Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Uued reeglid külvavad krossisõitjate seas segadust |
|
Uued reeglid külvavad krossisõitjate seas segadust
|
Loe lisaks |
|
|
Tänavune hooaeg toob viiest etapist koosnevas koduses rallikrossi meistrisarjas kaasa mitmeid muudatusi, mis seotud eeskätt võistluste toetaja Baltyre Eesti AS poolt tarnitavate rehvidega.
Tänavuseks hooajaks kehtestatud võistlusautode tehnilised tingimused näevad ette, et ajavahemikul 1. aprillist kuni 1. novembrini peetavatel rallikrossi etappidel on ERC klassis lubatud kasutada ainult slick-tüüpi rehve. Klassides ERC standard ja ERC junior tohib samal perioodil kasutada vaid Matadori MP15 ja MP42 rehve.
Rehvipiirangud on sõitjate hulgas tekitanud nii meelehärmi kui ka segadust. Enim küsitavusi on tekitanud rehvide lõikamise teema. Rallikrossi komitee liikme Martin Toomi sõnul on rehvide lõikamine lubatud vaid ERC arvestuse autodel, muudes klassides aga keelatud. "Tehnilised tingimused on lubava iseloomuga," selgitas Toom. "See tähendab, et kõik, mis ei ole eraldi lubatud, on keelatud."
Rallikrossi komitee esimees Hillar Kalam palus võistlejatel väga tähelepanelikult lugeda tehnilisi tingimusi ja küsitavuste korral kindlasti hankida lisainfot, et vältida olukordi, kus valesti arusaamise tõttu jääb võistluspäeval sõit sõitmata. "Küsige julgesti nõu, kui midagi arusaamatuks jääb," tegi Kalam sõitjaile ettepaneku. "Ei ole mõtet ise leiutama hakata. Tänavarehve ei ole kunagi tohtinud lõigata - see on ikkagi võidusõidu rehvide teema ja ei osanud arvatagi, et sealt võib kaheti mõistmist välja tulla."
"Sel aastal on muudatusi - kuigi mitte väga radikaalseid, kuid siiski on muudatuste hulk suurem kui mõnel möödunud hooajal," lisas Kalam.
Valitsev rallikrossi meister Kalle Kütt märkis, et slikkrehvidega sõitmine juba avaetapil Kehalas võib sõitjaile kujuneda tõsiseks katsumuseks: "Kehala kohta ei kujuta küll ette, kuidas seal slikiga võidu sõita. Eelmist aastat meenutades ei oleks seal selliste rehvidega küll midagi ära teinud. Samas Vasalemma rajal saab hästi sõita ainult slikiga ja Laitses toimisid need rehvid ka normaalselt. Põtsamaa raja kohta ei oska kommenteerida."
Kütt märkis, et mullusel Kehala rallikrossil segasid sõitu rusikasuuused kivid. "Kui kive poleks ja rajad oleksid korras ning ei laguneks, poleks slikkrehvide kasutamise vastu midagi."
Korraldajate sõnul on krossirajad varasemate aastatega võrreldes paremaks muutunud. Rehvireeglid tehti tänavuseks hooajaks aga uutmoodi eeskätt sarja kvalitatiivset arengut silmas pidades.
ERC klassis võistlev Silver Havamaa märkis, et rehvipiirangute kehtestamine mõjub eeldatavasti positiivselt: "Rajad sälivad tõenäoliselt paremini ja sõitjatel ka poole vähem muresid - ei ole vaja topelt velgi ja rehve kaasa vedada ega närveerida enne sõitu, millised neist vaja autole alla kruvida. Pärast ei kripelda ka, kas oleks ikka teise rehvikomplektiga pidanud sõitma."
Esialgu oli sel aastal kavas pidada kaheksa rallikrossi etappi, ent hooaja algus lükkus kolme ärajäänud talvise etapi tõttu maikuusse. Lisaks uuendatud Kehala rajale kihutatakse veel Vasalemmas, kahel korral Laitse rajal ning uue etapina sõidetakse suvisel Põltsamaa rajal.
|
|
|
|