Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Põltsamaal Kamari järvel sõideti karikasarja etapp |
|
Põltsamaal Kamari järvel sõideti karikasarja etapp
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval, 4. märtsil toimus Põltsamaal Kamari järvel Eesti jääraja karikavõistluste viies ja viimane osavõistlus. Jäärajasõidule oli tulnud omavahelist konkurentsi nautima 114 võistlejat.
Esirattaveoliste autode klassis oli kiireim Toomas Kukk (Opel Kadett). Meelis Liivrand (VW Golf) tuli teiseks ja Kaido Tamm (Lada Samara) kolmandaks.
Tagarattaveoliste arvestusklassis lõpetas sõidu võitjana August Paju (BMW 320) Martin Rosenbergi (VAZ 2105) ja Indrek Reisenbuki (VAZ 2105) ees.
Naistest saavutasid edu Tiina Urm, Moonika Pärt ja Merje Post.
Noortest kiireim oli Hardi Siilats. Sander Tamm kaotas kokkuvõttes 1,05 ja Arsi Tupits 4,05 sekundiga.
2WD piik klassis võitis Severi Šveters (fotol), kes kindlustas endale ka karikavõistluste esikoha. Teise tulemuse sai kirja Toomas Kallasmaa ja kolmanda Martin Kiil. Karikavõistluste arvestuses tuli teiseks Marko Kasepõld ja kolmandaks Martin Kiil.
Klassis 4WD piik jõudis võiduni Georg Gross (Subaru Impreza), Andres Kase (Subaru Impreza) ja Helmet Palmi (Mitsubishi Lancer Evo 8) ees. Samas järjestuses lõpetati ka karikavõistlused.
"Noorte piigiklassis" oli võidukas Martin Kiil. Romet Tsirna tuli teiseks ja Rando Mäeots kolmandaks. Karikavõistlused lõpetati samas järjestuses.
Ühisstartidega ERK klassis ületas Põltsamaal finišijoone esimesena Martin Saar. Teiseks tuli Margus Tammoja ja kolmandaks Toomas Sirg. ERK noored arvestuses võitis esikoha Romet Tsirna Janno Õisi ees.
Kokkuvõttes jõudsid ERK klasside arvestuses jäärajasõidu karikavõistlustel esikolmikusse Martin Saar, Margus Tammoja ja Toomas Sirg, ERK noortest Janno Õis, Sander Palmiste, Romet Tsirna.
"Võistluse võiks lugeda üldiselt kordaläinuks," lausus Põltsamaa Autospordi klubi eestvedaja Hillar Kalam. "Mõningaid viivitusi tekitas alguses ajasüsteem ja paljudele tuli anda uus sõit, kuna ette jäi aeglasem võistleja. Et võistlejaid oli palju, siis otsustati teises voorus lühendada distantsi kolmelt kahele ringile. Suuremaid apsakaid ei juhtunud."
"Järgmiseks aastaks saime juurde palju kogemusi. Tahame täiustada aegade esitlust. See oli kavas ka sel korral, aga kuna ajamõõtesüsteem ei võimaldanud väljastada aegu sobivas formaadis, siis tuli enamus tööd teha käsitsi," jätkas Kalam.
Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) esimees ja ka jääraja sarja kuraator märkis, et esmakordselt peetud karikavõistluste sarja saab kordaläinuks lugeda. Samas tunnistab Kalam, et oli ka parasjagu segadust, mis tulenes erinevate võistluste eripärast.
Palju tekitas võistlejates küsimust karikavõistluste punktisüsteem, kuid et karikavõistluste üldjuhendi kohaselt saavad 2WD piigiklassis punkte vaid sõitjad, kes osalevad EAL-i tehnilist kaarti omavatel autodel, siis punktitabelis ei kajastu alati võistluste lõpptulemused.
"See hooaeg andis tubli kogemuse ja juba on olemas mõtted kuidas järgmise aasta karikasari peaks välja nägema," jätkas Kalam. "Täpsemalt paneme vast siis paika, kui saan valmis järgmise aasta üldjuhendi projekti ja arutame selle korraldajatega läbi. Siiani oli karikasari erinevate võistluste kogum, milledelt sõitjad said punkte. See tekitas hulgaliselt segadust. Kuna piikrehvidega sõitjaid on hulgaliselt juurde tulnud, siis tulevikus tuleks tänavasõiduautode võistlused ja karikavõistluste etapid lahus hoida."
Hillar Kalam lubas, et korraldajatele kehtestatakse miinimumnõuded ja võistlusjuhendid saavad tuleval hooajal koostatud ühise skeemi järgi.
Põltsamaa võistlusest teeb kokkuvõtte telesaade "Mootorite Maailmas".
|
|
|
|