Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

01. jaanuar 2006 5:23
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

2006. a rahvaralli ja rahvasprindi tehnilised tingimused

Kehtib alates 01.01.2006

1. MÄÄRATLUS

Kasutada võib kõiki kehtivat tehnoülevaatust omavaid M1-kategooria kinnise kerega 2WD ja 4WD sõidukeid (sõidukid vastavuses kehtiva liiklusseadusega).

Lubatud on kehtiva EAL tehnilise kaardiga sõidukite kasutamine ainult klassides – 4WD (ainult rahvasprintidel) ja 2WD Sport. Sealjuures peavad EAL kaarti omavad 4WD ja 2WD Sport autod vastama minimaalselt kehtivatele E-rühma tingimustele. Rahvarallidel on EAL tehnilist kaarti omavate 4WD autode kasutamine keelatud.
Kõik muudatused, mida konkreetselt pole lubatud on keelatud!
Automudeli määratlusel lähtutakse auto VIN koodist ja tüübikinnitusest.

2. LUBATUD MUUDATUSED ja TÄIENDUSED

2.1. Mootor
2.1.1 Mootorit ei või asendada teise automargi mootoriga (lubatud koos vastava märkega auto registreerimistunnistusel).
2.1.2 Algset kubatuuri võib muuta hülssides, puurides või kolvikäiku muutes.
2.1.3 Autode kubatuur võib olla maksimaalselt 2,5% suurem klasside täpsusnormidega võrreldes (St. klassis 1600 cm on lubatud sõita kuni 1640 cm ja klassis 2000 cm sõita kuni 2050 cm mootoriga).
2.1.4 Väljalaskekollektor peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonna ministri määrusele (hetkel nr. 51 - 12.06.2003), mille kohaselt võib see olla maksimaalselt 82 dBA/tühikäigul.
2.1.5 Väljalaskesüsteem peab olema terve, lekketa ja vigastusteta.
2.1.6 Heitgaasid peavad olema vastavuses hetkel Eesti Vabariigis kehtiva keskkonna ministri määrusega (hetkel nr.51 - 12.06.2003), mis kajastab M1 sõidukite heitgaasi norme.
2.1.7 Nukkvõllid ja nukkvõlli rattad peavad olema algsed ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (v.a punkti 2.1.1 puhul).
2.1.8 Sisselaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (v.a punkti 2.1.1 puhul). Sisselaske süsteemi alla kuuluvad kõik auto õhuvoolu vahendavad või reguleerivad komponendid alates plokikaanest kuni õhufiltrini. Lubatud on kasutada mitte originaalset õhufiltrit.

2.2. Jõuülekanne
2.2.1 Peaülekanne, käigukasti ülekanne, käigukasti korpus ja diferentsiaal peavad olema algsed ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Diferentsiaal blokeeringu kasutamine on keelatud, väljaarvatud juhul, kui autotootja on tootnud konkreetse auto diferentsiaal blokeeringuga. 100% blokeering on igal juhul keeletud!

2.3. Vedrustus
2.3.1 Vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi.
2.3.2 Vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid.
2.3.3 Stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks.
2.3.4 Kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta.

2.4. Veljed ja rehvid
2.4.1 Keelatud on kiilasrehvid (slikid). Kiilasrehviks loetakse ka rehvi, mille vulkaniseeritud mustri sooned moodustavad vähem, kui 17% veerepinna pindalast.
2.4.2 Keelatud on igasugune rehvi turvisemustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine(v.a klassides 2WD Sport ja 4WD).
2.4.3 Rehvi turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75 % veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
2.4.4 Rehvidel ei tohi olla üheski kohas mehhaanilisi vigastusi ega koordi paljandeid.
2.4.5 Keelatud on kasutada rehvisoojendajaid.

2.5. Kere ja elektrisüsteem
2.5.1 Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümberehitada ega muuta. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud.
2.5.2 Autol tohib kasutada kapoti(mootorikatte) ja tagaluugi kiirkinnitusi, kuid sellisel juhul peavad olema eemaldatud algsed automudeli tootja lukustusmehhanismid(lubatud kuni 01.01.2007).
2.5.3 Auto sisene polsterdus, armatuur ja muud ettenähtud detailid peavad säiluma algsed ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.
2.5.4 Näidikute plokk peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Lülitite ja lisanäidikute paigaldamiseks võib armatuurlauda teha vastavad muudatused. Armatuurlaual ja selle osadel ei tohi olla teravaid nurki või väljaulatuvaid detaile, mis võivad põhjustada vigastusi.
2.5.5 Kõik klaasid peavad olema E, e või DOT sertifitseeritud, valmistaja juhendi kohased.
2.5.6 Akendel võib kasutada kilesid, mis on vastavuses kehtiva liiklusseadusega.
2.5.7 Autol ei tohi olla kere külge kinnitatud väljaulatuvaid mittevajalikke esemeid ja seadmeid (va. haagisekonks).
2.5.8 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud.
2.5.9 Reaalne istekohtade arv peab vastama registreerimistunnistusel näidatule.
2.5.10 Auto peab olema esteetilise välimusega. Autol ei tohi olla avarii või amortisatsiooni tagajärgi, mis võiksid segada sõiduki juhtimist või mõjutada võistluste ohutust.
2.5.11 Keelatud on teha autol elektrisüsteemi muudatusi ja ümberehitust, juhul kui see mõjutab auto võimsust ja turvalisust. Kõik elektriühendused ja kontaktid peavad olema korrektselt ühendatud ja kinni kaetud (isoleeritud), et välistada lühiseid.
2.5.12 Autol peavad säiluma ja töötama kõik konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud elektrisüsteemi komponendid(tuled, signaal, kojamehed jne).
2.5.13 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine keelatud (v.a klassides 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).

2.6 Pidurid
2.6.1 Pidurisüsteem (kõik komponendid, mis mõjutavad pidurite tööd alates piduripedaalist kuni piduriketasteni) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud ning töökorras.
2.6.2 Mehhaaniline käsipidur ehk seisupidur on kohustuslik.
2.6.3 Keelatud on kasutada õlikäsipidurit (va juhul, kui see on konkreetse automudeli autotootja poolt ettenähtud).
2.6.4 Keelatud on kasutada lisa piduriregulaatorit.
2.6.5 Autodel, millel piduriregulaatorid on ettenähtud autotootja poolt, on keelatud eemaldada või lukustada piduriregulaatoreid.
2.6.6 Pidurivõimenduse väljalülitamine ja eemaldamine on keelatud.
2.6.7 Juhul kui konkreetsele automudelile on autotootja poolt ettenähtud ABS pidurid, siis süsteemi eemaldamine on keelatud, kuid süsteemi võib välja lülitada.

2.7. Toitesüsteem (kütusesüsteem)
2.7.1 Kütusesüsteem (kõik komponendid alates kütusepaagi korgist kuni plokikaaneni) peab olema algne ja konkreetsele automudelile on autotootja poolt ettenähtud.
2.7.2 Keelatud on kasutada lisa kütuse rõhuregulaatoreid, ning muul viisil konkreetse automudeli autotootja poolt ettenähtud kütuserõhu muutmine.
2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diislikütus – nt 95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist.

2.8 Rool
2.8.1 Roolisüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile on autotootja poolt ettenähtud ning töökorras.
2.8.2 Rooliratas on lubatud vahetada väiksema, sport-tüüpi rooli vastu.
2.8.3 Rooliülekande korpus ja ülekanne peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.
2.8.4 Rool peab olema terve ja ilma remondi jälgedeta.

2.9. Muu varustus
2.9.1 Lisa- ja ohutusvarustus peab vastama vähemalt liiklusseadusest tulenevatele nõuetele.
2.9.2 Keelatud on eemaldada tagaklaasi kojameest ja kojamehemootorit, juhul kui see on konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.
2.9.3 Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik. Juhul kui konkreetsel automudelil on autotootja poolt ettenähtud teisaldatavad pukseerimisaasad, siis tuleb see aas võistluse ajaks paigaldada ühte olemasolevates pukseerimisaasa paigalduskohtadest (soovitatavalt tagumisse).
2.9.4 Keelatud on paigaldada sõitjateruumi tugevdus- ja ohutusstruktuure (turvapuur, ajutine turvapuur).
2.9.5 Sõidukil peavad olema nõuetele vastavad, Autoregistrikeskuse poolt väljastatud registreerimismärgid.
2.9.6 Sõidukile tuleb paigaldada kogu võistluse ajaks korraldaja poolt ettenähtud kohtadele võistlusnumbrid.
2.9.7 Sõidukil ei tohi olla nähtaval teiste võistluste stardinumbreid ja sümboolikat; usulisi, poliitilisi, rassistlikke, ebaeetilisi ning Keeleseadusega vastuolus olevaid loosungeid ja sümboolikat.

3. OHUTUSMÄÄRUSED

3.1. Tulekustutussüsteem ei ole nõutud.

3.2. Autos ei tohi olla kinnitamata esemeid, mis võiksid põhjustada vigastusi.

3.3. Aku peab olema kinnitatud kas algse kinnitusega või vähemalt kahe metallist klambri ja kahe minimaalselt 8 mm poldiga. Aku pluss klemm peab olema kaetud.

3.4. Kõik auto uksed peavad olema avatavad nii seest- kui väljastpoolt kogu võistluse vältel.

3.5. Kahe mahulise kerega auto tagaluuk peab olema avatav väljastpoolt kogu võistluste kestel.

3.6. Autol ei tohi olla vedelike lekkeid, ega liiklusohtlikke lõtke.

3.7. Auto piduritorud ja voolikud ei tohi olla mõranenud ega roostetanud.

3.8. Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit (v.a. rahvaralli VM ettenähtud juhtudel, kus ei ole kiivri kandmine kohustuslik). Kiivrid tuleb esitada nõuetele vastavuse kontrollimiseks tehnilisele komisjonile enne võistluse algust. Alates 01.07.2003 peab olema kiivril e-tähistus, DOT-markeering või FIA homologatsioon (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta, ning ei tohi olla ülevärvitud.

3.9. Autos peavad olema kogu võistluse vältel ohukolnurk, esmaabi pakk ja tulekustuti. Ohutusvarustus peab olema kinnitatud ja fikseeritud nii, et need sõidu ajal lahti ei tuleks. Tulekustuti peab asuma kergesti ligipääsetavas kohas, olema töökorras ja kehtiva ülevaatusega.

3.10. Ohutusvarustus peab olema kergesti kättesaadav.

3.11. Tulekustuti peab olema kinnitatud mittepõlevast materjalist vitsadega.

3.12. Sõiduriietus peab olema pikkade käistega.

3.13. Istmed ja turvavööd peavad olema algsed ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.

3.14. Keelatud on kasutada turvavöösid, millel on õlavöödel vahe karabiini kinnitused.

3.15. Istmed peavad olema terved, vigastusteta ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.
Keelatud on kasutada istmeid, milledel puuduvad peatoed või milledele tootja pole peatugesid ettenäinud! Istmekinnitused peavad olema istmel konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud.

3.16. Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
-Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
-SFI Foundation, SFI spec 31.1A ; 31.1 ; 31.2A; 31.2
-British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A

4. Sport 2WD ja EAL tehnilist kaarti omavate 4WD võistlusautode tehnilised tingimused ja ohutusmäärused

4.1. EAL kaarti omavad 4WD autod peavad vastama vähemalt kehtivatele E10 klassi tehnilistele tingimustele.

4.2. EAL kaarti omavad 2WD Sport autod peavad vastama minimaalselt kehtivatele E-rühma tehnilistele tingimustele.

4.3. EAL kaarti omavatel sõidukitel on lubatud kasutada kehtiva homologeeringuga ja homologeeringu kaotanud kiivreid. (sh. Snell Foundation 1995-SA(tohib kasutada kuni 01.01.2007); 2000-SA; 2005-SA, British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR; type A(tohib kasutada kuni 01.01.2007) ja SFI Foundation, SFI spec 31.1A ; 31.2A).

4.4. EAL kaardiga autodel kohustuslik kasutada minimaalselt FIA 1986(kuni 01.01.2007) homologatsiooniga istmeid ja vähemalt 4-punkti turvavöösid laiusega min 3 tolli.

4.5. Peale vöödele märgitud kehtivusaja lõppu võib neid kasutada veel 2 (kaks) aastat ainult Eesti territooriumil toimuvatel võistustel.

4.6. Istmekinnitused peavad vastama FIA VM lisa J artikkel 253.16 nõuetele.

4.7. Sõiduriietus peab olema FIA kehtiva homologatsiooniga ja kuni 01.01.2007 on lubatud kasutada FIA 1986 standardile vastavat sõiduriietust.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia