Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Bagimeestele lisandub Lätis toimuv Eesti etapp
Lätis Cesises toimunud nõupidamisel saavutasid Läti ja Eesti veoautokrossikomiteed põhimõttelise kokkuleppe, et tänavu 30. aprillil toimuv Smiltene autokross kuulub kahele veobagiklassile ka Eesti meistrivõistluste arvestusse.
Lätlaste esialgsetest plaanist taaselustada Balti meistrivõistlused veoautokrossis asja siiski ei saanud. Samuti ei kuulu Smiltene võistlus Eesti kalendrisse veoautodele GAZ 51/52 ja GAZ 53, kuigi ka selline ettepanek oli kaalumisel.
Viimase puhul sai takistuseks liiga tihe ajagraafik võistluspäeval. Smiltene etapi korraldaja ei riskinud võistlust pikendada ka kahele päevale, väites, et nõnda tekivad tal majanduslikud raskused. "Ühe päevaga tuleb läbi viia sõidud viies sõiduauto ja ühes sõidubagi klassis," rääkis ta. "Kui lisandub orienteeruvalt 20-30 veokameest Eestist, jääme ilmselt ajahätta."
Samas on lätlaste jutt pisut vastuoluline. Nimelt toimub neil üle pika aja kaheetapiline riigisisene karikavõistlus veoautodele, kus kavas samad klassid mis meilgi. Ning selle sarja esimeseks etapiks on nimelt Smiltene võistlus seega on veoautode stardid nagunii kavas. "Kõik eestlastest veokamehed on oodatud," kinnitasid Smiltene võistluse korraldajad. "Kui kõik teie mehed tuleksid meile Eesti meistrisarja punktide järele, tähendaks see kindlasti mitmeid poolfinaale jne. Kui aga stardivad vaid meie võistlejad ja mõned külalised teie juurest, saame ehk pisut vähemaga hakkama," põhjendasid lätlased. "Lisaks on meil kavas GAZ 51/52 ja GAZ 53 ühte starti paigutada, kuid teie meeste osalemisel ei tuleks selline asi kõne alla."
Küll aga võtsid lätlased vastu kompromissettepaneku - Smiltene võistlus läheb Eesti meistrisarja punktiarvestusse kahes veobagiklassis, kuna võistlejaid neis on suhteliselt vähe. Ettepanek jõustub siiski alles pärast seda, kui ta on Läti autospordiliidus kinnitatud.
Eeltoodud põhjusel ei saanud asja ka Balti meistrivõistlustest veoautodele, kuigi algidee autoreiks olid lätlased ise. Eestlased olnuksid nõus kahel meil toimuval etapil pidama paralleelset punktiarvestust, kuid lätlased ei leidnud omas kalendris sobivat võistlust, et samaga vastata ja "läbi sõidutada" ka eeldatavad 20-30 Eesti veokameest.
Nimelt on veoautokrossi arendamisest esialgu huvitatud vaid Smiltene krossi korraldajad, kuid 2006. aasta teine võistlus nimetatud rajal on kavas 27. augustil samal nädalavahetusel, mil meie Varstu etapp.
Pärast mitu aastat kestnud varjusurma, mil Läti vähestel alles jäänud veokameestel oli ainus võimalus võistlemiseks Eesti, üritavad lõunanaabrid alale taas elu sisse puhuda. LAF-i juurde moodustati midagi veokakomitee sarnast ning esimese asjana vaadati üle tehnilised tingimused. Uute tehniliste tingimuste aluseks võeti eestlaste oma.
"Meil mindi siin vahepealsetel aastatel oma rada ja nagu näha, oli see vale tee," tunnistas Bruno Leimanis. "Nüüd võtsime teie tehnilised ette ja paneme nad praktiliselt üks-üheselt läti keelde. Siis on vähemalt nii, et kes sõita tahab, võib ka julgesti Eestisse tulla ja teil arvestuse saada. Ning vastupidi."
"Teil eestlastel on süsteem ilusti toimima saadud," kiitis kiire bagimehe Janis Kozlovskise isa Juris Kozlovskis. "Eriti meeldib meile, et rajad on väga vahelduvad. Varstu on tõeline krossirada, samas kiitis Janis väga Tääksi rada ütles, et kohati tuli täisgaasiga sõites hirm peale, sest nõnda kiire oli. Tamsalu ja Tapa on aga sellised vahepealsed, kus peab seadistust nuputama."
Lätlased loodavad, et tänavu saab neil võistluskorda 8 GAZ-tüüpi veoautot, neist üks GAZ 53 (esialgu kavatsevad lätlased omas sarjas GAZ 51/52-le ja GAZ 53-le ühist arvestust pidada).
GAZ 53 veoautot ehitab seni 53-bagi roolis istunud Andris Mikals, kelle bagil hakkab sõitma tema poeg. Mikals lubas tulla mõõtu võtma ka eesti "ametivendadelt".
GAZ 51/52 veoautosid hakkab Bruno Leimanise sõnul Eestis järjepidevalt käima 2-3. "Teiste kohta ma täpselt ei tea, aga ise osalen Eestis kindlasti ja üks veokas tuleb meilt Cesisest veel," kinnitas ta. "Viitinas ma ise töökohustuste tõttu startida ei saa, kuid see uus mees peaks joonel olema."
Cesise bagimehe, 2005. aasta Eesti meistrivõistluste pronksmedaliomaniku Vents Rukise kinnitusel ei jää tema omas klassis samuti ainsaks "mohikaanlaseks". "Üks mees hakkab kindlasti lisaks minule Eestis käima, kuid tegelikult on vanu bagisid võistluskorda seatud rohkemgi. Aga eks palju sõltub rahalisetest võimalustest," lausus Rukis.
Bruno Leimanisel on kindel plaan minna tänavu kevadel võistlema Venemaale, 5.-7. maini Rjazanis toimuvale võistlusele. "See asi on meil kindel, vähemalt kahe GAZ 52-ga läheme," mainis ta. "Tore oleks, kui keegi eestlastest kah kampa tuleks seltsis segasem."
|
|
|
|