Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rauam hindab Mehhikos saadud kogemust kõrgelt
|
Loe lisaks |
|
|
Vaatamata sellele, et Martin Rauam sai Mehhiko rallil probleemideta läbida vähem kui kümnendiku rallist, arvab ta, et lõppenud võistlus oli talle ja kaardilugeja Kristo Kraagile suureks sammuks edasi.
Martin Rauamil algasid probleemid juba ralli esimesel kiiruskatsel, kui nende Mitsubishi Lanceril purunes tagumine pooltelg. Kolme kiiruskatse järel vahetati hoolduses küll kõige enam viga saanud detailid välja, kuid pärastlõunastel katsetel läks olukord halvemaks.
Tänu suurele pingutusele jõudis Rauam ralli avapäeval ka viimase katse finišisse ning oli PWRC-arvestuses 10. kohal. "Ellujäämisega tuli tegelda rohkem, kui rallisõiduga," kirjeldas katkise autoga ligi 150 kilomeetrit kiiruskatseid läbinud piloot oma tööpäeva.
Õhtuses hoolduses vahetas meeskond välja kõik eestlaste autol probleeme tekitanud osad. Siiski said Martin Rauam ja Kristo Kraag ralli teisel päeval sõita vähem kui 30 kilomeetrit, misjärel nad olid sunnitud võistluse diferentsiaali purunemise tõttu pooleli jätma.
Kiiruskatse vaheajapunktide tulemused näitasid, et eestlased liikusid hea tempoga. Rauam alustas aga laupäeval samast seisust, kust konkurendid päev varem ning sai hakata alles siis oma sõidurütmi otsima.
22-aastane MM-sarjas debüüdi teinud piloot leiab siiski, et lõppenud võistlusnädalast leiab probleemidele vaatamata ka palju positiivset. "Kogu rallinädal andis mulle kõvasti uusi kogemusi," kinnitas Rauam. "Arvan, et kokkuvõttes oli see meile ikkagi väga suur samm edasi. Argentinasse on juba natuke lihtsam minna, kuid õppida on veel palju. Mehhikos ma ühtegi katset ilma tehniliste probleemideta läbida ei saanud, nii et sõidu kohalt tuleb Argentinas nullist alustada."
Kuigi Rauam sai Mitsubishi kiirust nautida vaid napid 30 kilomeetrit, jäi ta autoga rahule. N-rühma võistlusauto headust tõestab ka see, et sama meeskonna teisel Mitsubishil startinud Mark Higgins Scott Martin võtsid Mehhikos N-rühma ja PWRC võidu.
Ka meeskonnaga on eestlastel suhted head. "Tiim tegi iseenesest üsna head tööd ja saame kõigiga väga hästi läbi. Mehaanikuid on päris palju ja kõik on väga lõbusad. Kui meie auto katki oli, töötas tiim nagu kellavärk, nad püüdsid auto õigeks ajaks iga hinna eest korda saada," rääkis Rauam. "Ka Markist ja Scottist oli palju abi, nad on WRC-maailmas juba "kodus" ja see tegi meie jaoks paljud küsimused lihtsamaks."
"Mehhiko ralli on iseenesest väga hea," võttis esmakordselt teisel mandril võistlemas käinud piloot etapi lühidalt kokku. "Teed
on küllalt keerulised, kuid samas üllatavalt heas korras ka teisel läbimisel. Asi, mille pärast siia tasub tulla, on atmosfäär ja pealtvaatajad."
Rauami sõnul oli Mehhiko rallipublik sõbralik. "Ralli avamine oli üsna uskumatu. Pealvaatajad olid väga emotsionaalsed ja neid oli palju. Avamisel oli nii palju rahvast, stardipoodiume oli kokku kolm, sest rahvas ei mahtunud ühe juurde ära. Läbi linna oli mitme kilomeetri pikkuselt tee servades lihtsalt inimmüür," rääkis ta. "Rallisõitjad on väga populaarsed. Mägedes on ka ülesõitudel teeääred inimesi täis, üldiselt on nad väga sõbralikud ning emotsionaalsed."
Kahjuks oli sõitjatel pealtvaatajatega ka teistlaadi kokkupuuteid. "Meil oli viiendal katsel suur puuoks keset teed. Oli selge, et keegi oli selle sinna tõstnud. Ralli teisel päeval püüdsid pealtvaatajad kangekaelselt sulgeda võistlustrassil olevat väravat ja nii pidid mitmed sõitjad selle avamiseks aega kulutama. Kuid nii käitub siiski väike osa pealtvaatajaist, kokkuvõttes jäi Mehhiko rallipublikust mulje, kui lahkest ja sõbralikust seltskonnast."
|
|
|
|