Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. märts 2007 18:47
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Kasutusele võetakse ohutusvarustuse deklaratsioon

 Foto: Rando AavEesti Autospordi Liidu (EAL) tehnikakomitee teatel hakatakse valitud võistlustel kasutama lisa- ja ohutusvarustuse deklaratsiooni. Dokument on mõeldud tehnilise eelkontrolli hõlbustamiseks.

Tänavusest hooajast hakatakse tehnilise eelkontrolli hõlbustamiseks osadel võistlustel kasutama lisa- ja ohutusvarustuse deklaratsiooni, mis võetakse EAL tehnikakomitee esindaja Raul Koovi sõnul kasutusele sõitjate teadlikkuse ja vastutuse tõstmiseks seoses lisa- ja ohutusvarustuse kasutamisega.

Deklaratsioon avaldatakse internetis võistluste juhendi lisana ning selle täidetud ja allkirjastatud vorm on eelduseks tehnilise kontrolli alustamisel.

"Ohutusvarustuse deklaratsiooni kasutatakse tõepoolest osadel võistlustel - kui võistluse tehniline komisjon ja võistluste juht peavad seda vajalikuks," selgitas Koov. "Võistlustel, kus seda kasutatakse, lisatakse antud võistluse juhendile ka vastava pealdisega vorm."

Raul Koovi kinnitusel võidakse nimetatud dokument kasutusele võtta nii autorallidel, rallisprintidel kui ka krossi- ja ringraja võistlustel. "See võib olla kasutuses kõikidel aladel," märkis tehnikakomitee esindaja.

"Võistlejad võiksid antud versiooni põhjal oma varustuse ja auto üle
vaadata ning teha kasvõi mustandi. Võib selguda, et nii mõnelgi tuleb hakata uut varustust ostma, et võistlustel ebameeldivusi vältida," rääkis Koov.

"Kehtivuse ning markeeringute vastavus pole olulised mitte ainult oma
ettenähtud omaduste pärast, vaid ka õnnetusjuhtumi kindlustuskatte tõttu. Sportlased saavad koos litsentsi ostmisega EAL-i sõlmitud lepingu alusel ka elukindlustuse. Samalaadselt tänavaliiklusega, kus tehniliselt mittekorras autoga tehtud avarii kahjusid ei hüvitata, on ka autospordis õnnetuste puhul kindlustushüvitise saamise aluseks tehnika ja varustuse kehtestatud normidele vastavus. Selle kohta annab võistleja allkirja litsentsi saamisel ning võistlustele registreerimisel. Samuti annab oma allkirja tehniline kontroll. Seega igasugused lastepärased vabandused "ma unustasin" või "järgmiseks korraks on kõik korras", võib tähendada õnnetuse puhul lisaks füüsilisele valule hulga ebameeldivusi ka teistele peale võidusõitja või muu
õnnetuses osaleja," rääkis Koov. "Tavaliselt ei viitsi võistlejad sellele mõelda ning peavad oluliseks vaid oma mugavust ja võistlemise eelarvet."

Ühtlasi edastas tehnikakomitee teabe, et FIA poolt on lisatud uus norm kiivritele (Snell Foundation SA 2005) ning et Eestis toimuvatel autospordivõistlustel on lubatud kasutada sõidukindaid vastavalt FIA 1986. aasta normile kuni käesoleva aasta 31. detsembrini.

Vaata lisaks: Ohutusvarustuse deklaratsiooni vorm (XLS)
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia