Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Milliste plaanidega uued tulijad suurde rallisse trügivad? |
|
Milliste plaanidega uued tulijad suurde rallisse trügivad?
Alustuseks pean mainima, et ühte tõsist rallimeest nalja viskama saada on ikka väga raske. Tegelikult ongi ralli üks tõsine spordiala. See on ühtlasi põhjuseks, miks kõik keelduvad kasvõi üht karikat vajadusel pandimajale loovutamast. Koit Repnau lisab kategooriliselt, et pigem sureb nälga, aga karikat ära mitte ei vii!
Mis plaanidega aga uued tulijad suurde rallisse trügivad, huvitab paljusid rallisõpru. Ja kuigi ei taheta tunnistada, keda võitma minnakse, siis kaotama ei lähe ju ometi keegi.
Seega... pika pinnimise peale teatab uuel hooajal E8 klassis Opeliga võistlustulle astuv Olavi Pukk, et võtku ma aga ette E8 nimekiri - kõik saavad pähe. Ühel päeval. Ehk. Väitele järgneb muidugi naer. Marko Kasepõld loodab sama, ainult, et E7 klassis. Veidi hiljem avastab ta, et tegelikult võiks ju nii olla, et kogu E-rühma peale võidab teda ainult Kimmo Jalava ja seda vaid hea õnne korral. Ainsana nimetab ühe nime E7 klassis Lada Samaral võistlev uustulnuk Tanel Müürsepp - kui nime peab ütlema, siis valib ta igaks juhuks samas võistlusklassis osaleva sõbra Tõnu Sepa, kes nimetamise peale ei solvu. Tanel lubab ise enne loo ilmumist Tõnule helistada ka.
E2 ralliliiga konkurentsis on pingeid rohkem. Nii Lada Samaral võistlev Koit Repnau kui ka Nissan Sunnyl kihutav Peter Loorits loodavad mõlemad Andrus Vahit (fotol) püüda. Vahi on rahu ise ja väidab, et tema on vana mees ning noortele on järjest raskem vastu hakata, kuid võitma ju ometi peab! "Jah," lisab ta hetke pärast, "kaheliitrised teevad tõesti elu kibedaks."
Kui anda meestele vabalt valida, kellega nad koos autos istuda sooviks, siis keegi neist ei loobuks oma kaardilugejast. On ju koos õpitud ja arenetud. Läbiv ühine mõttetera on, et kaardilugeja on autos piloodist tähtsam ning kahjuks saavad nad teenimatult vähe tähelepanu. Aga minu väite peale, et ikkagi tuleb uus valida, nimetatakse Urmas Roosimaad, kes kunagi oli lubanud õpetussõnu jagada, Mart Ojaperve, kes kõrval istudes juba igasuguste hullustega harjunud, Margus Murakat, kelle kogemustest palju õppida oleks, Martin Rimmelt, kellega Andrus Vahi ennegi edukalt koostööd teinud ning Andrus Vahit ennast, kes Marko arvates tema kõrval istudes alles näeks, kui kiiresti Samaraga sõita saab. Naljaga pooleks muidugi.
Kui palju piloodid tegelikult kaardilugejat kuulavad ehk millal saab kõrvalistuja jutust ainult ümin? Jälle väidavad nad kui ühest suust, et ei saagi. Ei tohi saada. Aga vahel ikka pidavat juhtuma. Markol näiteks siis, kui silmad ruutu lööb, Andrusel siis, kui unustab end kurvi läbimisele mõtlema, Koidul ja Tanelil siis, kui auto lootusetult kontrolli alt väljas on ning Olavil ja Peteril siis, kui kaardilugeja ise midagi sassi ajab. Keegi peab ju süüdi olema!
Rallis on tavaliselt nii, et kuulsaks saab kahel viisil: võites või katusel sõites. Võitu ihkavad nii Olavi Pukk, Koit Repnau, Andrus Vahi, Peter Loorits, Tanel Müürsepp kui ka Marko Kasepõld. Aga kellel kui palju katuseid plaanis on? Absoluutselt kõik vastavad kui ühest suust, et sobiks ümmargune null. Andrus Vahi lubab ainult siis tihedamini katusel platseeruda, kui ma talle sponsoreid otsin. Samas ei väida neist keegi, et katuseid ei tule. Tanel arvab, et kui tuleb, midagi hullu lahti ei ole - on ju ennegi tulnud. Olavi usub, et enne kindlasti ei taha, kui uus katus autol vanemaks on saanud. Ja Marko väidab, et kuigi neljal rattal tahaks rohkem sõita, siis on tema kuulnud, et kes katust ei pane, see kiiresti sõita ei oska.
Seega aitaks kindlasti "katusepanekuga" seotud kulusid kanda kaardilugeja, kes esindab üht teatud ametikohta. Mis see olla võiks? Tore on teada, et kui Eesti Panga president ühel päeval töötuks peaks jääma, siis tuleb talle vähemalt kuus uut pakkumist. Tööd leiaks veel autoremondilukksepad, plekksepad, müügimehed ja direktorid.
Väidetakse, et rallit sõitvatel inimestel peab mingi kiiks olema. Millal siis ruudustik silmade ette ilmub? Olavi, kelle väitel mitte ruudud, vaid rõngad ilmuvad, elab rallisse sisse vähemalt nädal enne starti. Koit väidab, et juba praegu on maikuud oodates selline ehtne ralli kõhus. Peter ja Andrus unustavad kõik muu esimesel katsel ning Tanel siis, kui juba on tunda, et natukene hästi hakkab välja tulema. Markol löövad silmad põlema, kui start ehmatav on. Tal pidavat seda ikka vahel ette tulema.
Need kuus rallimeest on kõik alustanud rahvarallist. Kes on sõitnud kõigest ühe ralli, kes mitu aastat. Ometi arvavad nad, et rahvaralli ei olnud parem. Kui mitte välja arvata, et sai rohkem loodust nautida ja kütust kokku hoida. Ja et oli odavam.
Mitu kilo sportralli peale pappi kulub? Koit usub, et sellest papist saaks küll ühe korraliku laotäie munakaste kokku. Tanel ja Peter ei tea õnneks, kui palju papp kaalub. Olavi lausub pika mõtlemise järel vaid ühe sõna: "palju". Andrus räägib ausalt numbritest, kuid jätan summa siin mainimata, sest see on lihtsalt väga suur. Marko väidab, et tema autol ei ole eriti palju kleepse ning arved maksab kaardiga.
Veel arvavad mehed, et ralli on maailma parim hobi ning kõik peaksid sellega tegelema. Seega ei tohi keegi rallist ära minna, sest tegijaid on niigi vähe. Tallinna rallit oodatakse pikisilmi ja garaažides käib vilgas ettevalmistus. Tsiteerides Andrus Vahit: "Mis siin ikka, paneme autod valmis ja sõidame!"
|
|
|
|