Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tallinna rallil valitsesid saarlased masinaklassis E8
|
Loe lisaks |
|
|
Tallinna rallil jõudsid masinaklassis E8 esikolmikusse "hõbenoolel" kihutanud Lembit Soe, esmakordselt Rainer Ausi endisel võistlusautol rallit sõitnud Timmu Kõrge ja taas VW Golfi rooli istunud Ott Tänak.
Nagu tänavust Tallinna rallit valitsesid soomlased, nii kehtestasid oma ülemvõimu rahvuslikus masinaklassis E8 vaid Saaremaalt pärit piloodid. Alustas Eesti meistri- ja karikavõistluste arvestusse kuulunud teist etappi klassis E8 kokku 12 rallipaari, kellest lõpuni jõudsid vaid pooled. Esimesena langesid mängust välja soomlased Timo Mäki - Harri Kasurinen, kelle Opelil purunes mootor.
Tempokalt alustasid rallit Einar Laipaik - Siimo Suvemaa (Lada VFTS), edestades lähimaid konkurente vaid 0,6 sekundiga. Sama katse teisel läbimisel olid kiireimad Toyota Starletil sõitnud Lembit Soe - Ahto Pihlas, kuid kahest katsest koosnenud avapäeva lõpuks tõusid klassiliidreiks hoopis Kaspar Koitla - Toomas Valter (Nissan Sunny) 0,3 sekundilise paremusega Timmu Kõrge - Erki Pintsi (Lada VFTS) ees. Siimo Suvemaa poolt taas võistlusrajale meelitatud Einar Laipaik kaotas noorematele konkurentidele sekundiga.
Kogenud rallimehed Viljar Ventsel - Kristjan Värv (VAZ 2105), kes pidid teise kiiruskatse läbima osalt varem startinud Inger Tuuri ja Indrek Tuuri Toyota Yarise poolt üleskeeratud tolmus, lõpetasid avapäeva alles seitsmenda kohaga. Teisel võistluspäeval, kui "tõeline" ralli alles algas, nad tehniliste probleemide tõttu enam võistelda ei saanud.
Katsevõite hakkas kolmandast katsest alates noppima hooaja avaetapil Kimmo Jalava järel teise kohaga leppima pidanud Lembit Soe, olles kiireim kaheksal korral ja taandudes vaid paaril katsel teiseks-kolmandaks.
Kuuendal kiiruskatsel võistlejate omavaheline mõõduvõtt sedavõrd tihedaks, et viis kiireimat E8 võistluspaari mahtusid enam-vähem ühte sekundisse. Hooldepausile minnes enne kuute viimast kiiruskatset olid liidrid Einar Laipaik - Siimo Suvemaa sekundilise eduga Timmu Kõrge - Erki Pintsi ees. Viienda katse järel kolmandaks kerkinud Ott Tänak - Tõnu Kurvet jäid E8 klassi kiireimatele alla kolme sekundiga.
9,48 kilomeetri pikkusel seitsmendal kiiruskatsel katkestasid ralli mootoririkke tõttu Laipaik - Suvemaa ning liidriks kerkisid Soe - Pihlas. Edu enam käest ei antud ning nii lõpetasid nad Tallinna ralli E8 klassi võiduga. 13,4 sekundit kaotasid võitjapaarile teiseks tulnud Kõrge - Pints ning 40 sekundiga jäid Toyotal võistelnud konkurentidele alla taas VW Golfil kihutanud Tänak - Kurvet.
"Seekord oli Soe meist lihtsalt kiirem. Kõrgega oli meil väga põnev sekund sekundis võitlus," rääkis Tänak. "Ise seekord väga suuri sõiduapsakaid ei teinud, vaid esimesel kahel katsel andsin liiga palju aega liidritele ära, kuid teistel katsetel võtsin oma autost viimast ja enamjaolt kõik sujus. Viimasel kahel katsel oli mõningaid probleeme autoga ja sellepärast me ei saanud ka Kõrgega viimase meetrini võidelda ja tuli teine koht käest lasta."
Ott Tänaku auto mootor ei saanud kahel viimasel kiirel katsel enam piisavalt bensiini kätte. "Muud ei jäänud üle, pidime katsed lõpuni lõristama lihtsalt," lisas ta.
Kaspar Koitla, kes jaanuari keskel toimunud talverallil Lada Samaral koos Sergei Larensiga võisteldes saavutas kolmanda koha, pidi sel korral leppima neljanda positsiooniga. Ka tema võistlusautol oli probleeme kahel viimasel katsel. "Eelviimase katse keskel kadus laadimine ära ja seda ei saanud lõpuni tagasi," sõnas Koitla. "Pisemaid sõiduapse oli ka, üheksandal katsel käisime koguni põllul - legend ei olnud just kõige parem."
Klassivõiduni jõudnud Lembit Soe legend klappis seevastu 95-protsendi ulatuses: "Päris hästi tulime toime, rada oli suhteliselt loogiline." Samas tunnistas Soe, et neilgi tuli üheksandal katsel põllult lisa võtta: "Seal oli meil teine apsakas. Läks pikaks ja sõitsime põllule. Summuti sai viga." Kõige enam kogunes teisel päeval kiiret sõitu teinud saarlastel kaotust aga ralli avakatsel, kui autol purunes tagasilla kinnituse polt. "Siis blokkis ära ja sõitsime välja - natuke muru peale," kommenteeris Lembit Soe.
"Tegelikult on hea meel, et hoog hakkab juba looma," rõõmustas ta. "Tempo on juba arvestatav. Ilmselt Kimmo Jalavast me enam väga kaugele ei jää, kuigi seekord puudus võimalus aegu võrrelda. Teise päeva esimesel poolel läksime küll rehvivalikuga alt, panime vale seguga rehvid. Muidu oli päris hea, sõit ilus ja puhas." Lembit Soe lisas, et ilus võistlus oli ja tulemusega saab rahul olla. "Hea, et noored selja taha jäid!"
|
|
|
|