Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
07. august 2006 23:54
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Tapa rallisprindil saadi punkte kõigis klassides

 Loe lisaks
Krossi- ja sprindimehi oodatakse Tapal ühispildile

Tapa rallisprint algab tavapärasest veidi varem

Mario Karuse Opelil. Foto: Raini Laks
Tapa sprindil startis 63 võistlejat ja kõik klassid said tabeliväärselt esindatud. Esmakordselt ametlikult sprindil startinud veobagid kasseerisid aga omad punktid krossimeistrivõistluste tabelisse.

"Kindlasti on palju asju, mida saaks ja võiks paremini teha," ütles Eesti rallisprindi meistrivõistluste seitsmenda etapi üks korraldajaist Aivar Ojaperv. "Alates korraks tekkinud browni-liikumisest parkimisel ja lõpetades tulemuste väljakuulutamisest. Meie meeskond on väike ja kui mõni lüli sellest veel välja kukub – võistluseelsel ööl haigestunud informaatorit pidin näiteks ise asendama – siis on rabelemist omajagu. Loodan, et saime hakkama ja väikesed apsud antakse meile andeks. Endal on kõige rohkem kahju sellest, et me ei saanud kasutusele võtta esialgu planeeritud rada täies pikkuses – killustikuga pinnatud potentsiaalne lõik rajast asub kaitseväe maadel ja meil polnud mingit moraalset õigust ralliaautosid sinna peale lubada. Ümbersõit aga ei õnnestunud nii nagu tahtsime ja lõpuks pidimegi selle osa rajast välja jätma."

Neljarattaveoliste klassi võistlejaid kogunes Tapale 9. Kindla võidu pälvis Andres Kask, edestades Marko Virkojat ja Georg Grossi.

"Rada oli äge. Tempomuutused, tehniline osa," hindas neljanda koha saanud Priit Pettai. "Kui norida, siis viimase trampliini kallal – seal kippus liiga lõhkumiseks minema. Vaikselt üle sõites ei andnud see ei publikule, ei sõitjale midagi, täishooga lastes aga kippus autot lõhkuma. Seda tuleks sõiduautode jaoks natukene kohendada. Ma pole sprinti eriti sõitnud, kuid väheste kogemuste põhjal võin hinnata, et kõik kulges ilusti."

Kaherattaveoliste ralliautode klassis heitlesid etapivõidu nimel Arvo Ojaperv, Egon Kaur ja Marko Kasepõld. Neist viimane lõikas teises voorus kõnealusel trampliinil hüppele eelnud pöördes liialt sisekurvi ja maandus piirdevallis purunenud esisillaga. "See oli kaval trampliin," selgitas Kasepõllu konkurent Ojaperv, "peale minnes tuli end eelnevalt otseks sättida, kui lõike pealt läksid, oli kõik kadunud."

"Mulle rada sobis," lausus samas klassis teise koha saanud Egon Kaur. "Mulle, kui krossisõiduga alustanule, sobis just krossilõik eriti hästi. Esimene voor läks enda süül aia taha – lasin esimese kurvi pikaks ja sõitsin rajalt välja."

Võitis Arvo Ojaperv Egon Kauri ja ja Jaan Pettai ees.

ERK klassi autosid oli Tapal vaid neli, kuid nemad kogusid ühispunkte 2. liigaga. Esikolmikusse mahtusid Asso Ojandu, Henri Franke ja Kristjan Lüüding.

Teise liiga favoriit Mario Karuse käis esimeses voorus "imetlemas" Tapa vana tankodroomi lepavõsa, kuid teise ja kolmanda vooruga kindlustas oma favoriidiseisuse ja võitis. Sealjuures edestas ta ühiseses punktiarvestus ka ERK-meest Ojandut. Teine-kolmas olid 2. liigas Vahur Err ja Mait Koosa.

Noorte ja juunioride arvestuses selgus pärast teist vooru, et mängus on lisaks esikohakarikale ka eriauhind - 3000 krooni sularaha. Hommikul tehti kõigist Tapa rallisprindil ja pärastlõunasel veoautokrossil osalejatest pilti ja kolmanda vooru alguseks olid fotod juba osalistele jagada. Üks fotodest – ülejäänutest suuremas formaadis ja raamitud – läks oksjonile ja selle ostis ärimees Oleg Gross. Pildistaja Kuma Foto tingimusel läks oksjonisumma ühele võistlejaist ja korraldaja Aivar Ojaperv pakkus, et selle saab noorte ning juunioride klassi absoluutvõitja.

3000 krooni võitis J18 klassi esimene Hendrik Kers, kes edestas Tiit Rattasepa ja Meelis Lillemetsa. J16 esikolmikusse kuulusid Roland Murakas, Martin Kangur ja Oliver Ojaperv.

Ralliveokaid oli rajal kuus. Võidu pälvis Helmut Uusmägi. "Kui ära võidad, siis tundub rada alati hea," lausus ta, "aga objektiivselt võttes oli tõesti huvitav – oli pikki sirgeid, aeglasi ja kiireid kurve. Ka korraldus oli minu arvates ladus."

Krossiveokaid oli rajal tervenisti 10. Võidutses Sigmar Tammemägi Mait Mäesaare ja Aare Tederi ees.

Bagimehed jagasid sprindirajal krossimeistrivõistluste punkte. "Väikeste veobagide" võitja Ahti Paavel kommenteeris: "Mulle meeldis sprint ausalt öeldes väga. See oli midagi uut vahelduseks krossile – pikad sirged, mahapöörded, kiired kurvid. Oli hea vaheldus krossile. Õhtupoolikul toimus veel krossietapp ning päev oli muidugi pikk ja väsitav, aga minu arvates said korraldajad kenasti hakkama ja kõik sujus."

Väikeste veobagide klassis järgnesid Paavelile comeback'i teinud vanameister Rudolf Sarv ja Marek Leegiste, suurte veobagide (GAZ 53) esikolmik oli Andrus Tiideberg, Marko Koobakene ja Kaido Napritson.

"Ka mulle meeldis sprint väga – bagimeestele on see uus ja huvitav kogemus. Hea oleks, kui ka järgmisel hooajal meile mõni sprint kavas oleks," lausus Koobakene.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia