Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Laitse paarisrajal võeti mõõtu jäärajasõidus |
|
Laitse paarisrajal võeti mõõtu jäärajasõidus
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval, 7. jaanuaril toimus Piko Hobikrossi korraldusel Harjumaal Laitses jäärajavõistlus. Mõõtu võeti 2,1 kilomeetri pikkusel rajal neljas arvestusklassis, kus osales kokku üle poolesaja võistleja.
7. jaanuari keskpäeval anti start esimesele autole uuel Laitse paarisrajal, mille üht rajaosa seni võistlustel veel kasutatud ei olnud. Libedat trassi trotsides alustasid päeva kuni 18-aastased noored.
Kahest sõiduvoorust esimesel sai noorteklassis parima aja kirja esmakordselt Hyundai Getzil võistelnud Sulev Haamer, edestades napi eduga Opel Astral sõitnud Kaspar Koitla ees. Teises sõiduvoorus näitas parimat aega Opel Astral kihutanud Taavi Kivistik, Haamer oli teine, Koitla kolmas.
Et peeti vaid kaks vooru ning kummastki sõidust saadud ajad summeeriti, poisid oma vigu parandada ei saanud ning nii otsustas võitja saatuse vaid 0,14 sekundiline paremus. Noorteklassis, kus osales 11 võistlejat, võttis võidu Haamer Kivistiku ja Koitla ees.
Võitja kiitis seekordset võistlusmasinat: "Hea väike mootor sellisel kiilasjääl sõiduks. Rada oli hea, mulle meeldis. Kuna sõit ei sõltunud auto jõust, siis oli mul lootust ettepoole saada ja nii läks."
Eakaaslastega rinda pistnud tüdrukud Kati Riidak ja Maila Vaher olid võistluse lõppedes vastavalt viies ja üheksas.
Tagarattaveoliste autode võistlusklassis osales 13 sõitjat. Aja alla 7 minuti saavutas ainsana Herki Ilves (BMW 318i), kindlustades sellega klassivõidu. Teiseks tuli Kristo Kaul (VAZ 2106) ning kolmandaks Viljo Kaul (VAZ 2106).
Esirattaveoliste masinaklassis võitis mõlemad voorud Hanno Raiend (VW Golf) Manivald Kasepõllu (Lada Samara) ees. Mehed kindlustasid sellega ka vastavalt esimese ja teise koha. Kolmanda koha saavutas teises voorus kiiret sõitu teinud Enn Kasari (Nissan Sunny).
Klassis 4WD osales üheksa võistlejat. Esikoha pälvis Olev Kaas (Daihatsu Charade), teisena lõpetas Ranno Bundsen (Subaru Impreza) ning kolmanda koha teenis välja Rainar Leibak (Mazda 323).
Kuigi võistlus tervikuna sujus suuremate apsudeta, lennutasid võistlejad korraldajate kapsaaeda mõnegi kivi. Võistluse juht Martin Toom nentis, et päris probleemivabalt korraldus ei kulgenud: "Väikesed viperused olid, aga nendega tulime toime ja üritame edaspidi neid vältida. Põhimõtteliselt saab ikkagi rahul olla."
"Muljed on siiski väga positiivsed ja hea on näha, et hoolimata ajast ja kohast on jätkuvalt palju autospordihuvilisi nii võistlejatena kui ka pealtvaatajatena," tegi võistluse juht kummarduse kohaletulnuile.
"Laitse Rally Pargile oli see esimene võistlus ning proovikivi ja arvame, et selle kohta tulime ülesandega hästi toime," sõnas Toom.
Martin Toomi hinnangul saavad huvilised samas taas stardijoonele tuleval kuul: "Järgmine võistlus on plaanitud veebruari algupoolele, kuid väga palju sõltub ilmast. Rajaga tuleb veel palju tööd teha, sest tahaks ikkagi ka piikidega võistlusautod sõitma lasta. Samas on rada avatud iga päev huvilistele, kes hinnakirja alusel saavad rada rentida kas testimiseks, lustimiseks või oma üritusteks."
Vaata fotosid
|
|
|
|