Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Maila Vaher
06. mai 2008 14:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Markus Abram lubab ka sel hooajal tulist heitlust

Markus Abram. Foto: Erakogu15-aastane Aruküla poiss Markus Abram on juba mitmel võistlusel vanematele rallimeestele kiirusega silmad ette teinud. Tallinna 21. Kooli 8. klassis õppiv Markus sõidab ka sel hooajal Honda Civicuga, kuid lubab võrdselt vastu astuda Citroenidel võistlevatele konkurentidele.

Kuidas autosporti sattusid?

Autospordi juurde sattusin 2006. aastal hea tuttava Jarmo Võsa kaudu. Ta oli juba varem sõitnud ja oskas kogemusi jagada.

Juba väiksena oli mul autopisik sees, siis sain küll vaid ema süles autot roolida. Umbes 8-aastaselt soetas isa mulle maja ümber põldudel põristamiseks auto. Seda sai sugulastega igat moodi "testitud". Möödusid aastad, kuid lõpuks sai ammune unistus teoks - 2006. aastal tegin kaasa oma esimese võistluse Võrtsjärve noortesprindil Volkswagen Golfil...

...ja saavutasid ka kohe esikoha. Oled näidanud nii mõnelgi võistlusel suuremat kiirust, kui kogenud rallisõitjad ning olnud algusest peale poodiumikohtadel - milles peitub sinu edu võti?

Ma arvan, et minu edu võti on selles, et olen juba päris noorena ammutanud kogemusi tegeledes mootorispordiga. Konkreetselt trenni pole küll teinud, kasutan seda, mis aja jooksul õpitud.

Keda pead kõige suuremateks konkurentideks?

Sel hooajal on arvatavasti suurimateks konkurentideks Siim Plangi, Sander Pärn, Martin Kangur ja samuti Karl Kruuda võib vahel üllatada. Ka Allan Popov on pärast uue auto soetamist liidrite hulka tõusnud. Ise üritan neile terve hooaja vastu punnida ja kerge ei saa see olema ei mulle ega neile, sest konkurents on tõesti tihe.

Millised on sinu eelised konkurentidega võrreldes?

Arvan, et oma olen konkurentidest lihtsalt psühholoogiliselt üle. Säilitan külma närvi igas olukorras.

Millist tüüpi võistlused kõige enam meeldivad?

Asfaldisõidud. Oskan asfaldil tunduvalt paremini sõita, kui kruusal. Ka pikkadel ja libedatel rallikatsetel tunnen end kindlalt. Kui valida sprindi ja ralli vahel, siis eelistan ikkagi ralliformaadis võistlusi.

Kuidas sujub koostöö kaardilugeja Kristjan Novitskiga?

Üllatavalt hästi, kui arvestada seda, et Kristjan polnud varem ralliga seotud ja alustas minuga sõitmist põhimõtteliselt null-teadmistega kaardilugemisest, kuid juba esimesel võistlusel (Otepää noorterallil - toim) sai ta oma ülesannetega suurepäraselt hakkama.

Millised on olnud kõige suuremad tagasilöögid sinu autosportlase karjääri jooksul?

Kõige rohkem teeb meelehärmi see, et konkurentide tehnika ikkagi on üle, mille võrra tuleb minul rohkem pingutada. Üle ega ümber ei saa ka sel pühapäeval Pärnu rallisprindil tehtud avariist, mille tulemusena tuleb auto väga kiirelt üles ehitada, et Tallinna noortesprindil konkurentidele näidata, et mu hoog ei ole ka ärast avariid raugenud.

Rääkides sellest avariist... Audru ringrajal on "katused" võrdlemisi haruldased ja see juhtus olema ka vististi esimene "katus" sinu võistlejakarjääri jooksul. Kas õnnetute asjaolude kokkulangemine või siiski sõiduviga?

See oli tõesti mu esimene "katus". See juhtus nii, et oli laialt teeosalt üleminek kitsamale ja ma ei suutnud otsustada, kas lükkan käigu madalamaks või hoian neljandaga gaasi peal. Otsustasin viimase kasuks, kuid trajektoor ei olnud just kõige õigem ja tagaots libises muru peale, sealt edasi vastu küngast. Siis võttis tagaotsa kinni, viskas esiotsa vastu küngast ja üle. Pigem oli see siiski sõiduviga.

Millised on tulevikuplaanid?

Tänavusel hooajal on meil plaanis autot arendada - paneme peale uue ja võimsama mootori. See peaks juhtuma juba suve keskel. Ka originaalpidurid tahaks asendada uute ja parematega ning muid pisiasju auto juures paremaks muuta. Üritame auto korralikult tööle saada ja siis vaatame, mis edasi saab. Loodetavasti ei mõjunud pühapäevane avarii mu kiirusele halvasti ja suudan ka edaspidi tugevat konkurentsi pakkuda.

Kui kaugele on sul plaanis autospordis jõuda?

Autospordiga tegelemisega jätkan arvatavasti niikaua, kuni kiirust ja jaksu on. Eks tulevik näitab, kas otsustame kahe- või neljarattaveolise auto kasuks. Kindlaid eesmärke enda jaoks püstitanud ei ole.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia