Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kaisma suurjärvel pakuti publikule poolteist katust
|
Loe lisaks |
|
|
23. märtsil peeti Pärnumaal rahvasprindi võistlus "Hepa - Karmani talvekarikas 2006", kus kuues klassis osales 95 sõitjat. Korraldas Kaisma suurjärvel toimunud võistluse MTÜ Rapla Kardirada.
Laupäeval sõideti Pärnu maakonnas Kaisma suurjärvel rahvasprindi võistlus "Hepa - Karmani talvekarikas 2006." Võistluse juht Tiit Soa sõnul otsustati võistlus Kaismal läbi viia, kuna Rapla kardirajal ei saanuks sellise mastaabiga üritust praeguste ilmadega korraldada. "Kaisma tundus parima valikuna," kommenteeris Soa.
Kuni 18-aastasi võistlejaid oli sel korral rajal 12, esi- ja tagarattaveoliste klassides kummaski osales vastavalt 18 ja 20 sõitjat ning neljarattaveoliste arvestuses katsus rammu 16 juhti.
Noorteklassis tuli võitjaks Roland Murakas (Toyota Yaris), teisena lõpetas Rivo Vähi (VW Golf) ja kolmandana Priidik Kasak (Nissan Sunny).
Esirattaveoliste arvestuses läks kaksikvõit Lada Samaral võistelnud Kasepõldude perre. Sõidu võitis vaid kahes sõiduvoorus startinud ning 20-sekundilise edu saavutanud Marko Kasepõld, kelle paremus jäi kokkuvõttes 2,86 sekundile oma isa Manivald Kasepõllu ees.
Heitlus kolmandale kohale käis kahe sõitja vahel. Võistluse lõppedes olid edukam Meelis Liivrand (VW Golf), edestades neljandaks jäänud Toomas Kukke (Opel Kadett) vähem kui poole sekundiga.
Veelgi napimalt libises kolmas koht käest tagarattaveoliste masinaklassis, kus Ahti Niitvähi (Toyota MR2) pidi leppima neljanda tulemusega, kuna Kristo Kruus (BMW 318) edestas teda kokkuvõttes vaid viie sajandiksekundiga. Klassivõidu saavutas kõik kolm vooru võitnud Herki Ilves (BMW 318i) Kaido Kruusi (BMW 325is) ees.
Omaette "vägitükiga" sai hakkama Moskvitšil sõitnud Peep Kristal, kes finišeeris teises voorus "selg ees". Ta eksis viimases kurvis ning keeras auto mõned meetrid enne lõpujoont külili. Appitõtanud pealtvaatajad tõukasid Moskvitši ratastele ja aitasid selle ka üle finišijoone.
Lada Samaral sõitnud Mati Kutseril sedavõrd ei vedanud ning kiires sõiduhoos paiskus must võistlusauto katusele. Võistluse juht Tiit Soa lausus: "Olid "külg" ja "katus". Need on asjad, mida kunagi ei oota, aga võib öelda, et oli midagi publikule ka."
Klassis 4WD sujus võistlus enam-vähem vigadevabalt. Sõidu võtis neljarattaveoliste autode klassis Urmas Kõrvas (Daihatsu Charade). Virko Juga (Daihatsu Charade) oli teine ning Olev Kaas (Mazda 323) kolmas. Favoriidiks peetud Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8) oli kokkuvõttes neljas.
Võistluspäeva lõpetasid vabaklassi sõidud, kus eraldi arvestust peeti kahe- ja neljarattaveolistele autodele. 2WD vabaklassis osales 18 ning 4WD vabaklassis 11 sõitjat.
Klassis 2WD vaba oli taas konkurentsitu võitja Egon Kaur (Renault Clio). Pärnakas kindlustas esikoha kahe esimese sõiduga ning kolmandas voorus ei startinud. "Võidus saab kindel olla, kui Kasepõld on kolmanda vooru lõpetanud," märkis ta pärast teist vooru. Marko Kasepõld (Lada Samara), kes sõitis avavoorus valli ega saanud sealt omal jõul välja, kolmandas sõidus konkurenti alistada ei suutnud ning nii kuulus esikoht kahe vooru kokkuvõttes nelja sekundilise paremusega Egon Kaurile.
Kolmanda tulemuse sai kirja Allain Karuse (Opel Astra), kelle edu sama autoga sõitnud Mario Karuse ees oli kahe vooru kokkuvõttes vaid 0,02 sekundit.
Klassis 4WD vaba jõudis järjekordse võiduni Georg Gross (Subaru Impreza). Teise koha saavutas Priit Kasak (Subaru Impreza) ja kolmanda Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8).
"Seekord, võrreldes eelmise aasta karikasarjaga, sujus võistlus märgatavalt paremini," märkis võistluse juht Tiit Soa. "Päris hea, et rahvast oli. Osavõtjate piirnormiks oli pandud sada, ka see enam-vähem nii oli. Algselt olid kartused, et võistlejate arv tuleb väiksem. Seepärast tänaks neid, kes kohale tulid."
Tiit Soa lisas, et tänusõnad abi eest võistluse läbiviimisel kuuluvad suurepäraste auhindade ja toetuse eest Karmani kaubamajale ja Hepale. Lisaks tavapärastele karikatele oli seekordsel võistlusel sponsorite poolt välja pandud ka eriauhind. Loosi tahtel sai lumeskuutri omanikuks tagarattaveoliste arvestusklassi võitja Herki Ilves. Eraldi märgiti ära ka kiireim naine, kelleks osutus Sirje Potisepp.
|
|
|
|