Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
25. veebruar 2006 18:06
Loe kommentaare (23)
Trüki lehekülg

Rallisprindi esimene etapp sõideti Elvas Verevi järvel

 Loe lisaks
Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Ago Ahu sõiduaps lõppes riietuskabiinis. Foto: Ivo Turja
25. veebruaril peeti Elvas Eesti meistrivõistluste esimene etapp sõidu- ja veoautode rallisprindis. Elva Autospordiklubi korraldusel Verevi järvel toimunud võidusõidul võeti mõõtu kaheksas arvestusklassis.

Neljarattaveoliste autode arvestuses, kus osales hooaja esimesel etapil kolm võistlejat, saavutas võidu Georg Gross (Subaru Impreza). Kolmandas sõiduvoorus eksinud Ago Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3) oli teine ning Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3) kolmas.

Georg Gross märkis, et sõiduga võis enam-vähem rahule jääda: "Teises voorus eksisin, kolmas tuli jälle normaalselt. Korraldus oli okei, kuigi oli mõningaid probleeme aegadega." Avaetapil kiiret sõitu teinud Rakvere mees sõnas, et teisel osavõistlusel ta ei osale ning järgmine võistlusstart on täna veel selgusetu.

"Rada oli kitsas ja ma arvan, et eelis oli esivedustel," lisas Gross. Sama kinnitas Ago Ahu: "Suure auto jaoks oli see rada aeglane ja tagarattaveolistele see näiteks üldse ei sobinud. Trass oli kurviline ja hästi kitsalt lahti lükatud. Mõnu sõites ei saanud. Ma arvan, et rahval ei olnud seal ka väga põnev vaadata, üritus oli rohkem vigursõidu moodi. Kui keegi valli pani, oli kogu tee lund täis."

Viimases voorus enne finišit libises Ahu võistlusauto kitsa raja tõttu lumme ja parema nurgaga riietuskabiinile otsa. "See pauk lõhkus tiiva ja tuled ning kiskus "õõtsa" silla küljest lahti," nentis Ahu. Ta täiendas, et varuosad on juba tellitud ja järgmisel päeval Viljandi maakonnas peetav etapp tõenäoliselt sõitmata ei jää. "Kõpu rada ei anna mingi valemiga Elva omaga võrrelda. Mina usun, et Viljandis on oluliselt kihvtim sõita!"

Kaherattaveoliste sportautode klassis saavutas võidu Egon Kaur (Renault Clio). Pärnaka järel teise tulemuse sai kirja Marko Kasepõld (Lada Samara) ning kolmanda Tarmo Järveoja (Ford Fiesta).

"Rada oli kitsas ja keeruline," sõnas stabiilselt liikunud ja suurematest sõiduvigadest pääsenud Egon Kaur. Võistluse korraldust ladusaks pidanud piloot märkis, et olulist rolli mängisid järvejääl peetud võistlusel rehvid.

"Paljud noored sõitsid aga kõvemaid aegu, kui 2WD sport klassis. Põhjust ma ei oska öelda, aga ehk sobis tehniline rada noortele paremini," pakkus Kaur.

Noori oli Elvas rajal 12. Kuni 16-aastaste arvestuses võttis mõõtu kolm, ning kuni 18-aastaste klassis üheksa sõitjat. Klassis J16 saavutas võidu Romet Tsirna (Honda Civic CRX), teiseks tuli Sander Pärn (Ford Fiesta) ning kolmandaks Martin Kangur (Ford Fiesta). J18 klassis saavutas võidu Kaspar Koitla (Lada Samara). Teiseks tuli viiekordse Eesti sprindimeistri Riivo Pappeli Honda Civicul kihutanud Tiit Rattasep ning kolmandaks Egon Kauri vanal Renault Cliol võistelnud Hendrik Kers.

"Kers kaotas teise koha vaid 0,2 sekundiga. Minu arvates ta harjus autoga kiiresti, sest esmakordselt sai ta Cliot proovida eile Viljandis," kommenteeris Egon Kaur teistkordselt Clio rooli keeranud Kersi sõitu.

Klassis 2WD ERK võidutses ligi kahe kilomeetri pikkusel rajal Severi Sveters (VW Golf), olles parem teiseks tulnud Mario Karusest (VAZ 2108) ja Tarmo Kangurist (VAZ 2108).

E2 ralliliiga arvestuses hõivas esikoha VW Golfil kihutanud Mait Koosa. Teise kohaga lõpetas avaetapi E2 klassis Toomas Sepp (VW Golf) ning kolmanda kohaga Alo Hintser (Opel Kadett).

Autoralli tehnilistele tingimustele vastanud veoautode arvestuses jõudsid Elvas poodiumile Helmut Uusmägi, Aare Müil ja Kaspar Järvala. Krossiveokatel olid parimad Sigmar Tammemägi, Mait Mäesaar ja Mikk Mäesaar.

Eesti rallisprindi meistrivõistlused jätkuvad teise etapiga Viljandi maakonnas Kõpus juba 26. veebruaril.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia