Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
23. mai 2008 3:06
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Jaan Pettai moto autospordis: Tasa sõuad, kaugele jõuad

Jaan Pettai. Foto: Repro2004. aastal rahvasprintidel ning -rallidel Lada Samaraga osalema hakanud Jaan Pettai on tänaseks mitmel võistlusalal arvestatav konkurent. Rahvasprintidel sportklassis kahtlemata ka üks favoriitidest. Ahvatleb teda kõige enam aga autoralli.

14 aasta eest mootorispordiga tegelema hakanud noormees ise ütleb, et keskendub sel hooajal põhiliselt sportrallidele, kuid tema võistluskalendrisse kuuluvad siiski ka sprindivõistlused. "Praegu võistlen rallisprintidel ning sportrallidel, vahel ka rahvasprintidel, kui on vaja enne tähtsat võistlust "käsi soojaks saada", selgitab ta.

Jaan Pettai ei salga, et tõsine huvi autospordi vastu ja võrdlemisi pikaaegne kogemus kardi roolis on autoga võisteldes vaid kasuks tulnud. Ta rõhutab, et seda eeskätt asfaltkattega võistlusrajal kihutades.

1994. aastal alustas Jaan tegelemist kardispordiga, osaledes võidusõitudel klassis Micro. Sellele järgnes samas masinaklassis täispikk ja edukas hooaeg, mille ta kokkuvõttes lõpetas Eesti meistrisarja pronksmedaliga. Aasta 1996 jäi Jaanile Micro klassis viimaseks ning alates 1997. aastast tegi ta sõitudel kaasa Marko Asmerilt soetatud Raket klassi võistlusmasinal. Järgnes täispikk hooaeg, ent 1999. aastal oli õnnetuse tõttu tarvilik kardivõistlustel osalemisest loobuda.



Mis sind autospordi juurde tõi?

Autospordi juurde tõi mind mu isa, kes kunagi tegeles aktiivselt kardispordiga. Kardispordiga ise tegelesin umbes 5-6 aastat. Kahjuks lõppes minu kardisõitmine 1999. aastal, kui tegin raske avarii Balti meistrivõistluste etapil Raplas. Pärast seda oli perekondlik otsus kardispordist loobuda!

2003. aasta lõpus ostsime ühelt tuttavalt tänavasõidu Lada Samara ning seda võibki pidada rallisõitmise alguse aastaks. Aastake hiljem panime autole torud sisse ning sõitsime rahvasprinte ning -rallisid. 2005. aasta lõpus oli kindel plaan hakata sõitma sportrallisid, kuid oma auto ettevalmistamiseks nappis aega ning seetõttu sai soetatud Gabriel Müürsepalt E7 klassi tingimustele vastav ralliauto Lada Samara, millega sõidan siiamaani.

Kus, kuna ja millega tegid esimese võistlusstardi?

Päris esimese võistlusstardi tegin ma kardiga, aasta oli siis vist 1994 ning kohaks Aravete. Autospordis oli päris esimeseks võistluseks Kambja jäärada aastal 2004 ning toona oli autoks tänavasõidu Lada Samara.

Kas võid öelda, et varasem kardikogemus on ka sprintidel ja rallispordis abiks?

Kardikogemus on olnud suureks abiks asfaldisprintidel, kus trajektoor on väga oluline. Seal on mind saatnud ka tänu sellele edu.

Millisel pinnasel ennast kõige kindlamini tunned?

Kõige kindlamalt tunnen end asfaldil, kuid kõige nauditavam on minu meelest sõita korraliku lume ja jääga.

Milline on kõige eredam mälestus võistlusrajalt?

Kõige eredam mälestus on seotud 2006. aasta Tallinna ralli "katusega". Suure kiirusega jäi legendis üks kurv kuulmata ning auto libises "eurokraavi" ning sealt üle katuse. Õnneks suudeti hoolduses auto korda teha ning õnnestus ka ralli lõpetada.





Kas see intsident sinusse mingi jälje ka jättis?

Terve selle hooaja andis see "katus” tunda. Ei olnud enam sellist julgust ning kiirus oli ka kadunud, kuid praeguseks on kõik taastunud. Inimene õpib vigadest, mis ta teinud on.

Kui palju aega autosport sinu elust võtab?

Autosport on suhteliselt aeganõudev hobi. Praegusel hetkel ei saa küll kooli ja töö kõrvalt eriti garaažis tegutseda, kuid siiski võistlus-eelsed õhtud mööduvad auto kallal nokitsedes. Rallitreeninguid ma otseselt ei tee, pigem lähtun põhimõttest, et kõige paremini õpid võisteldes ja võistluspinges. Võistlusi on umbes 2-3 nädalavahetusel ühes kuus.

Kuuldavasti plaanid sel aastal osaleda paaril rallil Lätis. Millise eesmärgiga sinna lähed?

Eesmärk on omandada võimalikult palju sõidukogemust. Samas ei lähe niisama sõitma, vaid püüan ka pakkuda konkurentsi lõunanaabritele. Varasem kogemus välisvõistlustelt puudub täielikult. Pole isegi vaatamas käinud.

Kas uue võistlusauto soetamise peale oled mõelnud?

Mõtteid on olnud erinevaid, aga eks aeg näitab. Kui leiame sponsoreid, siis ei ole miski välistatud.

Ega rallikrossil osalemise plaani ei ole peast läbi käinud?

Rallikrossi mõtted juba kaks aastat olnud. Sai isegi "krossikere" ehitatud Samarast. Praegu veel vaja auto kokku laduda, kuid hetkel napib selleks aega.

Millised on tänavuse aasta plaanid?

Sel hooajal on plaanis osaleda kõikidel Eestis toimuvatel sportrallidel, enamusel rallisprintidel, valikuliselt rahvasprintidel ning ühel-kahel rallil Lätis.

On sul mõni moto autospordis, millest juhindud?

Tasa sõuad, kaugele jõuad! Rallit ei võida alati see, kes kõige kiiremini sõidab ja "hullu" paneb, vaid see kes mõistusega sõidab!
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia