Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Kehala rallikross
Laupäeval, 31. mail, Lääne-Virumaal Kehala krossirajal.
Eesti meistrivõistluste I etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERC, divisjon 1, ERC standard ja ERC Junior.
Registreeritud EAL-s nr 43/RK
Kehala rallikross viiakse läbi vastavuses Eesti Autospordi Liidu (EAL) võistlusmäärustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) ja EAL-i poolt kinnitatud 2008. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendiga ja käesoleva võistlusjuhendiga.
1. Võistluse koht, aeg, ajakava
1.1. Võistlus toimub 31. mail 2008. a Kehala krossirajal.
EAL rajalitsents nr: 26
Võistlusraja pikkus: 1100 m
Rajakate: kruus
Võistlusraja ääred on tähistatud.
Treening- ja võistlussõidud peetakse vastupäeva.
1.2. Võistluse ajakava
reede 16.mai 2008. a.
Avaldatakse võistlusjuhend, algab osalejate eelregistreerimine
reedel, 30. mai 2008. a.
15.00 lõpeb osalejate eelregistreerimine alandatud osalustasuga
laupäev, 31. mai 2008. a.
08.0010.00 - registreerimine
09.30-10.30 - tehniline kontroll
09.30-10.45 - treeningsõidud
10.45 - võistlejate koosolek
11.00 - võistluste ametlik avamine
11.15 - eelsõidud
14.00 - finaalsõidud
16.00 - orienteeruv autasustamise aeg
Registreerimisel esitab võistleja kehtiva sõitjalitsentsi, registreerijalitsentsi, võistlusauto tehnilise kaardi ja täidetud osavõtuavalduse (eelregistreerunud võistlejad saavad mandaadist eeltäidetud osavõtuavaldused).
Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info võistluste teadetetahvlil. Ajakava muutusi võib sisse viia ainult võistluste juhi kirjaliku otsusega ja enne võistlejate koosolekut.
2. Korraldaja, ametnikud
2.1. Korraldaja:
V.A.S.K. Plekikiisu
2.2. Võistluse ametnikud
Võistluste juht: Avo Kristov 50 74 035
Võistluste direktor: Aivar Ojaperv 51 936 498
Peaajamõõtja: Villu Teearu
Tehniline kontroll: Martin Toom
Peasekretär: Krista Toombu
2.3. Võistluste info
Aivar Ojaperv 51 936 498
www.rally.ee
www.autosport.ee
3. Määrang
3.1. Kehala rallikross:
3.1.1. Eesti Meistrivõistluste I etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERC, division 1, ERC standard, ERC Junior.
4. Arvestusklassid, osavõtjad
4.1. Võistlusklassid
4.1.1. ERC Junior: noored 12-17 a (kaasa arvatud). Alla 12 aastaselt eriloa
saamiseks on vajalik eelnev kaheaastane võistlusstaaž näiteks kardispordis.
4.1.2. ERC STANDARD limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod
4.1.3. ERC 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele
4.1.4. Division 1 - A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J
Võistlusklass ERC Junior (4.1.1) autod peavad vastama kehtivatele ERC Standard tehnilistele tingimustele (koos täiendavate piirangutega).
Võistlusklass ERC Standard (4.1.2) autod peavad vastama kehtivatele ERC Standard tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass ERC (4.1.3) autod peavad vastama kehtivatele RALLIKROSSI AUTOD (ERC) tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass Division 1 (4.1.4) autod peavad vastama FIA võistlusmääruse lisa J tehnilistele tingimustele.
4.2. Osavõtjad
4.2.1. Meistrivõistluste etapil võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL sõitja- ja registreerijalitsentsi.
5. Võistluse käik
5.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt kakskümmend minutit treeningaega
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi.
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.
5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
5.5.1. Starditsoonis võib teha ainult ühe rehvipuhastus kiirenduse. Rikkumise korral eemaldatakse võistleja musta lipuga.
5.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk.
5.8. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.
5.10. Finaalsõitudesse pääsevad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade põhjal.
5.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel, peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.
6. Kinnine parkla, protestid
6.1. Kinnine parkla 30 minutit arvates esialgsete tulemuste avaldamisest teadetetahvlil ja avamine Võistluste juhi loal.
6.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist teadetetahvlil. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.
7. Osavõtumaksud
7.1. Osavõtumaksud kohapeal registreerimisega / eelregistreerimisega (kuni 30.05.2008. a kell 15.00).
7.1.1. ERC: 1200 kr / 1000 kr
7.1.2. ERC Standard: 1000 kr / 800 kr
7.1.3. ERC Junior: 700 kr / 500 kr
7.1.4. Division 1: 1200 kr / 1000 kr
7.3. Eelregistreerimine toimub autospordiajakirja rally.ee leheküljel.
Osavõtutasu maksmine toimub võistluspaigas.
7.4. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul, kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.
7.5. Eelregistreerimisega seotud probleemide korral pöörduda Villu Teearu poole, tel 52 15 199.
9. Reklaam
9.1. Korraldaja reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.
9.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.
9.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline trahv 1000 kr.
10. Autasustamine
10.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
10.2 Korraldajate ja sponsorite eriauhinnad.
11. Vastutus
11.1. Võistluste korraldaja, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
|
|
|
|