Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
12. august 2006 19:18
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Eedo Raide tegi konkurentidele Laitses tuule alla

 Loe lisaks
Harju KEK meelitab endised võidusõitjad rajale

Eedo Raide Lada VFTS-il. Foto: Karli Saul
12. augustil Laitses peetud Harju KEK-i rallisprindi võitis Eedo Raide. Üldse võttis üritusest osa kaheksa meest, kes kõik osalesid ka 25 aastat tagasi peetud esimesel Harju KEK-i rallikrossil Vasalemmas.

Esimesest Harju KEK-i poolt korraldatud rallikrossist 25 aasta möödumise tähtpäevaks korraldatud rallisprint algas ajasõitudega, kus kahel 1600 kuupsentimeetrise mootori töömahuga identsel Lada VFTS ralliautol läbisid Laitse paarisraja kahel korral kõik võistlejad.

Avavoorus sai parima aja kirja Eedo Raide (2.24,57), teine oli Heiki Ohu (2.28,98) ning kolmas Raido Rüütel (2.29,75). Teistkordsel läbimisel oli taas kiireim Eedo Raide (2.25,73). Teise aja sai kirja Ando Nõel (2.26,86) ja kolmanda Raido Rüütel (2.29,41).

Kahes sõidus saadud ajad summeeriti ja parimaks osutus mõlemad voorud võitnud Eedo Raide ajaga 4.50,30. Ajasõitude kokkuvõttes saavutas teise koha Raido Rüütel (4.59,14), kolmanda Heiki Ohu (4.59,62) ning neljanda Ando Nõel (5.00,47). Need neli võistlejat kindlustasid endale koha poolfinaalis, kus sõideti mees-mehe vastu ning aeg enam tähtsust ei omanud.

Teine nelik sai lõpptulemuse kirja vaid ajasõitude järgi ning nii selgusid kohad viiendast kaheksandani. Esimesena jäi "poolfinaali ukse taha" 15 aastat võistluspausi pidanud Andu Värton tulemusega 5.04,41.

"Tegin paar sõiduviga teises voorus. Ühe korra lendasin kurvist välja," tunnistas viimati Lada VFTS-iga 1988. aastal võidu sõitnud mees. "Väga tore üritus oli. Järgmine kord võiks rajal olla ka praeguse aja võidusõitjaid. Usun, et LaitseRallyPark areneb ja siin saavad toimuma rahvusvahelised võistlused," kommenteeris Värton. "Lõuna-Eesti rallil võiks ka olla selline ring," õhkas Võru ralli korraldaja.

Kuues oli Vallo Soots (5.04,86), seitsmes Ivar Peedu (5.06,62) ja kaheksas Paul-Robert Helk (5.09,03). Konkurentide paremust tunnistama pidanud Helk, kes viimati sõitis rallit 1981. aastal, kinnitas, et tegu oli väga heal tasemel võistlusega: "Kakskümmend aastat ei ole tolle ajastu sõitjaid kokku korjatud. Seetõttu oli tegu fantastilise üritusega! Kõvad plussid Harju KEK-ile."

Poolfinaalist kolmandale kohale väljus võitjana Ando Nõel. Esimese Harju KEK-i korraldatud rallikrossi võitjal Heiki Ohul tuli leppida neljanda kohaga. Finaalsõitu, kuhu pääsesid kaks poolfinaali paremat meest, jõudsid viimati 1980-ndate aastate lõpul võidusõiduga tõsisemalt tegelenud Eedo Raide ja Raido Rüütel.

Esimeses finaalsõidus startis siseringilt Raide, välisringilt Rüütel, kes võitis sõidu konkurendi ees napi eduga. Teine finaalsõit, kus vahetati stardikohad, kulges Raide dikteerimisel. Seega jäi võitja saatuse otsustamine kolmandasse sõitu, kus sisemisel ringil oli taas startimas Eedo Raide ja väljas Raido Rüütel.

Pärast otsustava sõidu esimese ringi läbimist keeras Raido Rüütel auto rajalt maha. Autode hooldusega tegelenud LaitseRallyPark esindaja Martin Toom sõnas, et finalist katkestas, kuna käsipidur jäi peale. "Ta ei saanud seda maha. Lukustus jäi peale. Vanasti ei olnud lukustust nõutud," selgitas Toom. Rüütel märkis, et ebaõnnele vaatamata oli tegu igati kiiduväärt üritusega. "Nostalgia? Küllap," lausus ta. "Ando ja Ets sõitsid ilusti. Mina sõitsin mustalt ja robustselt, energiat läks palju raisku."

