Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli MM-sari jätkub võistlusega Kataloonia asfaldil |
|
Autoralli MM-sari jätkub võistlusega Kataloonia asfaldil
|
Loe lisaks |
|
|
Eelmisest Hispaania MM-rallist on möödas viis kuud. Sel nädalavahetusel naaseb rallikarusell taas Katalooniasse, kus peetakse esimene kahest järjestikusest asfaldetapist.
MM-sarja neljas etapp on esimene "tõeline" asfaldralli. Kataloonia ralli on "paaris" Korsika ralliga ja võistlejad peavad neil rallidel osalema samadel autodel.
Laiad teed teevad Hispaania rallist selle hooaja kõige kiirema asfaldiralli. Sõitjad lõikavad väga palju kurve ja täpne kiiruslegend on hädavajalik, et optimeerida sõidujoont. Autod on seatud palju madalamateks, kui kruusarallidel ning vedrustus on seadistatud jäigemaks, et vähendada kere õõtsumist ja suurendada kurvide läbimise kiirust.
Sel aastal on Hispaania ralli kuupäevad muutunud - hilissügisene etapp on toodud varakevadesse. Seega on suurenenud võimalus, et sajab vihma ning õhutemperatuur on madalam - seetõttu võivad katsed olla eriti tolmused ja libedad.
Võrreldes oktoobris toimunud MM-etapiga on ralli korraldajad teinud üpris vähe muutusi võistlustrassis. Kõik katsed asuvad Priorat viinamarjakasvatuse regioonis Tarragonas. On vaid kaks katset, mida ei sõidetud 2005. aastal. Üks neist on täiesti uus ja teist sõidetakse mullusega võrreldes vastupidises suunas. Samuti on väheke muudetud kolme kiiruskatset.
Kronos Total Citroen meeskonnas võistlevad Hispaanias Xevi Pons - Carlis Del Barrio ning Sebastien Loeb - Daniel Elena, kes võitsid selle ralli 2005. aastal. Nagu varasematel rallidel, on "kolmandaks meheks" tiimis Dani Sordo. Mullune juunioride autoralli MM-sarja maailmameister osaleb koos kaardilugeja Marc Martiga 2005. aasta Xsara WRC autol, mis on tema kasutuses olnud juba kolmel viimasel etapil.
BP Ford tiimi uus Focus on end juba heast küljest tõestanud lumel, jääl ja kruusal. Tõelisel asfaldietapil saab enda tugevust Focus aga tõestada esmakordselt. Fordi meeskonnas sõidavad Marcus Grönholm - Timo Rautiainen ja Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen. Soomlased on asfaldiralli eel optimistlikult meelestatud, sest läbitud on edukad kõvakattega teel toimunud testid.
Natuke kurvem on olukord OMV-Peugeot Norway meeskonnas. Tiimi esipiloot Manfred Stohl sai nädalal avariiga lõppenud testissessioonil põrutada, pealegi ei tunne ta end Hispaania asfaldil kuigi koduselt. MM-võistluste kolmandat kohta hoidev 33-aastastane austerlane lubab koos kaardilugeja Ilka Minoriga teha kõik, et mitte konkurentsist pudeneda.
Esmakordselt sel hooajal osaleb Peugeot OMV Norway meeskond vaid ühe autoga. Põhjuseks asjaolu, et tiim osaleb meistrisarjas M2-arvestuses, mis tähendab, et võisteldakse vaid 12 rallil, mis on kindlaks määratud juba 2005. aasta detsembris. Manfred Stohl osaleb kõigil kuueteistkümnel etapil, kuid Hispaaniast nopib punkte ta vaid oma isiklikku kontosse, meeskondlike punktide suurendamine on Hispaanias OMV Peugeot meeskonnal võimatu.
Stobart VK M-Sport Fordi rallitiimile jahivad Hispaania teedel punkte Matther Wilson - Michael Orr ja Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila. Soomlastele on see WRC-autoga pärast 2003. aastat esimene asfaldiralli.
Subaru meeskonna eest asuvad võistlustulle Petter Solberg - Phil Mills ja Stephane Sarrazin - Stephane Prevot. Subaru sõitjate ootused enne rallit on kõrged - põhjuseks tugev ettevalmistus, parendatud auto ning kogenud sõitjad. Norralasest piloodile on see kuues Kataloonia ralli ja prantslasele kolmas. Stephane Sarrazin sai 2004. aastal rallilt kirja oma parima MM-ralli tulemuse, kui lõpetas võistluse erameeskonna Subaru Imprezal neljandana. Veel on Subaru meeskonna rivistuses üles astumas Chris Atkinson - Glen MacNeall. Nemad meeskondlikke punkte sellelt etapilt ei saa.
Red Bull-Škoda meeskond ei osalenud Mehhiko rallil, kuid Hispaanias ollakse jälle väljas. Tiimis sõidavad Gilles Panizzi - Herve Panizzi ja Andreas Aigner - Timo Gottschalk.
|
|
|
|