Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. märts 2006 18:00
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Sirje Potisepp: Lilli on hästi mõnus saada!

Sirje Potisepp rally.ee autospordiajakirja sünnipäevasprindil. Foto: Kaido SaulNaistepäeva eelõhtul räägib toiduliidu juhataja Sirje Potisepp võidusõidust, autost ja lilledest. Põhjust kuuendat aastat autosporti harrastava õblukese naisterahva intervjueerimiseks pole vaja kaugelt otsida - on ta ehk tuntuim "kohalik" naissoost rallisõitja.

Mitu aastat oled autospordiga tegelenud?

Vaatasin riiuli pealt järgi - karikaid leidsin alates 2001. aastast. Esimene kord oli siis 2000. aasta lõpupoole, kus endine kõva sprindisõitja Priit Uus kutsus mind naisterallile sõitma. Võtsime endale eesmärgi mitte viimaseks jääda. Ei jäänudki - eelviimaseks jäime.

Algul arvasin, et mis see ära ei ole - paned gaasi põhja ja lähed, aga teatavasti on rallis omad reeglid ning kui sa nendest kinni ei pea, siis saad trahvi ja kui trahvi saad, siis ei võida! Pärast seda pole naisteklassi pjedestaalilt peaaegu kunagi välja jäänud!

Kuidas sul õnnestub töö kõrvalt nii usinalt autospordile pühenduda?

Elus üldse kõike jõuda on minu meelest ainult võimalik siis, kui tegeled kindla kava järgi. Mul on tõepoolest olnud ja on sellised töökohad, kus on kohutavalt kiire ja pingeline ning töötan kindla päevakava järgi.

Siis toimetadki nii, et näiteks tõused hommikul väga vara ning viid enne tööleminekut rehvid ja veljed rehvikotta, et päeva jooksul pannakse peale ja õhtul paned auto alla. Kuna olen sõitnud nii uute ja heade autodega, siis pole eriti pidanud muretsema remondi pärast. Tõsi küll, kõik korralised remondid ning suuremad asjad on olnud Nissani kanda ning iga sõidujärgsed ülevaatused ja remondid on olnud Auser Auto kanda. Kairi ju töötab Auseris ning hästi palju on see kindlasti meid aidanud.

Sellel aastal on põhirõhk Nissanil ja Fakto Autol, nii on meie omavaheline kokkulepe.

Ka rallid erinevates Eesti piirkondades olen ma ikkagi töösõitudega kokku viinud. Ehk Saaremaale mines tegin mina päev otsa mööda kliente tööd ja siis tuli Kairi autoga järgi.

Töö ei ole kunagi kannatanud, pigem pere. Ikka näpistad nädalavahetuse arvelt ning kui mõtlema jääd, on endal ka vahel häbi, et oled kaardilugejaga rohkem koos kui perega.

Kui oluline on võistlustel eraldi naistearvestus?

On ikka oluline, eriti kui ma sõidan nii tubli, ilusa aga vähevõimsa Micraga. Minu loomuses on tahtmine võita ja kindlasti ma ei viitsi, ega leia sügavat mõtet, võistelda meestega ühes klassis ning olla oma klassi eelviimane või viimane. Kui see nii hakkab olema, tuleb õigel ajal areenilt lahkuda või uus auto muretseda. Praegu ma ei põe - sõidan Micraga hea meelega, sest tean, et oskan päris hästi siiski sõita!

Kui palju on neid naisi, kellega võistlustel kõige enam oled pidanud rammu katsuma?

Mõned aastad tagasi oli mul eesmärk võita Helkama Auto Karin Savetit. See täitus. Karin kahjuks enam ei sõida.

Sprintidel on kõige suuremateks konkurentideks olnud aastaid ikka Alisa Kitsas oma Celicaga ja Viktoria Pavel Audiga. Aga olen üksikutel sõitudel isegi Micraga neid võitnud. Micral ikkagi ju pole võrri mootor, vaid tervelt 1,4! Kindlasti olekski see naljakas, kui neid autosid tava-Micra võidaks. Aga olen sõitnud ka nendega võrdsema autoga (Honda Civic Type-R - toim.) ning neid võitnud.

Nüüd tulevad juba noored peale ja Inger Tuur on kindlasti väga tubli ja õigel ajal õpib. Mina juba natuke kardan. Tahaks ikka ennast, kaardilugejat ja autot terveks jätta! See on põhieesmärk siiski!

Kas Kairiga võistlemine on kasuks tulnud?

Kui üldse küsida, kas kasulikum oleks sõita naise või mehega, siis oleme omavahel rääkinud, et kui minul loeks kaardi keegi profisõitja, vahet pole, mis soost ta oleks, siis kindlasti ma sõidaks kordi kiiremini ja paremini. Kui ikka õpetatakse kõrvalt, näiteks millal täpselt pidurdada, oleks kindlasti parem.

Aga see ei oleks see - siis poleks ju enam naisekipaaži. Siin jään arvamuse juurde, et naisteklassis peaksid võistlema siiski naised - oleks võrdsem. Vahepeal olime ju ainuke naisekipaaž!

Tähtis on ikka inimene autos mitte sugu. Kuidas ta oskab kaarti lugeda, millal ütleb järgmise kurvi, kuidas omavahel klapp on. Meil on hea ja koos meeldib! Ma loodan, et Kairile ka!

Milline tähtsus naistepäeval sinu jaoks?

Ma ei tahaks olla stagnant, aga arvan, et lilli on hästi mõnus saada! Muidugi on tore päev ja miks mitte seda tähistada! Meil on emadepäev, aga kõik naised ei ole ju emad! Üldiselt on mul üsna ükskõik, mis päeval ma lilli või kingitusi saan – ikka on hea meel! Selles mõttes ei tähtsustaks 8. märtsi üle, aga vastu ka ei ole tähistamisele!

Kas mõne võistluse lõppedes on lilli kingitud?

On ja mitmeid kordi. Nagu juba kord mainisin, tõi Priit Uus mind autosporti. Enne seda "rallitasin" teedel ja sponsoreerisin politseid, mis pole hea variant. Nendel võistlustel, kus oli kaasas tema või Oru ralliklubi esindaja, toodi meile kaardilugejaga ikka lilli. Iseasi, mis nendest koju jõudes järgi oli, aga igati meeldiv oli küll!

Mul poleks midagi selle vastu, kui Nissani esindajad meile pärast igat võistlust lilli tooks ja kohe kimbu võidu puhul. Neil läheks see küll üsna kulukaks, aga me oleksime üliõnnelikud.

Viimastel aastatel tõepoolest pole lilli kingitud autasutamistel, aga mees on ikka ka vahel toonud. Nii, et pole hullu!

Kus ja millal taas võistlusrajal oled?

Praegu olen jääradu ise sõitnud ja nii, nagu olen viitsinud hommikuti üles tõusta. Tegelikult hoian käe ka "soojas". Järgmine karikasarja sprint toimub aga aprillis. Püüan kohal olla! Muid võistlusi valin kulude ja aja järgi.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia