Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Sprindisarja liidrid pakkusid publikule teravaid elamusi
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti rallisprindi meistrivõistlused jätkusid laupäeval Laitse paarisrajal sõidetud kuuenda etapiga, millest võttis osa ühtekokku 52 sõitjat. Õnnetult läks kahe klassi liidreil, kelle autod ümber paiskusid.
Klassis 2WD, kus startis kokku 10 võistlejat, sai tulemuse sel korral kirja kaheksa meest. Avavoorus konkurente edestanud sprindisarja liider Ott Tänak keeras teises sõidus oma Renault Clio katusele ning sellega oli võistlus saarlasele lõppenud. Paremini ei läinud ka esimeses sõidus kolmandat aega näidanud Hendrik Kersil - tartlase Renault Clio rullus samuti teises voorus üle katuse.
Klassivõiduni jõudis kaherattaveoliste ralliautode arvestusklassis Reiko Lempu. Honda Civicul võistelnud saarlane oli teises voorus teine ja kolmandas sõidus esimene. Lada Samaral võistelnud Marko Kasepõllul kolmas voor ebaõnnestus ning nii tuli tal leppida teise kohaga. Kolmas oli Lauri Reintam Lada Samaral.
Ebaõnn tabas ka teise liiga ja ERK ühises arvestusklassis liidrikohta hoidvat Mario Karuset, kelle roolitud Opel Astra paiskus külili juba avavoorus. Valgalane seetõttu kuuendalt etapilt tulemust kirja ei saanud. Poodiumile võitlesid end üheksa sõitjaga masinaklassis sedakorda Asso Ojandu (Lada Samara), Margus Jamnes (VAZ 2108) ja Martin Saar (VW Golf).
Kuni 18-aastaste noortest oli Laitse etapil parim kaks vooru Kristen Kelemendi ees võitnud Kaspar Koitla. Hondal kihutanud noorvõistlejale oli see tänavu sprindisarjas neljas etapivõit.
Kolmanda koha saavutas Kaspar Koitla ja Kristen Kelemendi järel Romet Tsirna. Hondal sõitnud Võnnu noormees kinnitas, et on tulemusega igati rahul: "Mina olen väga rahul. Autot sai arendatud ja endal hakkab ka vaikselt sellega sõidutunnetus tekkima. Igal võistlusel jääb vahe esiotsa-meestega aina väiksemaks ning see on positiivne."
J18 klassis, kus startis 11 noort, pidi debütant Kalle Päkk leppima viimase kohaga. "Kalendriga" VW Golfil sõitnud Kehtna võistlejat konkurendid siiski ei edestanud - kohati jäi vahe alla sekundi.
Tänu sarjaga liitunud uuele konkurendile pääses Karl-Artur Viitra "punase laterna" rollist. Viitra tunnistas, et kuigi tema autol ilmnes tehnilisi probleeme, ei saa uustulnukat alahinnata: "Ma ei ole küll tema auto ega selles oleva tehnikaga tutvunud, aga usun et temast võib saada hea sõitja."
"Minul viskas mitmeid kordi teist käiku välja. Kuna teine käik oli rajal põhiline, siis tuli ühe käega käiku sees hoida ja teise käega rooli lapata. See tegi sõidu keeruliseks," nentis Meelis Lillemetsaga positsiooni pärast võidelnud Karl-Artur Viitra.
Nooremas vanuserühmas, kus mõõtu võtsid kuni 16-aastased võistlejad, osutus taas parimaks meistrisarja liidrikohta hoidev Martin Kangur, kindlustades etapivõidu kahe vooru võiduga.
Teise tulemuse kirja saanud Karl Kruuda nentis, et võitjast olnuks auto tehniliste probleemide tõttu keeruline jagu saada ning Sander Pärna järel neljandaks platseerunud Siim Plangi osutas samuti tõsist vastupanu.
"Sõiduga jäin rahule, kuid generaator purunes teise sõidu ajal. Kolmanda vooruga suutsin ajakaotuse tasa teha ja Plangit võita. Oli keeruline võistlus, sest Plangi pani tugevalt vastu! Ega kerge polnud sõita," kommenteeris Kruuda.
Neljarattaveoliste autode klassis tegi Laitse rallisprindi kaasa vaid viis võistlejat. Etapivõidu saavutas Andres Kask Subaru Imprezal. Teine oli Mihkel Niinemäe (Mitsubishi Lancer Evo 6) ja kolmas Ago Ahu (Subaru Impreza WRX STi Spec C).
Veoautodel võistles meistrisarja kuuendal etapil kuus sõitjat. Poodiumile pääsesid Aare Müil, Rait Sinijärv ja Raivo Prukner. Sarja liider Helmut Uusmägi oli kokkuvõttes neljas, mis tähendas edu kahanemist Müili ees vaid ühele punktile.
Mario Karuse katkestas Laitse rallisprindi avavoorus.
Hendrik Kersi võistlusauto pärast "katust". Fotod: Maila Vaher
|
|
|
|