Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi sarja avaetapp peeti libedal asfaldil
|
Loe lisaks |
|
|
11. jaanuaril peeti Audru ringrajal superkrossi karikasarja esimene etapp. Kuigi algselt oli planeeritud pidada maha sõit talvistes oludes, siis ilmaolude tõttu tuli võistlejail kihutada vaid märjal asfaldil.
Kui aasta alguses lumi maha tuli ja külmakraadegi jagus, ei osanud vist keegi ennustada, et vaevalt 10 päeva hiljem on lumi kadunud ning alles on vaid suured veeloigud. Veel nädala keskel tundus, et Audru ringrajal jätkub lumiseid olusid vähemalt võistluste esimeseks pooleks, kuid kestev sula kustutas sellegi lootuse.
Kuna jääd ei olnud, tegid korraldajad otsuse sõidu küll pidada, kuid naastrehvide kasutamist ei lubatud. "Sõidame lamelliga, see tähendab, et võib olla küll talvesegu, kuid naelu sisse panna ei tohi," selgitas võistlussarja korraldava spordiklubi esindaja Eiki Eriste.
Üldse käis kuues võistlusklassis kokku rajal 29 võidusõitjat. Lisaks varasemast tuttavatele oli võistlemas ka uusi sõitjaid. Need olid Kairo Kallas (Audi 80) klassis noored B, Kaspar Palok (VW Golf II) esisillaveoliste autode klassis, Argo Alev (VW Golf) vabaklassis ja Toivo Maks (Volvo 740) veteranide klassis. Viimane küll võistlussõitudes kaasa teha ei jõudnud, sest enne purunes tema võistlusauto mootor.
Eelmise aasta vabaklassi võitja ja praegu selle klassi valitsev võidumees Margus Tammojal oli hommikul väga omapärane põhjendus, miks ta üldse sõitma tuli: "Ei olegi enne talvel ringrada sõitnud. Mõtlesin, et tulen proovin järgi."
Noortel on sellest aastast kaks eraldi klassi. Ühes neist kehtib müügikohustus nagu siianigi (noored B), teises aga ei pea võistlejad kartma, et nende autod võidakse võistluse lõpus ära osta (noored A) ja võivad seevõrra natuke julgemalt autosse raha investeerida. Samuti on selles klassis lubatud diferentsiaalide blokeeringud.
Sel korral oli kummaski noorteklassis startimas viis osalejat. Peakohtuniku otsusega liideti võistlusel võistlusklassid ja sõidud peeti koos, kuid arvestusse läksid need siiski eraldi.
Noored A klassis ei andnud teistele sõnaõigust võistluse ainus külalisvõistleja Nikolai Martsenko. Citroenil sõitnud venelane võitis nii kontrollsõidud kui ka mõlemad poolfinaalid ning finaali. Teiseks tuli Karl Raudsepp (Honda Civic) ja kolmandaks Grete Männikus (VW Golf II).
Noored B klassis saavutas esikoha mullune noorteklassi võitja Janno Õis (Honda Civic). Martin Seppam (VW Golf II) oli teine ja Heigo Kriibi (VW Golf II) kolmas.
Esirattaveoliste autode arvestusklassis võitis kontrollsõidu Eno Kriibi (VW Golf II). Ka poolfinaalid sujusid ning finaali startis Kriibi esikohalt, kahjuks pidi ta aga finaali esimesel ringil sõidu katkestama ja võidu loovutama Tauri Jaansonile (Opel Astra). Ilma Kriibi katkestamiseta olnuks oodata olnud väga põnevat võidusõitu, sest Kriibi ja Jaanson olid eelnevates sõitudes maha pidanud korralikud lahingud.
Esirattaveoliste autode klassis saavutas teise koha Margus Suigusaar (Opel Astra) ja kolmandaks tuli Kaspar Palok (VW Golf II).
Tagarattaveoliste autode arvestuses oli kohale tulnud täpselt poodiumijagu võistlejaid. Omavahel jagati kohad järjestuses Kevo Kärp (VAZ 2101) esimene, Ainar Arula (VAZ 2105) ja Danel Ivask (VAZ 2105) vastavalt teine ja kolmas.
Vabaklassi kontrollsõidus sai parima aja Roland Feodorov (Honda Civic Type-R). Ainsa neliveolise autoga rajal olnud Vahur Mitjan (Subaru Impreza) rikkus oma mõlemad kiired ringid rajalt väljas käimisega. Finaalis suutis Mitjan siiski auto eelised maksma panna ja võttis etapivõidu Feodorovi ees. Kolmandale kohale tuli Margus Tammoja (Honda Civic).
Sõideti ka superfinaal, mille võitis Vahur Mitjan. Teine oli Nikolai Martsenko ja kolmas Margus Tammoja.
Võistkondlikult oli seekord parim Honda pluss, kes oli ka ainuke registreerunud võistkond.
|
|
|
|