Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
11. aprill 2007 12:27
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Legendaarne ralliäss võib Volgaga rallirajale naasta

 Foto: Rando Aav12.-13. oktoobril toimuval 40. Saaremaa rallil näeb publik suure tõenäosusega rajal VIP-kirjadega autot GAZ 21, mille roolis vähemasti ühel lisakatsel legendaarne rallimees Uno Aava.

"Plaan on minna neljakümnendale Saaremaa rallile. Mõte võistluse korraldajatele meeldis. Pealegi on auto ju olemas ja oleks sümboolne sellega sõita. Ka esimestel võistlustel olid Saaremaal seesugused Volgad rajal," ütleb Margus Sepp, kelle käe all 1967. aastal toodetud vana Volga eelmisel kevadel kahe kuuga võistlusvalmis sai.

Rallisõiduks tuleb välja vahetada veel vaid esimene diivan. "Panen korralikud korvistmed ja ohutusrihmad. Diivani peal rallit ei sõida. Tahaks, et natukene gaasi ka anda saaks. Kasvõi linnakatsel!"

Kui Margus Sepa plaan realiseerub ning VIP-kirju kandma hakkav Volga tõepoolest rajale lubatakse, saab rallipublik rally.ee autospordiajakirja initsiatiivil sama autoga näiteks Oriküla paarisrajal kihutamas näha ka Uno Aavat. Omal ajal samuti vana Volgaga rallivõistlustel osalenud 78-aastane rallimees kinnitas, et istub GAZ-i rooli meeleldi.

Margus Sepp sõnab, et GAZ 21 liigub oskaja sõidumehe juhtimisel päris kiiresti: "Orikülas oleme korra suvel proovinud. Priit Liblik sõitis veokaga, Kaljo Sadam Moskvitšiga ja mina Volgaga. Ei saa öelda, et Volgaga alla jääb!"

"Autot on järgi aidatud, et hea sõita oleks," räägib Sepp. "Ehitada väga keeruline ei olnud, kõik agregaadid olid olemas. Nüüd on Volgal elektrisüsteem ümber tehtud, sai paigaldatud korralik käigukast, blokiga tagasild, GAZ 24 pidurivõimendi ja hea jõuallikas. Mootoris on kerged hoorattad, kaalu aetud kolvid ja sportnukk."

Mitu hobujõudu GAZ 21 mootor välja annab? Seda Margus Sepp päriselt ei tea: "Tehase poolt on 95. Tugev 30 võib julgelt otsa panna. Pakuks, et 130 hj kanti."

"See auto on ainueksemplar maailmas," on Sepp võidusõiduks kohandatud autoga rahul. "1987-1988 aastal sai auto lihtsalt korda tehtud - ette logarid pandud ja üldiselt konserveeritud. Viimase 20 aastaga pole auto palju sõitnud, vaid oli rohkem "pühapäeva-auto". Nagu uus."

Auto ajaloost kõneldes märgib Sepp, et see sai perre soetatud täpselt 40 aastat tagasi. "Vanaisa elas Kanadas ja ostis selle Volga, mis oma olemuselt on eksportvariant. Isa sai toona auto Riiast kätte. 14. aprillil saab 40 aastat auto soetamisest," lisab ta.



Margus Sepp Volga roolis.



Paarikümne aasta eest helehalliks värvitud Volga võib Sepa sõnul tänavu selga saada tumedama kuue: "Tahan Volga värvida tumedamaks. Värviga Niagara gray."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia