Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kehalas võivad selguda veokakrossi tänavused meistrid |
|
Kehalas võivad selguda veokakrossi tänavused meistrid
4. augustil toimub Lääne-Virumaal Kehala autospordikompleksis Eesti meistrivõistluste seitsmes etapp veoautokrossis. Kahes võistlusklassis võib ennetähtaegselt selguda Eesti meister.
Veoautol GAZ 53 pole Sigmar Tammemägi tänavu langenud kordagi madalamale, kui teisele poodiumiastmele. Ta on võitnud kaks etappi ning olnud neljal korral teine ja selle tasuks teenitud 82 punkti tagavad talle kaks etappi enne meistrisarja lõppu turvalise edumaa Mait Mäesaare ees (66 punkti). Tammemägil on mulluse tiitlivõidu kordamiseks kahe etapiga vaja koguda 14 punkti. Kui tal Kehalas võita õnnestub, tagab ta igal juhul meistritiitli.
Hetkel teist kohta hoidev Mait Mäesaar aga ei või end veel sugugi kindlalt tunda, sest sama karva medalit ihkavad veel ka noorem vend Mikk Mäesaar (55 punkti) ja Argo Allik (52). Teoreetiliselt võib medaliheitlusesse sekkuda ka Aare Teder (39), seda enam, et kaks viimast etappi sõidetakse radadel, kus viljandlane oma kiire autoga on üks peamisi favoriite etapivõidule.
GAZ 51/52-l tõusis eelmise etapi võiduga liidriks Riho Teidla (67). Marek Kõbul on punkte 57, Indrek Järvpõllul 48, Tarmo Ilvesel 47 ja Taavi Pindisel ning Aivar Kenderil 42. Juhul, kui Teidlal õnnestub Kehala etapp võita ning Kõbu teenib vähem kui viis punkti ja Järvpõld - Ilves ei jõua esikolmikusse, võib ka Teidla juba meistrišampust juua.
Arvestades ülitihedat konkurentsi klassis 51/52 on viimane stsenaarium siiski vähetõenäoline. Kuus senist etappi on andnud viis erinevat võitjat ja liider Teidlal õnnestus poodiumi kõrgeimale astmele ronida alles kuuendal etapil. Vähemalt korra on tänavu esikolmikus lõpetanud 9 võidusõitjat. Teoreetiliselt võib meistrivõistluste esikolmikusse jõuda veel 11 võistlejat, reaalsed medalilootused on alles siiski 6-7 mehel.
Veobagidel jääb koos Kehalaga sõita veel kolm etappi ja seepärast on kokkuvõtte esikolmiku ennustamine tänamatu tegevus. Veobagidel GAZ 51 juhib Igor Kelk 53 punktiga, järgnevad Margus Vainumets 48 ja Anti Viibur 35 punktiga. Hooaja võib-olla et kiireim mees, kuid tehniliste riketega pidevalt pahuksis olnud Marek Leegiste kontos on 33 punkti, samuti ebaõnne trotsinud Rain Langusel on punkte 29.
Veobagidel GAZ 53 juhib 29 punktiga Tanel Kihulane ja seda vaatamata asjaolule, et kaks viimast etappi on tal tehniliste probleemide tõttu nässu läinud. Kardo Künnapuul on 24 punkti ja Helmut Liepkalnsil 20, kuid medalilootus on teoreetiliselt säilinud kõigil selles klassis võistlevatel meestel.
Kehalas antakse esimese poolfinaali start harjumuspärasest veidi hiljem kell 14. Tingitud on see asjaolust, et laupäeval toimuvatel võistlustel on publikut reeglina vähem kui pühapäeval. Ehk meelitab hilisem algusaeg raja äärde ka need inimesed, kes hommikupoolikul peavad tööl olema või tegelema koduste toimetustega.
Reedel, 3. augustil on kella 19-21 rada avatud treeninguteks. Treeningud on tasulised ja maksavad 200 krooni auto kohta. Alates kella 18 on võistluspaigas kraana.
Laupäeval alates kella 11 on liiklusvahendiga ligipääs võistlejate boksi suletud. Kui kellelgi võistlejaist on hädavajadus boksist lahkuda ja hiljem naasta, tuleb tal selleks taotleda korraldajalt vastav autoluba.
Pealtvaatajad pääsevad raja äärde eraldi sissepääsust. Pilet võistlusele maksab täiskasvanuile 50 krooni, õpilastele 25 krooni. Autoga tulijatele on valveta parkla, eraldi parkimistasu pole, kuid korraldajad paluvad täita ameti-isikute soovitusi ja juhiseid parkimisel.
Esimestele piletiostjatele jagub ka ajalehte Kuulutaja, kust leiab võistlejate nimed-numbrid ning senised saavutused. Kuulutajat saab ka reedel, 3. augustil Grossi Toidukaupade kauplustest ning neil, kes lehest ikka ilma jäävad, tasub loota informaatori abile.
Kehala autospordikompleks asub Lääne-Virumaal Vinni lähistel. Kõige lihtsam on kompleksi jõuda Rakvere - Mustvee ja Viru-Jaagupi - Kantküla tee kaudu. Rakvere - Mustvee maanteelt Viru-Jaagupi teeristist juhatavad edasi viidad.
|
|
|
|