Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Martin Rauam võttis Kreeka rallil esimese katsevõidu |
|
Martin Rauam võttis Kreeka rallil esimese katsevõidu
|
Loe lisaks |
|
|
Martin Rauam ja Kristo Kraag said Kreeka ralli viimase võistluspäeva avakatsel kirja PWRC-arvestuse parima aja. Ühtlasi oli see eestlastele esimeseks katsevõiduks MM-rallil.
Neljapäeval alanud ralli avalöögiks olnud 3,5 kilomeetri pikkuse staadionikatse lõpetasid Martin Rauam - Kristo Kraag klassi 11. ajaga. Tõsine võistlus algas aga alles reedel, mil asuti kihutama Kreeka kivistel kruusateedel. Hommikul sõidetud nelja kiiruskatse järel toimunud hooldusesse sisenedes olid eestlased PWRC-arvestuses viiendal kohal.
Pärastlõunal aga algasid probleemid ning Itaalia meeskonna TopRun hooldataval Mitsubishi Lancer Evo üheksal kihutanud rallipaar oli sunnitud võistluse päeva eelviimasel katsel katki jätma. Põhjuseks lühis elektrisüsteemis, mis tekkis juhtmete isolatsiooni sulamise tagajärjel.
Rauam Kraag jätkasid võistlust laupäeval vastavalt jätkuralli reeglitele, olles langenud oma klassis 16. kohale. Teine täispikk päev algas ralli pikima, 48,88 kilomeetri pikkuse katsega. Seal tekkisid estlaste võistlusautol probleemid kütusepumbaga.
Kahe kiiruskatse vahel oli rehvivahetuseks ja pisiremondiks ette nähtud lühike hoolduspaus, kus autole pandi peale uus pump. Sellele järgnenud katsel tuli meestel aga üle elada uus katsumus. Kiiruskatse algusosas kolmanda käigu kurvile järgnenud tagasipöördes sattus nende Mitsubishi ratas teel olnud auku, misjärel auto parem nurk üles kerkis ning masin üle katuse rullus. Ajakadu kogunes paar-kolm minutit, kuna väljasõidu kohas polnud abistavat publikut ning auto taas teele saamine osutus keerukaks.
Et avarii tagajärjel oli radiaator lekkima hakanud, tuli Rauamil kahel viimasel katsel ja pikal ülesõidul tihti peatuda. Lõunases pikas hoolduses tehti autole kiire remont ning mindi pärastlõunastele katsetele, kus kordus juba hommikul esinenud probleem kütusepumbaga. Ka õhtused katsed sõideti läbi tagasihoidlikus tempos.
Kuigi mitmete tehniliste probleemide ja samuti oma eksimuse tõttu ralli viimast võistluspäeva klassi üldarvestuse lõpust alustanud rallipaaril Rauam - Kraag ei olnud suure ajalise kaotuse tõttu enam kõrgeid kohti võimalik püüda, püüdsid nad ka pühapäeval püsida kiiremate sõitjate tempos.
Pühapäevasel esimesel kiiruskatsel sõitsid eestlased välja PWRC-arvestuse parima aja. Siiski ei alanud päev probleemideta, sest sama 20-kilomeetrise kiiruskatse viimased 6 kilomeetrit tuli läbida kütusepumba rikkest tingitud "jõnksutava" autoga.
Pühapäevases hoolduses püüdis meeskond taas selgitada, millest korduv rike on tingitud, kuid vea jälile ei saadud ning ralli tuli lõpuni kulgeda rikkis masinaga.
Rauami sõnul pakkus lõppenud ralli tema jaoks erinevaid emotsioone. "Loomulikult oli raske, kui pidin reedel healt kohalt katkestama tehniliste probleemide tõttu ning kahju on sellest, et kahe viimase võistluspäeva jooksul saime muredeta läbida väga vähe kilomeetreid," sõnas ta.
Siiski märkis 23-aastane piloot, et lõppenud ralli tulemused andsid juurde meelekindlust: "Korras autoga suutsin Kreekas püsida kogenumate sõitjate tempos ning neid ka edestada."
|
|
|
|