Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Reiko Lempu: Hooaeg praeguse autoga võib viimaseks jääda |
|
Reiko Lempu: Hooaeg praeguse autoga võib viimaseks jääda
Saaremaa Ühisgümnaasiumi 12. klassi õpilane Reiko Lempu alustas teist täishooaega koduses meistrisarjas Põlva ralliga, tehes selle kaasa koos Tarmo Saarega N-rühma Honda Civicul. Võimalik, et tulevat hooaega alustab saarlane aga uuel autol.
2005. aastal võistles 19-aastane saarlane kahel rallietapil, läinud aastal esimese täishooaja koduses rallisarjas kaasa teinuna saavutas ta aasta kokkuvõttes seitsmenda koha. Tagasihoidliku tulemuse sai ta kirja ka tänavuse hooaja avaetapilt Põlvas - taas põhjuseks tõrkuv tehnika.
Mis Põlvas juhtus?
Põlva ralli kohta saab ainult nii öelda, et totaalselt ebaõnnestunud võistlus. Ralli iseenesest oli hea, aga ise olin roostes. Lisaks see, et amordid olid täitsa õhtal omadega, balloonidel polnud survet ollagi enam.
Oma kümnendaks stardiks sportrallil Tallinnas teed "käe soojaks" ja testid autot, et analoogset olukorda vältida?
Kindlasti on plaanis trenni teha. Juba enne sprinte tuleb teha mitu testi, et "käsi soojaks" saada. Trenni tegemata pole mõtet võistlema minna. Lisaks teeme väga tihedalt legenditreeningut. Nende sõitudega tuleb leida enam-vähem õiged seadistused ralli jaoks, et ei hakka rallil õiget seadet otsima. Ega autos endas rohkem midagi arendada ei ole, lihtsalt nüüd tuleb käigukast lähiajal kontrolli saata ja siin natuke tööd on teha, nagu alati.
Tallinna ralli kohapealt nii palju, et ei ennusta midagi, aga lähen endast maksimumi andma.
Tallinna ralli vast sinu lemmikute hulka ei kuulu?
Head tulemust ootan kõigilt rallidelt! Muidugi istuvad mulle rohkem kruusarallid ja kuna enamus etapid Eestis sõidetakse kruusal, siis tegelikult sobivad kõik etapid ning Tallinn pole erand. Aga lemmikrallit välja kujunenud ei ole, iga ralli on omamoodi hea. Saaremaal oma kodus on aga alati hea sõita.
Mullune seitsmes koht hooaja kokkuvõttes sind vaevalt rahuldas ja usutavasti sihid tänavu paremat tulemust. Kuidas oma eesmärgi sõnastad?
Tänavuse aasta eesmärgid on nii sprindis kui ka rallis meistritiitel võtta. Madalamaid sihte olla ei saa! Selleks tuleb tööd teha kõvasti. Ega tiitli saamine lihtne olema ei saa, kuna ikka väga kõvad vastased on.
Keda pead ise kõige potentsiaalsemateks favoriitideks tänavu F2 arvestuses? Valitsev meister Egon Kaur annab sel aastal ju hingamisruumi, osaledes hoopis suures N-rühmas...
Favoriidid on kõik. Mingil etapil võib keegi tulla ja täiesti üllatada. Eks need, kes eesotsas juba olnud, on vast tänavu samuti favoriidid. Aga Kaurile ei muud kui edu!
Oled ise samuti mõelnud neljarattaveolisel autol võistlemisele?
Tõsi. On võimalik, et senise N2 klassi autoga sõitmine jääb sel aastal viimaseks. Millega jätkan, seda ei teagi. Võib-olla saab olema uus esirattaveoline või siis neljarattaveoline auto.
Valgustad tulevikuplaane täpsemalt?
2WD variandist tuleks kõne alla uus tehase Civic. Neliveduse kohapealt konkreetsemaid ideid pole olnud. Aga need on kõik tulevik. Et need üldse võimalikuks osutuksid, tuleb kõigepealt head tulemust näidata.
Kui suudad kodus end maksma panna, kas järgmise sammuna võib kõne alla tulla sinu osalemine juunioride sarjas?
Jah, aga need on unistused. Selleks on koguaeg vaja tööd teha. Ja palju. Ei oskagi öelda, millal võib JRC-sarjas sõitmine realiseeruda. Kui raha on palju, siis võiks kohe kah sõitma hakata seal sarjas, aga esialgu tahaks ikka kodumaal midagi saavutada ning pigem investeerida sellesse, et siin midagi ära teha.
Sel aastal mõni välissõit ka plaanis on?
Paar tükki on. Aga ei oska veel öelda, millal ja millised sõidud kaasa teen. Tahaks Soome minna.
Foto: Rando Aav
|
|
|
|