Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokamehed jätkasid meistrivõistlusi Tamsalus
|
Loe lisaks |
|
|
Veoautokrossi Eesti meistrisarja viies etapp sõideti Tamsalu Einjärve krossirajal. Pealtvaatajate ootusi täitsid eelkõige mehed "väikestel veokatel", kes korraldasid põneva finaalsõidu ja korraliku avarii.
Võistlejaid kogunes Tamsalusse 28. Täpsemini küll 29, kuid "väikeste veokate" (GAZ 51/52) senine kolmas mees Taavi Pindis pidi asjad pakkima juba pärast ajatreeningut auto laiali.
GAZ 53 üks eeldatavaid favoriite Aare Teder (mees on Tamsalu rada varasemalt ka üheks oma lemmikuks nimetanud) oli kohal, kuid tänavariietes ja ilma autota. "Selg teeb valu ja ega ta enne järele jäta, kui arsti noa all ära käidud," kahetses ta.
Krokodillbagil (GAZ 53 mootoriga) oli rajal uus mees Kaido Napritson. Tegemist on Andrus Tiidebergi mehhaaniku-tiimist pärit noormehega ja Tiidebergi vanal bagil ta sõitiski. Samas jäi tulemata kiire lätlane Arnis Ramats.
Väikestel veobagidel (51 mootoriga) sai kogeda jällenägemisrõõmu, sest koguni "poolteist" kadunud poega oli rajal tagasi. Väljend "poolteist meest" vajab muidugi lahtiseletamist, mis järgnevalt kohe tehtud saab.
Eelmisel (Varstu) etapil rääkisid omavahel elavalt juttu mullune hõbemedalimees Indrek Viibur ja viimati "krokodillil" sõitnud Vahur Lillmann. Mehed ajasid "ilmajutu" kõrvale konkreetset rida kah: Lillmann tunnistas, et käed sügelevad, sõita tahaks, vana auto aga Marko Koobakesele maha müüdud ja uus alles ehitusjärgus. Viiburil, kes jätab tänavuse sarja vahele, käed veel nii kõvasti ei sügelenud, aga selle-eest on tema bagi lahinguvalmis. Ja nii oligi Lillmann Tamsalus Viiburi bagi roolis, viimane ise mehhaaniku rollis.
Esimeses poolfinaalis aeti asju rahulikult seni, kuni rajale pääsesid GAZ 51/52 veokad. Rivi keskelt lähtunud Priit Tamm, Tiit Kihulane ja Riho Teidla ei mahtunud esimesele sirgele ära ning kui tolmupilv hajus, selgus, et Tamm on küliti Kihulase kastis. Viimane tagurdas end konkurendi alt välja, Tamme auto veeres omal algatusel tagasi ratastele, kuid oli silmnähtavalt vigastatud. Parempoolne uks meenutas kortsutatud kirjapaberit ja kasti kallal oli samuti tõsist lammutustööd tehtud.
Tamme versiooni kohaselt paiskus ta Teidla abiga rajale risti ning Kihulasel polnud enam kusagile mujale minna, kui talle külge tulla. Pärast sõitu arutasid mehed olukorda ka omavahel Tammel kulm päris kortsus kuid finaali järel oli juba Tamm see, kes läks Teidlat ilusa esituse eest kiitma ja patsi lööma. Ühesõnaga sõjakirves maeti maha veel enne, kui see väljagi jõuti kaevata ja õige kah, sest mingit tahtlikku konkurendi lõhkumist antud olukorras polnud. Ja Tamm oli oma räsitud autoga teises poolfinaalis ning loomulikult ka finaalis taas rajal.
Esimene finaalsõit algas nelja krokodillbagi kihutamisega ja lõppes ilma nendeta. Esimeses kurvis sõitis valli ja läks külili uustulnuk Napritson. Varased vitsad pidavat hea enne olema, seda enam, et poolfinaalides tegi noormees tegelikult korralikku sõitu. Ei läinud kaua, kui rajalt tuli maha katkise sõrmeluuga sõitnud Marko Koobakene tagumine rehv ribadeks.
Konkurentsitult kiireim mees, lätlane Janis Kozlovskis, oli esimestel ringidel kusagil seigelnud ning jälitas nüüd maruliselt Tiidebergi. 11. ringil jõudiski ta meie mehele kõrvale, siis vajusid bagid külgepidi kokku, Kozlovskis veeres paar ringi üle katuse ja Tiideberg leidis end piirdevalli otsast kiikumast.
