Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallisprindi avaetapil Kõpus tegi kiireimat sõitu Ago Ahu |
|
Rallisprindi avaetapil Kõpus tegi kiireimat sõitu Ago Ahu
|
Loe lisaks |
|
|
17. veebruaril peetud Eesti meistrivõistluste esimesel etapil Kõpus sai 3,4 kilomeetri pikkuselt rajalt kirja parima aja Ago Ahu. Subaru Imprezal võistelnud piloot saavutas ühtlasi võidu klassis 4WD.
"Jube hirmus rada! Tõsine katsumus oli," tunnistas Ago Ahu pärast võistluse lõppu. "Üksinda sõitmiseks oli see ehk isegi liiga ohtlik. Minule ei tahtnud võistlustrass hästi meeldegi jääda - oli järsem kurv katse stardi pool ja enne finišit ning vahepeal kolm kilomeetrit tehnilist osa."
Ahu oletas, et klassivõit tuli seetõttu, et võimsamate autode eelised tänu raja keerukusele esile ei pääsenud. "Mina sõitsin 100-protsendilise kindlusega. Oleks ülim lollus auto enne rallietappi lõhkuda."
Oma võistlusautot polnud Ago Ahu varem jäistel teedel proovinud ning seekordset võistlust võttis ta treeninguna: "Oluline oli auto seadistamine. Tundub, et sai asjad paika ja kokkuvõttes tundus hea."
Teise kohaga lõpetas avaetapi 4WD klassis samuti Subarul kihutanud Andres Kask. Tartlase järel oli kolmas Mitsubishi Lanceril sõitnud Slava Popov.
2WD klassis, kus rajal käis 13 sõitjat, oli edukaim Arvo Ojaperv. Kui avavoorus jäi Nissanil võistelnud piloot 0,2 sekundiga alla Renault Cliol võistelnud Ott Tänakule, siis teises voorus edestas ta konkurenti 0,2 ja kolmandas sõidus 0,4 sekundiga.
"Viimases voorus sai paremus paika pandud," sõnas klassivõitja rahulolevalt. "Samas olid võistluse ajal närvid üsna pingul, sest Ott on ka meie tiimi vend. Kuna tal on uus auto, ei tahtnud, et ta seda lõhuks, aga võidusõit on võidusõit ja keelata ei saa. Tubli vend!"
"Rada oli super," jätkas Ojaperv. "Jube ohtlik ja ääretult keerukas. Selline, mida ei ole võimalik pähe õppida. Selleks peaks korduvalt rallitama. Muidugi rööpasse läks ka, selles suhtes klassikaline talvine tee. Algul oli libe, teisel läbimisel rööpas ja kolmandal korral nagu kogemuse najal sõitsid, kuna oli ülevaade olemas ja mahapidurduskohad teada."
2WD klassis kolmanda koha saavutanud Hendrik Kers (Renault Clio) sõnas, et temast jäid kaks esimest püüdmatuks, kuid seda pingelisem oli duell Marko Kasepõlluga (Lada Samara) kolmandale kohale. "Ma võitlesin temaga. Esimese vooru võitis tema, teise mina ja viimane otsustas. Rada muutus iga läbimisega paremaks, viimases oli päris hea."
Kahtteist konkurenti edestanud klassivõitja Arvo Ojaperv lisas, et plaanib tänavusel hooajal võistelda kõigil etappidel: "Täishooaeg on plaanis nii minul kui juunioril. Kui aega ja autot jätkub."
J16 klassis osalenud Oliver Ojaperv oli paraku sunnitud juba võrdlemisi võistluse algul pealtvaatajaks jääma, kuna esimeses sõiduvoorus lagunes tema Lada Samaral pooltelg.
Osales kuni 16-aastaste klassis kokku kaheksa sõitjat. Edu soosis esmakordselt uutel Citroenidel startinud Elva ASK sõitjaid, kes noppisid neli parimat kohta. Kiireim oli Sander Pärn, edestades Martin Kangurit, Siim Plangit ja Karl Kruudat.
J18 klassis tuli võitjaks esimest korda Hondal võistelnud Kaspar Koitla. Noormees ei olnud enne avaetappi Soomest soetatud võistlusautos kindel, kuid nentis, et Lada Samaraga oleks konkurentidele väga keeruline vastu saada.
"Loodan, et uus auto annab kiirust juurde," ütles Koitla, keda varasematel aastatel on võistlustel tihti tabanud ebaõnn. "Suhteliselt palju on ebaõnne olnud. Eelmisel aastal ei saanud selle uunikumiga eriti vastu ka kellelegi."
Nagu nooremas vanuserühmas, olid selleski arvestusklassis parimad üht marki autodel võistelnud noored. Teise koha saavutas Tiit Rattasep, kolmanda Romet Tsirna.
Sel korral viimase kohaga leppima pidanud Karl-Artur Viitra nentis, et rada oli suhteliselt libe, kitsas ja tehniline - see valmistas probleeme. "Oli päris mitu ohtlikku olukorda, kuid samas andis see sõit hea kogemuse," lisas mõnda aega võistluspausi pidanud noorvõistleja.
Kõige enam oli osavõtjaid klassis 2WD ERK. Omavahel selgitasid paremuse kokku 14 meest. Konkurentsitult parim oli Opel Astral võistelnud Mario Karuse, kes võitis kaks vooru ning loobus seetõttu kolmandas sõidus startimisest. Teise kohaga lõpetas võistluse esmakordselt rallisprindil osalenud Martin Saar (VW Golf), kolmanda tulemuse sai kirja Asso Ojandu (VAZ 2108).
"Alla jäin Karusele teises voorus. Üsna algul panin pikalt üle valli ja kaotasin aega," tunnistas sprindisarjas debüteerinud Saar, kes plaanib tänavu kaasa teha täishooaja nii sprindis kui ka rallikrossis. "Difriblokk oli harjumatu ja rada ei jäänud meelde. Esimese korra kohta siiski päris hea. Talvine teema mulle meeldib ja see tuleb hästi välja ka," lisas ta.
Veomasinaid oli sedakorda rajal kuus. Võidu saavutas Helmut Uusmägi, teine oli Aare Müil ja kolmas Rait Sinijärv.
|
|
|
|