Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi hooajale tõmmati Taalis joon alla
|
Loe lisaks |
|
|
1. oktoobril kogunesid superkrossi karikasarjast osavõtjad Taali krossirajale, kus sõideti sarja kaheteistkümnes etapp. Viies võistlusklassis osales kokku kolmkümmend kaheksa võistlejat.
Ilm soosis superkrossitajaid. Kuigi lähivaldades sadas, siis oli Taali krossirajal võistluse ajal ilus ja päikesepaisteline ilm. Autasustamine peeti küll vihmas.
Noori oli seekordsel etapil kohal 14. See tähendab, et rajal olid kõik sõitjad, kes sel hooajal olid juba korra väljas käinud. Noorteklassi kvalifikatsiooni kiireima aja sõitis välja Oliver Ojaperv (Lada Samara). Sõiduvõidu võttis aga Sten Karuks (VAZ 2108). Teiseks tuli Joel Alliksaar (VW Golf) ja kolmandaks karikasarja võidu kindlustanud Janno Õis (Honda Civic).
Karikasarja esimesed kolm kohta jagasid samad noormehed, kes võidutsesid ka viimasel etapil. Õisi selja taga sai teise koha Alliksaar ja etapivõiduga tõusis kolmandaks Karuks, kes möödus Rauno Orupõllust ühe punktiga.
Juunioreid oli rajal neli. Kolmele varem rajal käinud võistlejale oli tulnud konkurentsi pakkuma rakverelane Henri Haav (VW Golf). Grete Männikus (Lada Samara) oli kiireim ja võttis sõiduvõidu Erik Raudsepa (Honda Civic) ja Kristjan Heamäe (VW Golf) ees.
Juunioride klassis oli karikasarja esikoha juba kolm etappi enne sarja lõppu kindlustanud traagiliselt hukkunud Tauri Jürioja. Grete Männikus sai etapivõiduga karikasarja teise koha ja Kristjan Heamäel tuli leppida kolmandaga.
Esirattaveolisi autosid oli omavahel mõõtu tulnud võtma seitse. Kahjuks lagunes Rainer Schultzi Lada Samara teise poolfinaali teisel ringil ja noormees enam finaalis konkurentsi ei pakkunud.
Sõit oli põnev nagu tavaliselt. Marek Kasenurm (VW Golf) oli päeva kiireim, kuid ei tulnud talle võit ilma katsumusteta. Enne esimest poolfinaali käidi Mareki autole Pärnust uut amorti toomas ja teise poolfinaali lõpetas Kasenurm sedasi, et auto rattad vaatasid erinevas suunas. Kuna ta oli aga konkurentidest piisavalt eest ära sõitnud, siis veeres auto üle finišijoone ka ilma rooli abita - Kasenurm oli vaid autos reisija, kes ei saanud väga palju auto sõidusuuna korrigeerimiseks teha.
Esirattaveoliste autode arvestuse teisel kohal lõpetas sõidu Mareck Pukk (Peugeot 205 GTi), kes suutis autoga alles võistluspäeva lõpuks sinasõbraks saada - nimelt keerati võistlusmasinale alla diiselauto käigukast, millel esimesel kahel käigul oli jõudu piisavalt, kuid alates kolmandast kippus auto jõudu väheks jääma. Kolmandana lõpetas sõidu Kaido Orav (VW Golf).
Karikasarjas võttis võidu Kaido Orav, Tauri Jaansoni ja Marek Kasenurme ees.
Tagarattaveoliste Ladade klassis oli kvalifikatsiooni kiireim Rauno Orupõld (VAZ 2105), kuid alates esimesest poolfinaalist võttis sel hooajal võidutsenud Keio Serbin (VAZ 2101) oma ja võitis etapi Orupõllu ning Märt Puideti (VAZ 2105) ees.
Karikasarja esimesed kolm kohta jagasid omavahel Keio Serbin, Rauno Orupõld ja Danel Ivask.
Kuigi vabaklassis oli kohale tulnud kõige vähem osalejaid - kuus - siis oli siiski see sõit üks põnevamaid ja dramaatilisemaid. Martin Saar (VW Golf) ja Margus Tammoja (Honda Civic) pidid omavahel selgitama karikasarja võidu. "Kaarte segasid" Alar Hunt (Lada Samara) ja Egon Kaur (Opel Kadett).
Kontrollsõidu võitis Martin Saar ja tema alustas esimest poolfinaali esimeselt kohalt. Poolfinaali esimese ringi lõpuks aga juhtis juba Egon Kaur. Liider sai Kaur olla kolm ringi. Neljandal ei pidanud auto enam valule vastu ja nii pidigi pärnakas boksi keerama. Saar tõusis uueks liidriks ja võitis esimese poolfinaali.
Teises poolfinaalis võidutses jällegi Martin Saar. Ringilugemise protokolli märgiti, et kolmanda ringi lõpus oli korra liider Margus Tammoja, kuid see oli tõesti vaid hetkeks. Saar möödus juba stardisirge lõpus uuesti ja võttis ka teise poolfinaali võidu.
Finaal tõotas tulla põnev. Finaalis startis neli autot. Martin Saar esimeselt, Margus Tammoja teiselt, Alar Hunt kolmandalt ja Ain Heamäe (VW Golf) neljandalt kohalt. Stardist asus juhtima Saar, Tammoja ja Hunt tihedalt kannul. Sedasi jätkus kuni kaheksanda ringini. Siis kaotas Saare auto hoo ja Tammoja sai mööda. Saare auto aegluse põhjuseks oli lõhkenud rehv.
Tammoja sai liidrikohta nautida kuni viimase ringi finišisirgeni. Siis ühtäkki katkes Viljandi võidusõitja autost ramm ja auto ületas finišijoone küll, kuid vaba hooga. Mööda suutsid sõita nii Saar kui Hunt, kes tulid vastavalt esimeseks ja teiseks ning tõrjusid Tammoja poodiumi madalaimale astmele.
Vabaklassi võiduga sai karikavõistluste arvestuses võidu Martin Saar. Margus Tammoja tuli teiseks ja Ain Heamäe kolmandaks.
Superfinaali võitis Sten Karuks Marek Kasenurme ees. Hooaja kokkuvõttes sai superfinaali rändkarika Margus Tammoja, kes oli võitnud superfinaali hooaja lõikes kokkuvõttes kolmel korral.
Meeskondlikult oli seekord parim Vesmel, teiseks tulid Tuvikesed ja kolmandaks Optitrans.
Selle etapiga tõmmati superkrossi hooajale sportlikus mõttes joon alla. Nagu traditsiooniks on saanud, siis päris lõppenuks loetakse hooaeg pärast lõpupidu, kus antakse võitjatele kätte ka karikad. Praeguse seisuga toimub karikate jagamine tõenäoliselt 25. novembril. Täpsest toimumispäevast ja asukohast jagatakse infot rally.ee vahendusel.
|
|
|
|