Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laupäeval sõidetakse Tartus rahvarallit
|
Loe lisaks |
|
|
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartus Raadi lennuväljal rahvarallit "Tartu kevad 2003", mis on ajakirja Tehnikamaailm 2003. aasta karikavõistluste esimene etapp. Tänaseks üle kuuekümnele registreerunud ekipaažile koostatakse stardijärjekord eelmise aasta KV ja MV tulemuste põhjal.
Eelmisel hooajal toimus Tehnikamaailma karikavõistluste arvestuses kuus etappi. Klassis 2WDa kuni 1600 cm³ olid võidukad Ain Pärnasalu - Lauri Sarapuu Honda Civicul, kogudes 71 punkti, üle 1600 cm³ klassis olid 63 punktiga hooaja edukaimad Ford Escortil võistelnud Heiko Soosaar - Raigo Laitamm. 2002. aasta 4WD klassi võitjapaar Priit Rohumets - Erik Sei kogusid 70 punkti, naistearvestuses olid kiireimad Aure Talvar - Rita Merilain Mitsubishi Galandil.
Tartu kevad 2003 on sel aastal seitsmest Tehnikamaailma karikavõistluste arvestuses peetavast võistlusest esimene. Punktisaaki on avaetapil jahtimas üle kuuekümne ekipaaži. Stardijärjekord saab olema vastupidine, kõige suurem number stardib kõige esimesena. Võistlusklasside järjekord Tartus on järgnev: J18, naised, 2WDA, 2WDB ja 4WD.
Kõik sprindid, slaalom ja mäkketõusud sõidetakse korraldaja poolt koostatud kiiruslegendi järgi. Rajalegend väljastatakse võistkonnale koos ajakaardiga stardis. Stenogrammid on legendiraamatus ja eelnevaks tutvumiseks võistluskeskuse ametlikul teadetetahvlil.
Toimub üks 20 minutiline regrupeering tühjade stardikohtade kaotamiseks katkestajate arvelt. Sel ajal on regrupeeringu alal lubatud võistlusautode tehniline hooldus ja tankimine. Tankimine ja rehvide vahetus trassil on keelatud. Korraldaja soovitab võistlejail kasutada talverehve, kuna teed on porised ja metsavahed kohati jäised.
Päris kindlasti on talverehvil võistlusse asumas seni BMW tehase toodangul võistelnud Peeter Nooni, kes äsja muretses võistlusteks uue auto, milleks on Ford Escort RS 2000 (pildil). "Sõitsin just laevalt maha Escort RS 2000-ga. Autot sai proovitud tulles läbi Saksamaa - tundub, et potentsiaali on kõvasti, mootoril on kõva vääne ja autol hea minek. Kuna autol olid otsimisel all talvekummid, siis lähen nendega ka rajale, ehk on valik samas ka õige," rääkis Nooni.
"Rallilt erilisi ootusi ei ole, ikkagi ju üle viie aasta esimest korda esiveolise auto roolis, aga oma klassi kümne hulka tulen kindlasti. Samas oleks reaalne ka mõne asfaltkatse klassivõit," ütles Fordil debüteeriv Nooni.
Ain Pärnasalu sõnutsi on oluline loodetavalt hea võistluskorraldusega ralli terves tükis lõpetada: "Algaval hooajal on uus kaardilugeja, Priit Gradov, kes on ka enne selle ametiga kokku puutunud Lauri Pettai autos. Kuna ilm on meil selline huvitav, on kõige suurem ootus terve autoga lõpetada."
Volkswagen Golfil startiv Rain Kõnnusaar loodab, et huvitavate katsetega võistlus saab sujuma tõrgeteta. "Pean silmas, et ei teki kuskil ajalisi tõrkeid, ning et legend klapiks. Loodetavasti veab ka ilmaga," ütles 2001. aastal rahvaralli 2WD klassis esikoha võitnud Kõnnusaar. Kindlasti püüab tallinlane sel hooajal saada paremat tulemust, kui seda oli möödunudaastane 2WDs kümnes positsioon.
Samuti Golfil võistlustulle astuv Tarvo Saar ei julge Tartust väga head tulemust loota: "Auto on veel toores, kuigi samas kaotama ei lähe kindlasti." Koos "rallipesakondlasest" kaardilugeja Lauri Pettaiga startiv Saar usub, et koostöö saab sujuma probleemideta. Suurimate konkurentide teemal Saar spekuleerida ei soovinud: "Eks kell näitab laupäeval."
Tartu kevad 2003 lisakatsed
LK 1, LK 11 pikkusega 1,02 km, Raadi lennuväljal (betoon) sprint + slaalom
LK 2, LK 6, LK 10 täpsuslõigud kruusastel kurvilistel metsateedel
LK 3 pikkusega 0,79 km, sprint + mäkketõus (kruusakattega)
LK 4, LK 7 pikkusega 0,67 km, mäkketõus asfaldil
LK 5, LK 8 pikkusega 2,51 km, sprint (kruusakattega)
LK 9 pikkusega 2,25 km, sprint (kruusakattega)
|
|
|
|