Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
22. märts 2007 17:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Lätlased juurutavad uut klassi – krossikardid

 Foto: ReproLäti Autospordi Föderatsioon (LAF) võtab oma tänavuste krossivõistluste sarja katseliselt uue klassi – krossikardid. Tegemist on eeskätt Norras ja Rootsis populaarse võistlusklassiga.

"Klass on mõeldud eeskätt noortele krossisõidu kogemuste omandamiseks," selgitas LAF-i peasekretär Andris Berkis. Vastavalt vanusele saab võistelda 125 ja 250 ccm mootoriga varustatud autol. Huviliste lisandudes on võimalik kavva võtta ka kuni 640 ccm klass täiskasvanutele.

Lätlased loodavad esimesel hooajal rajale tuua 5-6 autot, millest enamus on ostetud Norrast, üks Rootsist ja ühe loodavad valmis ehitada kohalikud meistrimehed. "Meile tundub, et Norras ehitatud autod on rootslaste omadest natukene paremad," rääkis Berkis. "Norra-Rootsi on küll naaberriigid, kuid naabritele kohaselt ei leia nad kuidagi tehniliste tingimuste osas ühist keelt, kuigi teineteise juures võistlemas nad käivad. Meie võtame tehniliste osas aluseks Norra tingimused."

Teadaolevalt on vähemalt kaks krossikarti ka Eestis – üks Tihemetsas, teine Rakveres. Neist esimese omaniku eesmärk pole teada – kas ta soetas auto võistlemiseks või lihtsalt meelelahutuseks -, rakverlased tahavad aga oma masinaga võistlema hakata. Esialgu Lätis.

Rakverre toodi krossikart Rootsist ja esialgu on sellel Läti tehniliste tingimuste jaoks liiga võimas mootor – lõunanaabrite juures tohiks selle kardiga võistelda vaid täiskasvanu. Samas on krossikardid sarnase ehitusega ja sobiva mootori olemasolul pole selle ümber vahetamine raske.

Miks lätlased krossikardile nii suurt tähelepanu pööravad, kui on teada, et auto tuleb Norrast - Rootsist ostes või ka kohapeal esmaeksemplare ehitades tunduvalt kallim, kui näiteks tavaline krossisõiduks kohandatud sõiduauto?

"Teil Eestis sõidavad sõiduautodega krossi juba 11-12 aastased poisid, kuid meie ei pea nii noorte poiste võistlusele lubamist õigeks," rääkis LAF-i peasekretär Andris Berkis. "Avarii korral võib nooruki veel välja arenemata keha saada jäädavaid kahjustusi. Krossikart on meie arvates turvalisem ja ohutum, ka jääb selle kiirus sõiduautole alla."

Samas oli Berkis sunnitud tunnistama, et Eesti erinevad krossisarjad noortele toodavad autospordile head järelkasvu. "Jah, MM-etapil Norras ma nägin, et teilt on järgmised uued noored mehed platsis. Ja ma tean, et Rainer Aus, Egon Kaur, Jaan Mölder on kõik ka krossirajalt kogemusi saanud. Meie süsteem on natukene teine – järelkasv tuleb peamiselt kardisportlaste hulgast. Krossikart on loogiline jätk tavakardile, et noor saaks ka liival-kruusal kogemusi."

Läti krossikartide võistluskalendrit pole veel avalikustatud, kuid ilmselt hakkavad võidusõidud toimuma samal ajal Läti sõiduautokrossi meistrivõistluste suviste etappidega.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia