Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Soomes alustab uus margiklass
Käesolevast hooajast on Soomes loodud uus margiklass, kus võistlustules M-Spordi poolt ehitatud Ford Fiesta ST võistlusautod. Sellise margiklassi plussideks on odavus, võrdsus ja lihtsus.
Kui esimene margiklass (osalejad võistlevad kõik kindlat tüüpi valitud tootja autodel) loodi Soomes 1990. aastal ja baasmudeliks oli N-rühma Škoda Favorit, siis seekordne mudel on palju särtsakam - Soomes lõppviimistlust saavatel Fiestadel on ligi 170 hj ja kapoti all tuksub 2 liitrine mootor. Autod vastavad N-rühma reeglitele ja nendega võib osaleda lisaks margiklassi etappidele vastavas rühmas ka muudel rallidel.
Kuigi Fiesta mootor ei ole võimsuse ja kiiruse poolest eriliselt särtsakas ega auto väga silmapaistva kiirusega, on selle klassi eesmärk eelkõige anda noortele pilootidele esmaseid võistluskogemusi.
Hästi juhitava ja veidi nõrgema võimsusega ralliautoga oma oskuste arendamist peab väga tähtsaks ka margiklassi loomise initsiaator Kristian Sohlberg. Enda sõnul tegi ta just alustades ise selle vea, et astus koheselt liiga suurtesse saabastesse. Teised selle klassi loomise taga olevad inimesed on Tero Gardemeister ja Mika Arpiainen ning MotorStars meeskond.
Nagu Gardemeister on kommenteerinud, siis loodavas uues klassis vanusepiiranguid ei seata. Osaleda võivad ka juba aktiivsest rallispordist loobunud eakamad piloodid, kes sooviksid veelkord olla stardijoonel võrdsetes tingimustes ning osaleda rahvusvahelistel rallidel.
Kuna kõik sõitjad saavad MotorStarsi poolt ehitatud või nende poolt üle kontrollitud sõidukid, siis sõitjate omavaheline võrdlus on lihtne ja selge. Lisaks autodele on ka rehvid kõigile samad ja neid on kasutada võrdne hulk ralli kohta.
Antud juhul on võimalik soetada valmis auto 30 000 euro eest, mis ei sisalda makse. Ise ehitajatele on auto sinna juurde kuuluvate osadekomplektiga saadaval 25 000 euro eest. Kõigil sarja registreerijatel on kohustus osaleda kõigil etappidel ning tasuda tuleb ka meediamaks 2500 eurot. See katab sarja meedialevi kulud (telesaated ja printmeedia), toitlustuse osalejatele ja nende VIP-külalistele ning eriolukorras tasuta abi mehaanikute poolt. Kõigile võistlejatele on kohapeal saadaval tagavaraosad ja rehvid soodushinnaga, mille lisaks kütusele organiseerib korraldaja.
Punkte antakse kümnele parimale süsteemis 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 ning viimasel rallil korrutatakse summa koefitsendiga 1,5. Kiiruskatsel kiireima aja teinud piloot saab veel lisapunkti. Hooaja lõppedes arvestatakse maha halvim tulemus. Auhinnad on hooaja vältel nii esemelised, kui ka rahalised.
Peale soodsa hinna on klassi plussiks selle lai kandepind. Täpselt samade reeglite kohaselt sõidetakse ka näiteks Rootsis, Saksamaal, Itaalias, Inglismaal, Türgis, Belgias, Hollandis ja Hispaanias. Lähiaegadel peaks lisanduma ka Baltikum.
Fiesta Sporting Trophy WRC 2006 sõidetakse paralleelselt MM-rallidega käesoleval hooajal Hispaanias, Korsikal, Itaalias, Saksamaal, Soomes ja Walesis.
Soome Fiesta Cup'i võistlused tänavusel hooajal:
14.1 Vanajalinna, Hämeenlinna (testvõistlus)
18.2 Vaakuna, Mikkeli
11.3 Perunka, Laukaa
10.6 Waltikka, Valkeakoski
8.7 Kouvola ralli
4.8 Pirelli-ralli, Tampere
9.9 Uusikaupunki
30.9 Hyvinkää
|
|
|
|