"Ta ei oska kaotada," oli Kozlovskis kuri ning tegi peakohtunikule ka kirjaliku avalduse, kus palus viimaselt toimunu kohta arvamust. Midagi siiski ei muutunud, võitjaks kuulutati 11. ringile liidrina läinud Tiideberg, kuid nii mõnigi avarii pealtnägija (kelle hulgas oli ka tegevsportlasi) leidis, et Tiideberg väärinuks karistamist, sest ta takistanud Kozlovskise edenemist ühemõttelise pealekeeramisega. Etapi lõppjärjestus seega Tiideberg, Kozlovskis ja Koobakene.
GAZ 53 veokad klaarisid oma jõuvahekordi päris rahulikult, eriti pärast seda, kui üks poolfinaalide kiiremaid Silver Tammemägi finaali avaringil eksis ja korraks viimaseks langes. Võitis Sigmar Tammemägi, Mait Mäesaar oli teine ja Silver Tammemägi lõpuks siiski kolmas. Argo Allik oli neljas ning lätlane Andris Mikals viies. Rünno Niitsalu ning Mikk Mäesaare masinate jõud rauges enne ruudulise lipu langemist.
Väikestel veobagidel saavutas hommikusel ajatreeningul juba teist korda järjest parima kontrollaja Igor Kelk ja teist korda järjest ei õnnestunud tal seda ära kasutada. Mõlemas poolfinaalis oli taas kiireim sarja liider Ahti Paavel. Finaalis istus Kelk Paavelil nagu hagijas sabas, kuid Tamsalu kitsavõitu rajal nurjusid möödumiskatsed üksteise järel. Kolmanda koha sai Vahur Lillmann, kes poolel teel pääses mööda Marek Leegistest.
Ahti Paavel võistles tugevasti kinniteibitud käe ja lonkava jalaga. "Kodus autot häälestades juhtus väike õnnetus," selgitas ta.
GAZ 51/52 veokate finaal kujunes põnevaks võidusõiduks. Kui pool distantsist läbitud, tundus sündivat suurüllatus, sest teisel kohal sõitis mees, kes isegi iseennast poleks sinna julgenud pakkuda.
Esimeses kurvis jagasid puid ja maid Marek Kõbu, Indrek Järvpõld, Aivar Kender ja Tarmo Ilves. Viimane jäi keset teed korraks toppama, Kõbu sõitis vaba mehena minema, aga ülejäänud mitte. Hoopis väliskurvi surutud Riho Teidla avastas enda eest tühja raja ning ega ta endale kahte korda öelnud, et vajuta nüüd, kuidas jaksad.
Alles teist võidusõitu teinud noormees "jaksas" päris mitu ringi. Liider Kõbu suurendas muidugi oma edumaad, aga Järvpõldu ja Kenderit Teidla mööda ei lasknud. Kuni kaotas täpselt samasse kohta, kust oli esimesel ringil leidnud.
"Nägin peeglist, et Järvpõld on taga, Kenderit ma ei märganudki," tunnistas ta sõidu lõppedes. "Eks ma tajusin, et ta on minust kiirem, aga püüdsin kurvides katta nii palju kui võimalik. Vähesed kogemused vedasid alt korra jäin hiljaks, kaldusin välja ja Indrek oli muidugi kohe kõrval. Alles siis märkasin, et Kender pani ka veel oma nina vahele. Samas teeb rõõmu see, et ega ma neile pärast positsiooni kaotamist väga palju alla ei jäänudki, suutsin neil päris järel olla."
Marek Kõbu võitis juba teise etapi järjest, Järvpõld oli taaskord teine ja Kender kolmas. Kokkuvõttes säilitas liidrikoha Kender, kuid Järvpõld on juba löögiulatuses. Kõbu, kes haiguse tõttu pidi ühe talvise etapi vahele jätma, tõusis kolmandaks.
Natukene kurvavõitu iroonia peitub asjaolus, et just Marek Kõbu oli üks neist, kelle ettepanekul enne hooaega üldjuhendit muudeti ning kõik etapid arvesseminevaks kuulutati.
Järgmine veokrossi etapp toimub 5. augustil Tapal. Bagimehed löövad korraga kaks kärbest samal päeval sõidetakse samas kohas ka Eesti sprindimeistrivõistluste järjekordne etapp, kus ka bagid osalevad, saades sellestki võistlusformaadist punktid krossitabelisse.
|
|
|
|