"Palju õnne! Olid väga tubli," kiitis Raido Rüütel sõidu lõppedes Harju KEK-i rallisprindi võitjat. Eedo Raide aga polnud kitsi kiidusõnadega korraldajate aadressil: "Super üritus! Tore, et see seltskond kokku kutsuti. Autod olid väga kõvad ja pidasid vastu!" Esikoha saavutanud mees, kes autorallidel ametis turvavaatlejana, kiitis ka võistlusrada: "See on hea ja väärib kiitust! Tean Kehala ja Oriküla paarisradasid - seal on kurv kurvi otsa ja hoog väike - siin on kiirust!"

Sõiduvoorude vahel, mil võistlusautode mootorid veidi jahtumist vajasid, kihutas rajal Jaan Mölder. Mitsubishi Lancer Evo kuuel sõitnud noormehel istusid kõrval ka kaasreisijad. Esimesena sai neljarattaveolise auto liikumist kaardilugeja kohal tunda Harju KEK-i nõukogu liige Hans Palla, seejärel Harju Elektri nõukogu esimees Endel Palla ning Harju KEK-i juhataja Madis Talgre. Viimane kirjeldas muljeid: "Elus! Jaani võib kiita! See oli puhas kaif ja hirmu ei olnud tunda."

Esmaspäeval MM-ralliks Jyväskylässe sõitva noore piloodi kõrval sai Laitse paarisrajal kiirust nautida ka rallisprindi korraldamisega seotud Toomas Diener, kes viimati istus suure A-rühma autos kõrvalistmel 1989. aastal Soomes. "Siis oli autoks tagarattaveoline Ford Escort RS," ütles ta. "Tänane sõit oli mulle suur elamus - selles mõttes, et näha, kuidas tegutseb roolis tänase põlvkonna väga hea noor sõitja. Sain teadmistele kinnitust, et ta on kiire."

Jaan Mölder kiitis paarisrada ja märkis, et Dieneri poolt oli väga hea mõte nimetatud üritus korraldada. Toomas Diener selgitas, et nimetatud sünnipäevaürituse läbiviimise taga seisis kogu Harju KEK-i juhtkond: "See oli Harju KEK-i nõukogu ja juhatuse ühine otsus. Istusime esimest korda koos selle projekti asjus juba möödunud aasta detsembris." Mölder lisas: "Mul oli au osa võtta ja endiste ässade sõitu vaadata. Rada väärib kiitust - suhteliselt kiiresti sai sõita!"

Toomas Dieneri hinnangul sujus üritus hästi, sama kinnitasid ka võistlejad. "Ütleme nii, et neli pluss viie-palli-süsteemis. Alati annaks paremini teha," sõnas Diener. Võistlusrada pälvis temalt vaid kiidusõnu: "Olen suhteliselt tuttav teiste Eestis asuvate paarisradadega - see on neist kõigist üle. Koostöö omanikega oli väga meeldiv ja mitte mingisugust tagasilööki ega kõhklemist! Sujus väga edukalt. See kompleks, mille avamine on planeeritud 2008 aastasse, on mitte üksi Baltimaade, vaid põhjamaade parim!"

"Suuremad tänud võistlejatele, et nad olid meeldivad ja minu esimese kutse peale kõik positiivselt reageerisid. Jääb üle neid kõiki tänada," jätkas Toomas Diener. Kümme aastat võistluspausi pidanud Raido Rüütel nentis, et talle ei meeldi enam võistelda, kuid sellisel üritusel osalemiseks jah-sõna andmine käis kiirelt: "Sõita ei meeldi, kuna ambitsioonid puuduvad. Aga kui siia kutsuti, olin kohe nõus."

Tänavu 50 aastast tähtpäeva pidava Harju KEK-i juubeliürituste sarja kuulunud võistlust jälgis hinnanguliselt üle tuhande pealtvaataja. "Arvestades, et me ei reklaaminud võistlust mujal, kui rally.ee autospordiajakirjas ning KEK-i külalisi oli paarisaja inimese ringis, võib rahule jääda," lausus Diener kokkuvõtteks. Võidusõitu rajaservalt jälginud rallimeister Ivar Raidam kinnitas, et rahuloluks on igati põhjust: "Vahva, et selliseid asju korraldatakse. See tekitab nostalgiat."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia