse stardimaksu tasumist.
6.9 Väikesel rajal numbreid ei paigaldata, võistlejad kutsutakse välja nimeliselt.
7. Võistlejad, võistlusklassid
7.1 Võistlusklassid
Suurel rajal: autod mootori kubatuuriga kuni 1800 cm³ / autod mootori kubatuuriga üle 1800 cm³ / naised
Väikesel rajal: mehed / naised
7.2 Ühe autoga võib suurel rajal osaleda ühes klassis kuni kaks võistlejat, sellest tuleb teavitada korraldajat eelnevalt registreerimisel.
7.3 Kui võistlusautoga osaleb kaks võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige stardinumber (ülejäänud stardinumbrid tuleb võistlejal sõidu ajaks kinni katta või eemaldada).
7.4 Võistlussõitude ajal peavad võistlejatel olema kinnitatud turvavööd ja suurel rajal kandma kaitsekiivrit.
7.5 Võistleja saab osaleda vaid ühes klassis ja ühel rajal.
8. Mandaadis esitatavad dokumendid
8.1 Juhtimisõigust tõendav dokument.
8.2 Sõiduki registreerimistunnistus kehtiva tehnoülevaatuse märkega (suurel rajal).
8.3 Sõiduki kasutusõigust tõendav dokument (vajadusel, suurel rajal).
8.4 Sõiduki kohustusliku Liikluskindlustuse poliis (suurel rajal).
9. Registreerimine ja osavõtumaks
9.1 Võistlusele saab registreeruda ainult internetileheküljel www.rally.ee oleva registreerimisankeedi alusel. Ankeedis märgitud auto registreerimisnumbri alusel toimub võistlusautode pääs võistluspaiga territooriumile.
9.2 Osavõtutasu registreerumisel enne 15.08.2008 on suurel rajal kõikides klassides 450 EEK võistleja kohta.
9.3 Osavõtutasu registreerumisel enne 15.08.2008 on väikesel rajal kõikides klassides 350 EEK võistleja kohta.
9.3 Maksta saab sularahas võistluste eel mandaadis.
9.4 Stardikohad täidetakse ja registreerunud võistlejate nimed avaldatakse registreerimisankeedi täitmise järjekorras.
9.5 Kohapeal (võistluspaigas) registreerimise puhul on suurel rajal osavõtutasu 500 EEK ja väikesel rajal 400 EEK.
9.6 Starti mitteilmunud registreeritud võistlejatele osalustasu ei tagastata.
9.7 Võistlusele lubatakse (mõlemal rajal) kuni 100 võistlejat.
10. Üldised kohustused
10.1 Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.
10.2 Võistlusautol peavad korraldaja poolt antud võistlusnumbrid ja reklaamkleebised olema ettenähtud kohas ning nähtavad (v.a. p. 7.3. nimetatud juhul) kuni võistluse lõpuni.
10.3 Võistluspaigas võistlustrassi välisel alal on keelatud liikuda kiiremini kui 20 km/h. Kohtuniku poolt fikseeritud silmnähtava kiiruseületamisega kaasneb võistluselt eemaldamine.
10.4 Võistluse toimumise ajal (peale tehnilist kontrolli kuni protestiaja lõpuni) võistluspaiga territooriumilt võistlusautoga lahkumine ilma võistluse juhi loata loetakse võistluse katkestamiseks.
10.5 Iga võistleja osaleb omal vastutusel. Võidusõidust tulenevat kahju ei hüvitata võistluse korraldajate ega raja haldajate/omanike poolt.
11. Tulemuste arvestamine
11.1 Arvestust peetakse viies võistlusklassis eraldi.
11.2 Suurel rajal määratakse võistlejate paremusjärjestus igas võistlusklassis kahe vooru parimate aegade liitmise teel. Kõrgema koha saab väiksema ajaga võistleja.
11.3. Väikesel rajal määratakse võistlejate paremusjärjestus igas võistlusklassis kahe vooru aegade liitmise teel. Kõrgema koha saab väiksema ajaga võistleja.
11.4 BMW Autocrossing 2008 kuulub ka BMW Cup 2008 arvestusse. Kõigile selleks soovi avaldanud sõitjaile arvestatakse selle sarja raames punkte ka Autocrossingult. Punktide arvestust peab BMW Klubi ise ning avaldab selle foorumis vastavas jaotuses.
12. Autasustamine, auhinnad
12.1 Iga võistlusklassi kolme paremat võistlejat autasustatakse aukirjaga.
12.2 Auhinnad parematele paneb välja United Motors, loosiauhinnad ja eriauhinnad võistluse toetajatelt.
12.3 Loosiauhinnad loositakse kohalolevate võistlejate vahel autasustamise käigus. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
13. Protestid
13.1 Protestimaks on 1000 krooni. Protesti lahendab võistluste juht ja õigustatud protesti puhul tagastatakse raha hagejale.
14. Lisasätted
14.1 Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi võistluse ajakavas ja võistluse käigus.
14.2 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.
14.3 Kõik käesoleva juhendiga määratlemata juhtumid lahendab võistluse juht kohapeal.
|
|
|
|