Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
04. aprill 2006 5:37
Loe kommentaare (118)
Trüki lehekülg

Ott Tänaku ja Syruse meeskonna teed läksid lahku

 Loe lisaks
Tänaku võiduvõimalus libises kraavi, Neuville on maailmameister

Kesk-Euroopa rallil saavutasid võidu Tänak ja Järveoja

Tšiili rallil saavutas võidu Kalle Rovanperä, Ott Tänak oli kolmas

Rovanperä asus liidriks, Tänak langes kolmandaks

Ott Tänak lõpetas Tšiili ralli avapäeva liidrikohal

Kalle Rovanperäle Lätist võit, Tänakule kolmas koht

Albert Pärtelson: tahaksin tippu jõuda, et olla parem, kui Ott Tänak!

Rovanperä võitis, Tänak katkestas, Virves poodiumil

Ott Tänak. Foto: Karmen Vesselov
Möödunud kevadel Syruse tiimiga liitunud Ott Tänak sel hooajal enam meeskonnas ei võistle. Klubi direktor Denis Levjatov selgitas, et koostöö lõpetati temaga tekkinud probleemide tõttu.

Denis Levjatov põhjendas Ott Tänaku ja Syruse rallitiimi vahelise koostöö lõpetamist probleemide tõttu, milleks olid nii piloodi puudulik vene keele oskus, kui ka soovimatus teha asjalikku koostööd.

"Ott äratas meis tähelepanu juba poolteist aastat tagasi, kui ta 17-aastasena vanal Golfil edestas Eestis palju vanemaid ja kogenenumaid sõitjaid. Oli silmaga näha, et edaspidiseks arenguks vajas tagasihoidlik võidusõitja normaalset tehnikat, rehve ja kõike, mida võib nimetada elementaarseks baasiks," rääkis Levjatov. "Jälgides teda pool aastat ja samal ajal abistades kütuse, rehvide, teenindusega, võttis klubi juhtkond vastu kaugeltki mitte lihtsa otsuse - lülitada Ott Tänak täieõiguslikuna meeskonda. Otsus ei olnud lihtne seetõttu, et klubi eelarve suurenes tugevalt valmistamaks nullist ette professionaalset ekipaaži."

Meeskonda kuuludes hangiti Tänakule senise E-rühma Volkswageni asemele N-rühma Renault ning muretseti eraldi tutvumisauto. "Ekipaaž sai uued kiivrid, kombinesoonid, samuti sai täiskomplekti klubi suve- ja talveriideid ning jalatseid," märkis Levjatov. "Kõik tegi klubi heast tahtest, et toetada noort talenti tippujõudmise raske tee alguses. Kuna meie Igor Sokoloviga teame täpselt, miks ja milleks tegeleme selle protsessiga, siis Ott pidi ennast selleks ette valmistama, et temast saab meeskonna liider, kellelt mingi aja pärast ootame kõrgeid tulemusi."

Venekeelsesse meeskonda sulamisel pidi saarlane kiires korras selgeks õppima vene keele. Algul pidid teda aitama teised tiimiliikmed, kes räägivad nii eesti, kui ka vene keelt. "Tänaseks päevaks koosneb Oti vene keele sõnavara 10-15 sõnast," nentis Levjatov.

"Testidel istusin Oti kõrval, et tema sõiduvõtetega lähemalt tutvuda ning juhtida tähelepanu vigadele, mida noortel sportlastel ikka esineb. Kõige peale, mida ma rääkisin, noogutas ta peaga, nagu oleks aru saanud. Kui ma autost väljusin, otsustas ta kõike ikka oma moodi teha. Sellest probleemist sai räägitud ka Oti isa Ivar Tänakuga, kes samuti testidel viibis."

"Kõige enam tegi meid valvsaks mitte tema juhtimistehnika, vaid juhtimismaneer! Väga palju tööd rooliga ja järsk ning rapsiv ümberkäimine käigukangiga, samuti ebakorrektne siduripedaali kasutamine. Just nendele asjadele pöörati tähelepanu ja tehti märkused," loetles Levjatov noore sõitja miinuseid.

"Oti ralliautosse oli paigaldatud videokaamera, jälgimaks sõitu kiiruskatsetel. Millegipärast esimestel sõitudel lülitas kaamera ennast pidevalt välja, kuid insenerid tegid vajalikud ümberehitused ja Norra rallil töötas kaamera algusest lõpuni - kuni katkestamiseni. Pärast Norrat ja käigukasti remonti kordus sama situatsioon ka Soomes Vaakuna rallil - ekipaaž küll finišeeris, kuid jälle ilma viienda käiguta. Seoses sellega kaotas Ott oma klassi liidrile 3,5 minutit, mis arvestades tehnilist ettevalmistust, oli liiga palju."

Denis Levjatov sõnas, et meeskonnale hakkas palju probleeme valmistama ka Ott Tänaku käitumine. "Meil olid korduvad vestlused tema vanematega, kes muuseas räägivad vabalt vene keelt. Kuna piloodi lülitamisega proffessionaalsesse meeskonda tuleb piltlikult öeldes ümberkorraldamisele kogu tema elu, siis selliseid asju ilma vanemateta ei otsustata. Samas pole Syrus Rally Team kasvatusasutus - kasvatuslik pool on vanemate õlgadel."

"Näha oli, et "tähetolm", mis tema silmadesse tekkis, segas teda," jätkas Levjatov. "Tulid telefonikõned koolist, kus ta tundidest puudus, selgitades oma eemalolekut klubisse kuulumisega. Samal ajal külastas Ott klubi, arvestamata sõite Norrasse ja Soome, üks-kaks korda. Auto juurde tuli ta ainult enne võidusõitu - ei olnud ühtegi korda, kus ta ise oleks mehhaanikuid abistanud. Järelikult puudus huvi."

Syruse rallimeeskonna direktori sõnul kujunes noore võistlejaga suhtlemine väga keeruliseks: "Midagi selgitada oli väga raske, kuna segas keelebarjäär - kolm kuud mille jooksul Ott pidi kasutusele võtma vene keele, on ammu möödunud."

"Tiimi kannatus ei kesta igavesti. Syruse rallitiimi ja Ott Tänaku teed läksid lahku," märkis Levjatov ja lisas, et saarlase kasutuses olnud Renault Clio müüakse maha.

Vaata lisaks:
www.syrus-rally.com

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
26.11.2024 13:58
Rally in Latvia (0)
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia