Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Eestis saab rallisõitu õppida Kronoses ehitatud autodel |
|
Eestis saab rallisõitu õppida Kronoses ehitatud autodel
Eelmisel nädalal jõudsid Eestisse neli Kronose tiimis ettevalmistatud võistlusautot, millega hakkavad tänavu rallihuvilisi koolitama kogenud piloodid Urmo Aava, Jaan Mölder ja Margus Murakas.
Tänavu käivitab Eestis rallikooli projekti Belgias asuva firma On-Event bvba tütarettevõte On-Event Eesti OÜ, mille tegevus on suunatud peamiselt üritusturundusele mootorispordi sektoris. "Be the Rallydriver" (Ole rallisõitja - toim.) koolitusprogrammi idee tuua rallikool Eestisse sündis 2005. aasta alguses asutatud Eesti filiaali juhtkonnas möödunud aasta lõpul. Ettevõtte esindajate sõnul on sama projekti aastaid läbi viidud erinevatel Euroopa turgudel, seni küll eksklusiivselt ühe kliendi tarbeks.
On-Event bvba tegevdirektor Alain Penasse sõnul on projektil mitmesuguseid eesmärke, sealhulgas uue dimensiooni toomine Eesti üritusturundusse. On-Event Eesti OÜ tegevdirektor Emilia Kivimäe kinnitusel on üks prioriteetidest ka Eesti kui sihtkoha müümine mujal maailmas. MM-sarja raames külalisprogrammide organiseerimisega seotud Kivimäe lausus, et varasematest kogemustest on kontakte erinevate Euroopa turgudega: "Hetkel on müügiprotsess käimas Soomes, Rootsis, Belgias, Hollandis, Saksamaal, Kreekas, Küprosel, Austrias, Inglismaal ning Prantsusmaal."
Hiljuti toodi rallikooli tarbeks Eestisse neli N-rühma ralliautot Peugeot 206 XS, mis on Peugeot Sport kruusaseadistuses. Antud autod on ehitatud Kronos Racingu poolt. Sama tiim hooldab tänavu valitseva autoralli maailmameistri Sebastien Loebi Citroen Xsara WRC võistlusautot. Eestisse saabunud autode hoolduse eest jääb vastutama Urmo Aava tiim.
"Eestisse saabunud autode võimsus on jäetud 110 hj, et ka tavainimesed saaksid nende autodega sõitmist nautida. Vastasel juhul teeks see auto kontrollimise oluliselt keerulisemaks," põhjendas Alain Penasse. Antud projekti aastaid erinevatel turgudel juhtinud belglane lausus, et autod vastavad täielikult FIA turvanõuetele, neisse on paigaldatud turvapuur, korvistmed, 5-punkti ohutusrihmad jm. Nende konkreetsete autode roolis on istunud rallisõitjaid üle maailma: Freddy Loix, Bernd Casier, Daniel Carlsson, Uwe Nittel, Salvador Canellas, VP Teuronen, Jouni Ampuja, Anton Alen, Urmo Aava, Jaan Mölder jt.
Instruktoritena asuvad koolitustel huvilistele õpetussõnu jagama kolm eestlasest rallisõitjat. "Hetkel on kokkulepe Urmo Aava, Jaan Mölderi ning Margus Murakasega. Instruktorite valikul on oluliseks teguriks külaliste keeleoskus," sõnas Emilia Kivimäe. Lõpliku valiku instruktorite osas langetab Alain Penasse.
Projekti initsiaatorid märkisid, et sõiduhuvilistele olulisi piiranguid ei seata - nõutav on vaid juhiluba ning kaine pea. "Uksed on avatud kõigile, kel huvi ja pealehakkamist - eelnevat valikut plaanis teha ei ole. Parim on üritust läbi viia 16-liikmelise grupiga," valgustas Kivimäe plaane. "Rallikooli esmane eesmärk on anda külalistele ettekujutus sellest, kui keeruline on sõita tõelise ralliautoga ning õigete rehvidega kruusa- või jääkattega rajal. Meie kogemustest rohkem kui 1500 inimesega üle Euroopa, ei ole meil veel kunagi ette sattunud ürituses pettunud külalist. Rallikoolis osalenutest saavad pärast treeningu läbimist kindlasti paremad autojuhid ning nende sõidustiil muutub turvalisemaks."
Suvisel ajal viiakse rallikoolitust läbi Harjumaal kruusarakattega Laitse paarisrajal "Laitse Rally Park" ning talvisel ajal hakkavad sõidud toimuma jäätunud järvel. "Tõenäoliselt paneb see nii mõnegi rallikooli läbinud inimese mõistma, millised on nende sõiduoskused ning võimed, mis võib omakorda olla tõukeks uuele talendile, et avastada enda jaoks selline fantastiline spordiala nagu seda on ralli," kinnitasid Penasse ja Kivimäe.
Laiem avalikkus saab rallikooli tarbeks Eestisse toodud autosid esmakordselt uudistada 19.-23. aprillini toimuval näitusel Motorex Tallinn 2006.
Foto: On-Event
|
|
|
|