Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
19. veebruar 2008 14:19
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Janar Nageli ralli-Moskvitš kestis kolm aastat

 Foto: Kaido SaulJanar Nagel on kolme aasta vältel truult teeninud Moskvitšiga kaasa teinud 60 võistlusel ja poodiumile pääsenud enamal kui pooltel kordadel. Tänavune Koeru rahvaralli jäi 22-aastasele tartlasele selle autoga viimaseks võistluseks.

Mis sind omal ajal üldse ajendas Moskvitši rooli istuma?

Moskvitši rooli istusin seetõttu, et Kristo Tamm sõitis siis juba Moskvich Liigas ja mul oli võimalus saada endale ka "mosse". Mõtlesin, et kas saaks temast jagu. Nii siis saigi oma võimeid proovima hakatud.

Kirjelda palun mõne sõnaga auto ajalugu.

Auto kinkis mulle nüüdseks lahkunud vanaisa. Siis sai tasapisi hakatud autot aretama, alguses oli hea Kristo Tamme pealt vaadata, mida üldse teha ja kuidas. Ja siis sai mindud esimesele võistlusele, milleks oli 2005. aastal toimunud Koeru rahvaralli. Rallile eelnenud tehnilisel ülevaatusel oli kõik OK. Ja siis oli vaid oodata starti.

Millised on muljed tänavuselt Koeru rahvarallilt?

Koerus esimene katse läks hästi! Olime oma klassi esimesed. Enne teist katset ütlesin oma kaardilugejale Linnar Simmole, et eelmisel aastal võitsime mõlemal läbimisel selle katse. Ja siis umbes poolel rajal kiires paremkurvis libises auto juhipoolse küljega vastu külmunud liivavalli. See viskas auto kaardilugeja külje peale - ise tundsin, et nüüd tuleb "katus". Õnneks asi nii hull polnud. Kui auto ratastele kukkus, siis nägin, et minu poolel oli põhi kõik üles poole tõusnud ja esiklaas mõrades. Käigud ka ei lülitunud, kuna pedaali ei saanud põhja vajutada. Sõitsime katse lõpuni teise käiguga ja kaotasime oma klassi võitjale 12 sekundit. Tehnilises pargis saime käigud tööle ja tuli minna konkurente püüdma.

Kolmas ja neljas katse läksid hästi. Jõudsime konkurentidele juba päris lähedale, aga viiendal katsel, kus oli kirjas väga libe, seal tulime liiga suure hooga ja ei jõudnud isegi keerata ning sõitsime otse põllule. Nii lisandus jälle 10 sekundit kaotust ja auto seisukord muudus järjest halvemaks.

Enne nelja viimast katset kaotasin klassiliidrile 6,7 sekundit ja teisele kohale 1,6 sekundit. Seitsmendal katsel läks hästi ja kerkisime teiseks, aga kaheksandal tegime spinni ja andsime koha jälle käest. Üheksandal katsel eksis Marko Eespakk ja enne viimast katset kaotasime Ahto Moorile vaid 0,3 sekundit! Aga närv ei pidanud vist vastu, tagurdasime juba esimeses šikaanis ja siis tuli hakata seda tagasi tegema. Mõni kurv hiljem olime jälle põllul ja kaotasime katse 2,9 sekundiga.

Mitu võistlust nüüdseks selle AZLK 2140 roolis kaasa teinud oled?

Koeru rahvaralli oli selle auto jaoks kuuekümnes ja üksiti viimane sõit. Poodiumil olen olnud selle autoga 37 korda. Mitte ühtegi katkestamist, katust ega rehvipurunemist.

Millised on kõige eredamad mälestused selle Moskvitšiga?

Mälestusi on mul selle autoga juba väiksest poisist peale, kui veel vanaisa sellega sõitis. Vahetevahel sain ka süles roolis olla.

Arvan, et võib-olla oligi see üks kõige eredamaid hetki, kui nüüd Koeru rallil oleksime peaaegu oma esimese "katuse" teinud. Nii lähedal pole veel katusele olnud. Aga eks on teisi hetki ka, kui näiteks üle-eelmisel suvel sõitsin Koeru sprindil juhipoolse külje vastu raudaeda puhtaks.

Kui selle auto kere nüüd leiab tee vanarauaks, siis kas ja millal uue Moskvitši soetad või keskendud sportautoks ehitatud Volkswagen Golfi arendamisele?

Kahjuks jah see kere läheb "emexisse". Siiski ma vaatan kuskilt mingi korraliku kere, millest teha uus auto. Millal see juhtub, ei tea veel.

Praegu keskendun rohkem sportrallidele ja Golfi ehitamisele. Aga kindlasti teen veel ühe "mosse", et vahetevahel minna ja kaarte segada mossemeeste seas.

Millised on sinu lähiaja plaanid autospordis?

Hooajal 2008 tahame osaleda kõigil Eestis sõidetavatel rallidel ja sprintidel. Plaan on sõitma õppida esirattaveolise autoga. Muidugi tuleb autot ennast arendada konkurentsivõimeliseks. Väga suuri plaane ei tee, kuigi tahaks jõuda sama kaugele, kui Moskvitšiga "mosseliigas" või isegi veel kaugemale.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia