Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
23. september 2007 20:50
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Joosep Laiksoo: Isa ütles, et ma sõidan nagu mingi eit

 Loe lisaks
Harjumaal toimus traditsiooniline noorte- ja rahvaralli

Üldvõidu noppis Bundsen, Popov üllatas kiire sõiduga

Nädalavahetusel toimub Harjumaal rahvaralli

Algas võistlejate registreerimine Koolisügise rallile

 Foto: Erakogu
Äsjasel noorterallil "Koolisügis" käis kõige kõvem lahing tava-autodel võistelnud kuni 18-aastaste noorte vahel, kus klassivõidu nimel kemplesid Kaarel Ploom ja rallidebüüdi teinud Joosep Laiksoo.

Ralli algas võistlejaile Maidla vigursõidukatsega, sest esimesena kavas olnud Jaanimäe katse jäi korraldajate otsusel sõitmata. Kui koos Heigo Kraaviga võistelnud Joosep Laiksoo alustas vigursõidukatset suure hämmeldusega, siis Kaarel Ploomile oli "lilleõis" mingil moel varasemast tuttav.

"Lilleõis oli minu jaoks uudne, kuid mitte kõige võõram, sest vigursõitu on varem paaril aastal harjutatud Viktor Ditmanni käe all Kullo autospordiringis," ütleb Ploom. "Aga see on tõsi, et keeruline oli meelde jätta, kuhu sõitma peab. Kuid mu kaardilugeja Kati Riidak suutis mind õigesti juhendada. Mul oli probleeme sellega, et ei jõudnud käsipidurit tõmmata - üks käsi jäi lihtsalt puudu."

Seni ainult sprindivõistlustel osalenud Joosep Laiksoo kiidab samuti kaardilugejat. Ometi nendib ta, et ümber tokkide keerutamine osutus väga keeruliseks. "Maidla katse ja Laitse teine läbimine olidki ainsad, kus kaotasime Kaarlile. Seda mitmel põhjusel. Esiteks ma ei salli selliseid vigursõidukatseid - nikerdamine pole mulle kunagi meeldinud. Teiseks, auto ei võimalda selliseid katseid sõita, sest rool on suhteliselt raske ning käsipiduriga pöörates ei taha auto tagaotsa libisema lasta. Maidlas kogunes klassivõitjale Kaarel Ploomile kaotust 3,5 sekundit. Olin oma klassi neljas ning üldarvestuses 34."

"Siis isa ütles, et ma sõidan nagu mingi eit," muigab Joosep. "Ta ütles mu "lilleõie" läbimise kohta nii, sest mul käsipidur ei võta ja temale tundus, et ma lihtsalt sõita ei oska."

Järgmine katse Laitses pakkus aga sõidurõõmu mõlemale piloodile. "Laitse katse oli ainuke, mis nii head naudingut pakkus. Ainuke katse, kus oli lust sõita ja tunda end kindlalt. Probleemivaba katse, minu jaoks vähemalt," räägib Kaarel Ploom. "Kati tundis seda katset ka väga hästi, mistõttu ta oskas hästi ette öelda kurvi raskusastet ja suunda. Tubli!"

Joosep Laiksoo edestas aga konkurenti 2,1 sekundiga. "Oli paar sõidujoonest välja kaldumist, kuid seda juhtub peaaegu alati. Tulemuseks oma klassi esimene koht Kaarli ees," lausub noorvõistleja, kellel sama katse teistkordsel läbimine nii hästi ei õnnestunud. "Laitse teisel läbimisel kaotasime 1,2 sekundit, sest ühes tagasipöördes ei saanud käsipiduri nuppu kätte. Pidur jäi peale ja tegime spinni."

"Neljas katse oli Vasalemmas, kuhu paljud läksid juba slikiga peale, kuid me jätsime veel kruusarehvid alla. Üldiselt ei usu, et sinna üldse palju aega kaduma läks, igatahes 1,1 sekundiline kaotus Ronald Reisinile ei ole sellest tingitud," rääkis Vasalemma katsel J18 klassis teise aja saanud 16-aastane sõitja.

"Viies katse oli meie jaoks päeva parim," jätkab ta. "Olime üldarvestuse ja oma klassi võitjad, sekundilise eduga teist aega näidanud Kaarel Ploomi ees. Raja läbimisel oli kindlasti kasu nädal varem samas toimunud BMW Autocrossingust, kuid vigu tuli ikka ette," selgitab Tabasalu ringrajal parima aja välja sõitnud Joosep Laiksoo. Ka 18-aastane konkurent kinnitab, et on Tabasalu katsega väga rahul: "Sellega võib vast kõige rohkem rahule jääda - absoluudi teine aeg on juba omaette saavutus. Eks palju mängis rolli ka see, et asfaldirehvid olid all ja seda rada ma tunnen kõige rohkem. Kahju, et teist vooru ei olnud."

Rivaalid Joosep Laiksoo ja Kaarel Ploom rahvaralli teise osa kiiruskatseid pikemalt ei kommenteeri. Vaid Laiksoo sõnab pettunult, et piinarikka Maidla katse teistkordne läbimine andis klassis seitsmenda ja üldarvestuses alles viiekümnenda aja: "Klassivõitjale Rait Vakrõõmule kogunes kaotust koguni 7,4 sekundit."

Laiksoo jätkab: "Mind paneb imestama katsete läbimise stabiilsus - Maidla katsed olid mõlemad 50 sekundit ja Vasalemma katsed olid mõlemad 43,1 sekundit. Laitses oli teine läbimine kaks sekundit kehvem selle sama spinni tõttu."

Kaarel Ploom lausub, et kui konkurent läbis Vasalemma katse mõlemal korral kruusarehvidel, siis nemad eelistasid need sobivamate vastu vahetada. "Rehvivahetusest oli ka kasu. Aeg ei olnud küll parim, kuid vähemalt oli pidamine. Hoidsin seal veidi tagasi. Teisel ringil sai mindud lihtsamat teed pidi ja tagumised rehvid jätsime vahetamata - aeg tuli küll parem, ent kindlust ei olnud, sest kruusarehv asfaldil kõige paremini ei pea."

Ralli lõppedes edestasid Kaarel Ploom - Kati Riidak lähimaid konkurente 1,1 sekundiga. "Enda sõidust nii palju, et ei kurda. Sai oma noorteklassi karjäärile ilus lõpp pandud - samas ka kogu oma autosportlase karjäärile. Esimene võit, eriti rahvaralli võit, on ikka see kõige magusam," võtab 18-aastane võidusõitja ralli paari laussesse kokku.

J18 klassis teise koha saavutanud Joosep Laiksoo ütleb, et tunneb heameelt ka selle tulemuse üle. "Võistlusega oleme väga rahul. Väga hea meel on Kaarli võidu üle, kellele see oli see viimane võistlus noorte seas. Igatahes väga väärikas lõpp!"

"See võistlus andis kinnitust, et arenemisruumi on veel lõputult," räägib Laiksoo. "Õnneks on veel vanust piisavalt vähe, et sõita ka järgmine aasta noorteklassis. Siis on plaan kõik sarjad võita! Kuigi nüüd oli esimese ringi järel üldarvestuses seitsmes koht, siis lõpuks olime 11. kohal. Järgmisel aastal üritame esikümnesse pääseda."

Kolmanda kohaga lõpetasid kahekümnenda "Koolisügise" noorteralli J18 klassis Ronald Reisin - Imre Reisin.

Esmakordselt rahvarallil võistelnud Rait Vakrõõm ja Tiina Jüriöö tegid seekordse sõidu samuti kaasa klassis J18. Klassivõitjaile kogunes kaotust veidi üle minuti - põhjuseks ühe minuti jagu ajalist karistust. "Muidu rahvaralli sujus hästi ning oli huvitav, kuid et võtsime esimest korda rahvarallist osa, siis läks ühel katsel aja arvestamine natukene nihu. Läksime AKP-sse kolm minutit varem sisse. Aga vigadest õpitakse," lausus kaardilugeja.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia