Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
13. veebruar 2006 14:28
Loe kommentaare (30)
Trüki lehekülg

Valgeranna jääl jagati Eesti karikasarja punkte

 Foto: Kaido SaulAudru valla territooriumil Valgerannas toimusid 11.-12. veebruaril traditsioonilised jäärajasõidu võistlused "Pärnu jää". Erki Spordi klubi korraldas sarnast võistlust juba kolmekümnendat aastat.

"Siiamaani on igal aastal "Pärnu jää" nimeline võistlus toimunud Pärnus mere jääl, et ka linnarahvas saaks kerge vaevaga uudistama tulla," rääkis Erki Spordi klubi eestvedaja Eiki Eriste. "Sel aastal aga ei olnud linnavalitsus eriti koostööaldis ja pärast mõningaid läbirääkimisi otsustasime proovida õnne Audru vallas. Pärnus esitati sadu nõudmisi, mis pabereid peab bürokraatia jaoks täitma. Audrus aga seevastu võib öelda, et anti blankett, millele oli vaja kahte allkirja ja oligi roheline tuli."

Tänavune võistlus peeti kahepäevasena. Laupäeval toimusid sõidud tänavasõidurehviga osalejatele ja pühapäevasel päeval kihutati jäärajal piikrehvidega Eesti karikavõistluste punktidele. Lisaks jagati ka Pärnumaa meistrimedaleid võistlejatele, kes märkisid oma elukohaks Pärnu linna või maakonna.

Kahel päeval kokku käis rajal ühtekokku 73 võistlejat, neist 40 avapäeval ning 33 võidusõitjat tuli kohale pühapäevaks. Korraldajate sõnul oli laupäeval sellega natuke probleeme, et mõned võistlejad kippusid pärast tehnilist kontrolli alla keerama valesid rehve, kuid sellele saadi jaole.

"Siiski oli näha, et suurem osa olid vaeva näinud," lausus tehnilist kontrolli teinud Erko Eriste. "Oli näha, et naaste oli käiatud, et nad ei oleks rohkem kui kaks millimeetrit rehvi pinnast väljas. Suurem osa võidusõitjaid tahavad siiski ausas konkurentsis võita."

Noorteklassis oli kiirem Siim Hiieväli (Suzuki Swift), kellele järgnesid Grete Männikus (Opel Kadett) ja Martin Kutser (Lada Samara). Noorima osavõtja diplomi sai Markus Madis Kivimäe (Toyota Corolla).

Esirattaveolisi autosid oli tänavarehvidel Valgerannas sõitmas kokku kakskümmend kolm. Esikoha võttis pärnakas Marek Luhthein (Seat Ibiza). Teiseks tuli sama marki autol sõitnud Jaanus Tobias ja kolmandaks Tauri Jaanson (Opel Astra).

Tagarattaveoliste klassi esikoht kuulus Herki Ilvesele (BMW 318i) ja teine Ardo Virulale (BMW 318ti). Ahti Niitväli (Toyota MR2) tuli kolmandaks. Parima Moskvich Liiga esindajana tuli neljandaks, ja pälvis sellega ka eriauhinna, Ruslan Pleshanov (AZLK 2140).

4WD klassis oli teistest peajagu üle Olev Kaas (Daihatsu Chrade). Teise koha saavutas Rainar Leibak (Mazda 323) ning kolmanda Renno Niitla (Subaru Impreza GT).

Piikrehviga võistelnud noortest oli kiireim Martin Kiil (Honda Integra Type-R). Saarlane suutis edestada Rando Mäeotsa (Peugeot 309) kahe vooru kokkuvõttes 2,7 sekundiga hoolimata sellest, et esimeses kahes voorus jäi talle ette aeglasem konkurent. Kolmanda koha sai Romet Tsirna (Honda Civic CRX).

Kuna võistluselt läks see klass esmakordselt Eesti karikavõistluste arvestusse, siis samad noormehed on sarjas noorteklassi liidrid.

2WD piigiklassi kiireim oli Valgerannas pärnakas Egon Kaur (Renault Clio), kes edestas Marko Kasepõldu (Lada Samara) 5,1 ja Severi Svetersit (VW Golf) 5,4 sekundiga.

Karikavõistluste arvestuses on 2WD piigiklassi liidrid võrdselt 25 punktiga Egon Kaur ja Marko Pärn. Marko Kasepõllul ja Mario Karusel on kahe etapi kokkuvõttes kogutud 22 karikavõistluste punkti.

Piikrehvidel sõitnute arvestusklassides ei läinud karikavõistluste arvestusse seekord klassid 4WD piik, 2WD vaba piik ja ERK noored, kuna neis klassides osales alla viie võistleja.

Klassis 2WD vaba piik mahtusid esikolmikusse Madis Uibo (Ford Escort RS 2000), Tarmo Reineberk (Honda Civic CRX) ja Marko Luhaoja (VW Golf).

Kolmeringilise kihutamise lõpetas ainsana ajaga alla kahe minuti Georg Gross (Subaru Impreza), kes võttis 4WD piik klassi võidu. Samal Subaru Imprezal sõitnud Gunnar Tamm ja Kaspar Koitla hõivasid poodiumi kaks madalamat astet.

4WD piik klassis juhivad karikavõistlusi eelmiselt etapilt Tabiverest kogutud punktide põhjal Georg Gross, Andres Kask ja Ahti Koort.

Võistlused lõppesid ühisstardist lähte saanud võistlejate mõõduvõtuga. Klassis ERK noored võidutsesid Romet Tsirna (Honda Civic CRX), Aavo Talvar (Honda Civic) ja Janno Õis (Honda Civic).

ERK klassis ületas esimesena finišijoone küll Asso Ojandu (VAZ 2108), kuid kohtuniku valvas silm märkas noormehe möödumist konkurendist kollaste lippude tsoonis ja Märjamaa rallitiimi sõitja tulemus tühistati. ERK klassi esikolmiku moodustasid Margus Tammoja (Honda Civic), Martin Saar (VW Golf II) ja Rainer Schultz (VAZ 2108). Samas järjestuses juhitakse ka karikavõistlusi.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia