Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Markko Märtin asus Argentina rallit juhtima
|
Loe lisaks |
|
|
Teise päeva kokkuvõttes on ralli liider Markko Märtin, kes tõusis esikohale pärast seda, kui Carlos Sainz sai kirja trahviminuti. Teisele kohale on tõusnud Marcus Grönholm, kes sihib samuti poodiumi kõrgeimat astet.
Argentina ralli teine päev algas katsete ära jäämisega. Neljateistkümnes katse katkestati pärast seda, kui kolm esimest autot olid katse läbinud ning ka ajad kirja saanud. Katkestamise põhjuseks oli pealtvaatajate viibimine kohtades, mis oleks neile endile ohtlikuks saanud.
Viieteistkümnes kiiruskatse katkestati pärast kaheksa auto läbimist. Kaheksas läbija oli Marcus Grönholm, kes näitas seal parimat aega. Startijaile, kes kiiruskatset ei jõudnud läbida, anti soomlasega sama aeg.
San Marcos Sierra - Cuchi Corral katse toimumine viibis FIA delegaatide tõttu, kes inspekteerisid katse turvalisust. Kui katse oli heakskiidu saanud, siis võis ralli jätkuda, kuigi pärast kahetunnist ajagraafikust mahajäämist. Tänu sellele oleksid päeva viimased katsed nihkunud hämarasse, kuid autod ei olnud selleks ette valmistatud.
Tekkinud olukord viis mitmed meeskonnad arusaamisele, et terve teine ring tuleb katkestada, sest kui autod ei ole pimeda ajal sõitmiseks korrektselt ettevalmistatud, siis see võib olla suur turvarisk. Katsed 21 ja 22 otsustati viia kolmandasse rallipäeva. Sellega seoses algab homne võistluspäev kaks tundi väljakuulutatust varem.
On selge, et Argentina etapi korraldajad peavad andma juhtunud olukorrast täieliku ülevaate, et etapp jääks MM kalendrisse ka tulevikus. Lisaks tänastele probleemidele, on kogu nädalavahetuse Argentina rallil olnud probleeme ajavõtuga.
Kuueteistkümnenda katse võidu võttis Carlos Sainz ja suurendas oma edu Markko Märtini ees 27-le sekundile. Hispaanlasele järgnesid kaks Peugeot pilooti, Marcus Grönholm ja Richard Burns. Eestlane sai neljanda aja.
Seitsmeteistkümnendal katsel tegi Markko Märtin eelmisel katsel kaotatud aja tagasi, ning sai Sainzi järel katselt teise aja. Katse võitis Marcus Grönholm, kes hoolimata eilsele ebaõnnele, on väga hea sõiduga tõstnud ennast juba neljandaks. Palju andis juurde ka see, et seitsmendalt kiirutkatselt oli talle antud 20 sekundit kehvem aeg ja seda korrigeeriti. Soomlane hakkas juba kuklasse hingama kolmanda koha piloodile ja meeskonnakaaslasele Richard Burnsile. Kolmanda aja sai Sebastien Loeb, kes peab tõsist lahingut koos Harri Rovanperäga viiendale kohale. Neid lahutab 1,6 sekundit.
Järgmisel katsel võidutses taas Grönholm, kuid Calros Sainz kaotas talle ainult sekundikümnendiku. Kolmas oli Sebastien Loeb. Markko Märtin kaotas katse võitjale 7,9 sekundit ja üldarvestuses suurenes vahe Sainziga jälle.
Üheksateistkümnes lisakatse oli vaid 9,5 km pikkune, ning tänu sellele ei erinenud ka võistlejate ajad olulisel määral. Katse võitis Carlos Sainz 0,2 sekundilise eduga Marcus Grönholmi ees. Kolmas oli Burns, kellele järgnesid Loeb ja Märtin.
Pärast üheksateistkümnendat katset oli hooldusala, mis sai saatuslikuks Carlos Sainzile, kes jõudis sinna minuti liiga vara - tulemuseks minutine trahv. Nüüd langes Sainz üldarvestuses neljandaks.
Järgmisel katsel sõitis Citroenil võistelnud Sebastien Loeb teelt välja ja pidi ralli katkestama. Katse võitis Marcus Grönholm, Carlos Sainzi ja Markko Märtini ees.
Tulemused
1. Markko Märtin - Michael Park (Ford) 3:01:02,6
2. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot) 3:01:17,8
3. Carlos Sainz - Marc Marti (Citroen) 3:01:25,9
4. Richard Burns - Robert Reid (Peugeot) 3:01:29,2
5. Harri Rovanperä - Risto Pietiläinen (Peugeot) 3:02:24,0
6. Petter Solberg - Philip Mills (Subaru) 3:03:51,9
7. Francois Duval - Stephane Prevot (Ford) 3:05:25,4
8. Armin Schwarz - Manfred Hiemer (Hyundai) 3:06:12,4
Paremusjärjestus peale teist ringi
|
|
|
|