Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Saluri pidas Rauamit Lõuna-Eesti rallil pearivaaliks |
|
Saluri pidas Rauamit Lõuna-Eesti rallil pearivaaliks
|
Loe lisaks |
|
|
"Teised kippusid Martinit maha kandma, minu jaoks ei olnud tema kiirus üldse üllatus," lausus Priit Saluri, kes äsjasel Võru rallil pidi tunnistama N-rühmas võidu saavutanud noorema konkurendi paremust.
Veel seitsmenda kiiruskatse järel hoidsid avapäeval saavutatud N-rühma liidrikohta Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9). Kaheksandal katsel andsid tartlased kiiruses järgi ning nii möödusid neist Martin Rauam - Kristo Kraag (Subaru Impreza STI Spec C) ja Renee Pohl - Silver Kütt (Mitsubishi Lancer Evo 7).
"Rehv oli vale selle katse jaoks. Oleks pidanud sõitma kitsa rehviga, autol jäi jõust puudu ja sirgetel ei jõudnud minna," kommenteeris Priit Saluri. "Erilisi vigu polnud. Võib-olla kulgesime ise natuke liiga rahulikult."
Martin Rauam märkis, et nemad tegid teistest erineva rehvivaliku. "Ma usun, et see oli õige otsus," ütles selleks hetkeks kolmel katsel N-rühmas parimat aega näidanud rallisõitja.
Üheksandal kiiruskatsel möödusid Pohl - Kütt E.O.S. - Subaru rallitiimi ekipaažist 2,2 sekundiga, kuid viimasel lausvihmas sõidetud katsel, kus N3 klassi parimad olid taas Rauam - Kraag, jäi neil võistlus väljasõidu tõttu katki. Võistluse direktor Andu Värton täpsustas: "Pohl ütles, et sõitis kümnenda katse viimasel osal sellises kohas rajalt välja, kus oli vähe pealtvaatajaid ja ei õnnestunud teele tagasi saada."
"Viimasel katsel käis väga karm võitlus enda, auto, ilmastiku ja konkurentidega," jätkas Martin Rauam. "Ilm oli üsna halb ja ma ei teadnud, kui palju see teisi häirib. Olin ennast häälestanud võitluseks ja sõitsin nii kiiresti, kui vähegi oskasin. Kui jäi ainult viies käik, läks lugu muidugi veel huvitavamaks, aga kuna enamus rajast oli kiire, siis me selle tõttu väga palju ei kaotanud. Hädas olin mahapöördes ja mõnes aeglases kohas. Tagantjärgi mõeldes oli see päris suur elamus - ei olnud aega võidule mõelda, tegelesime ainult sellega, et auto kuidagi hooldusparki kohale tuua."
Martin Rauami paremust tunnistama pidanud Priit Saluri 22-aastase konkurendi kiirust ei alahinnanud. "Juba enne rallit ütlesin, et Martin sõidab kiiremini kui Rainer (Aus - toim). Olen korra Võrus temaga võidu sõitnud ja tean, et ta on seal kiire. Ju talle mägedes istub. Teised kippusid Martinit maha kandma, kuid minu jaoks ei olnud tema edu üldse üllatus."
Martin Rauam ei salanud, et Lõuna-Eesti kuppelmaastikul talle sõita meeldib. "Võrus on alati fantastilised katsed olnud - nii ka sel aastal! Pisut on muutunud see, et paar aastat tagasi rajatud eurokraavid on rohtunud ja võssa kasvanud ning nüüd on lõikamine muutunud väga ohtlikuks."
Ta jätkas: "Mõni vale sõidujoon sattus, aga ei midagi väga olulist. Usun, et on võimalik veel kiiremini sõita, kuid selleks peame veel kõvasti tööd tegema. Kõik toimis, auto oli heas seades ja töötas laitmatult - kui viimane katse välja arvata. Koostöö ja legend klappisid ning ka tiim tegi väga head tööd."
"Ühtegi suuremat sõiduviga ette ei tulnud," lisas Martin Rauam, pidades seda võimalikuks edu aluseks. Priit Saluri tunnistas, et neid tehnilised probleemid ei kimbutanud, kuid sõiduvigadest pääsu ei olnud: "Suuri prohmakaid ei olnud, kuid ühe korra pidime katuse peale minema. Viiendal kastsel 4 kilomeetrit enne lõppu olime kahel rattal. Tegime tee peal spinni ja auto lendas tagaosa ees kraavi. Ime läbi jäime püsti."
Viimase kiiruskatse lõppedes edestasid Rauam - Kraag RRC tiimi sõitjapaari Saluri - Lepp kokkuvõttes 7,4 sekundiga. "Martin oli kiirem lihtsalt," nentis Priit Saluri. "Pikal katsel kaotasin talle seitse sekundit, see natuke üllatas."
Absoluutarvestuse neljas ja N-rühma kolmas koht kuulus koos Priit Kinnuneniga võistelnud Andrus Laurile. Kaotas Mitsubishi Lanceril võistelnud ekipaaž klassivõitjaile veidi üle poole minuti.
|
|
|
|