Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > 2006. a rahvasprindi karikavõistluste üldjuhend |
|
2006. a rahvasprindi karikavõistluste üldjuhend
1. KARIKAVÕISTLUSE (KV) ÜLDKORRALDAJA
1.1. 2006. a KV üldkorraldajad on MTÜ Sar-Tech Motorsport, Jaanimäe RT, Elva ASK, G.M. Racing SK.
1.2. KV iga etapivõistluse jaoks koostatakse juhend andmetega osavõtutingimustest, programmist, rajast, auhindadest jne. Juhendi kooskõlastab Noorte- ja rahvaspordi komitee ja registreerib EAL sekretariaat.
1.3. Üldjuhendi muudatused ja täiendused, mis on üldjuhendi osaks, avaldatakse mitte hiljem kui 7 päeva enne järgmist etapivõistlust.
2. KV ETAPPIDE KALENDERPLAAN
1. veebruar Võrtsjärv jää/lumi
2. aprill Haapsalu kruus/asfalt
3. aprill Saue - asfalt
4. mai Võru - asfalt
5. juuni Jaanimäe - kruus
6. august Oriküla kruus
7. september Elva kruus
8. oktoober Rapla - asfalt
Sõltuvalt ilmastiku tingimustest jätavad korraldajad õiguse muuta võistluspaiga asukohta.
3. KV OSAVÕTJAD, ARVESTUSKLASSID, VÕISTLUSAUTOD
3.1. KV osavõtjad:
1) Osaleda võivad kõik Eesti Vabariigis kehtivat B-kategooria juhiluba omavad kodanikud.
2) Keelatud on osaleda piiratud juhtimisõigust omavatel kodanikel.
3) Kõik võistlejad peavad omama kehtivat juhiluba ja Rahvaspordi võistlejakaarti või EAL võistleja litsentsi. Võistlustel kohapeal Rahvaspordi võistlejakaarti või EAL võistleja litsentsi ei müüda.
3.2. KV Aarvestusklassid
Kõikide klasside autod (v.a 2WD Sport ja 4WD EAL kaardiga) peavad vastama rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistele tingimustele.
1) Klass (Moskvich) - sõidukid peavad olema liiklusseadusega kooskõlas.
2) Kuni 1600 cm³ mootoriga kaherattaveoliste autodega võistlejad (2WD-A)
Klassi 2WD-A loetakse võistlusautod, mille tegelik mootori kubatuur koos mõõtmisveaga ei ületa 1640 cm³. Mootori kubatuuri arvutamisel korrutatakse vankelmootori töömaht koefitsiendiga 1,5 ja igasuguse ülelaadimisega mootori töömaht koefitsiendiga 1,7.
3) Üle 1600 cm³ mootoriga kaherattaveoliste autodega võistlejad (2WD-B)
Klassi 2WD-B loetakse võistlusautod, mille tegelik mootori kubatuur koos mõõtmisveaga on üle 1640 cm³. Mootori kubatuuri arvutamisel korrutatakse vankelmootori töömaht koefitsiendiga 1,5 ja igasuguse ülelaadimisega mootori töömaht koefitsiendiga 1,7.
4) Neljarattaveoliste autodega võistlejad (sh. EAL kaarti omavad neljarattaveolised autod) (4WD). Ülelaadimisega 4WD autode turbo kõri peab olema kooskõlas maksimaalselt kehtivate FIA A-Rühma reeglitega.
5) Kaherattaveoliste kehtivat EAL kaarti omavate autodega võistlejad (2WD Sport).
6) Kaherattaveoliste autodega naisvõistlejad (Naised).
3.3. Võistlusautod:
1) Võistlusautod (v.a. EAL tehnilist kaarti omavad 2WD-Sport ja 4WD autod) peavad vastama Rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistele tingimustele.
2) Võistlusautod klassis 2WD Sport peavad vastama minimaalselt kehtivatele E-rühma tingimustele.
3) Klassi 4WD võib kasutada nii tava 4WD autosid, kui ka kehtivat EAL kaarti omavaid võistlusautosid. Sealjuures peavad EAL kaarti omavad autod vastama minimaalselt kehtivatele E-rühma tingimustele.
4) Tehnonõuded võistlusautodele on sätestatud Rahvaralli ja rahvasprindi tehniliste tingimustega. Korraldajal on õigus esitada võistluse juhendis täiendavaid nõudmisi rehvidele.
5) Võistlusnumbrid ja reklaamid väljastatakse korraldaja poolt. Paigaldus vastavalt LISA 1.
6) Võistlusauto peab liikuma mootori või inertsi jõul.
7) Võistlusautol peab olema läbitud tehnoülevaatus sellekohase kehtiva märkega registreerimistunnistusel.
8) Keelatud on kiilasrehvid (slikid). Kiilasrehviks loetakse ka rehvi, mille vulkaniseeritud mustri sooned moodustavad vähem, kui 17% veerepinna pindalast.
9) Keelatud on igasugune rehvi turvisemustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine (v.a klassides 2WD Sport ja 4WD).
10) Rehvi turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75 % veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
11) Rehvidel ei tohi olla üheski kohas mehhaanilisi vigastusi ega koordi paljandeid.
12) Keelatud on kasutada rehvisoojendajaid.
4. VÕISTLUSTE KÄIK
4.1. Starditakse eraldistardist, paigalt, töötava mootoriga.
4.2. Stardisignaali andmise kord määratakse võistlusjuhendiga.
4.3. Valestardi eest karistatakse 10 sekundiga, mis lisatakse vooru sõiduajale.
4.4. Finiš on lendav kui võistlusjuhend ei määra teisiti.
4.5. Ajamõõtmine toimub vähemalt 0,1 sekundi täpsusega.
4.6. Sõidetakse kolm vooru, teises ja kolmandas voorus starditakse pööratud järjekorras võrreldes esimesega (klasside järjestus ei muutu).
4.7. Lubatud on sõita vaid tähistatud võistlusrajal vastavalt rajaskeemile. Raja läbimine valelt poolt rajatähiseid või rajapiirdeid loetakse raja mitteläbimiseks ja selle vooru tulemust võistlejal ei arvestata.
4.8. Korraldajal on õigus määrata võistlusjuhendiga karistusi rajatähiste ja rajapiirete puudete eest.
4.9. Võistleja, kes mistahes põhjusel avab võistlusrajal autoukse või väljub autost, loetakse antud voorus katkestanuks.
4.10. Kordusstardi loa võib anda võistluse juht võistlejale, kes startis võistluse katkestamise ja katkestamise põhjustanud sündmuse vahelisel ajal ning rajakohtunike ettekande alusel võistlejale, kes sattus tehnilise rikkega aeglaselt liikuva eessõitja taha ja möödasõit oli takistatud. Kordusstartijad stardivad samas voorus oma võistlusklassi lõpus.
5. VÕISTLUSE TULEMUSED
5.1. Sõidetakse 3 vooru. Igas voorus fikseeritakse raja läbimise aeg ning vooru kiireim omas arvestusklassis saab ühe punkti, teise aja saavutanu saab kaks punkti jne.
5.2. Etapi paremus saadakse kolmest voorust kahe parema tulemuse summeerimisel.
Etapi tulemuse saamiseks peab võistleja läbima vähemalt kaks sõiduvooru. Võrdsete punktide korral saab määravaks parim aeg mistahes voorus.
5.3. Finišis või võistlejate parklas peab olema infotahvel või ekraan mitteametlike tulemuste jooksvaks esitamiseks.
5.4. Esialgsed tulemused avaldatakse Ametlikul Teadetetahvlil ja hoitakse seal 30 minutit.
6. KV TULEMUSED
6.1. KV arvestust peetakse individuaalselt. Võistleja osaleb KV arvestuses, kui ta on osalenud hooajal ühes võistlusklassis vähemalt kolmel etapil. Etapil osalemiseks loetakse startimist vähemalt ühes voorus.
6.2. Igal etapil omistatakse finišiprotokollide järgi arvestuspunkte igas võistlusklassis esimesele viieteistkümnele võistlejale vastavalt 20-16-14-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Kui etapil stardib klassis alla 6 võistleja, siis karikasarja arvestuspunkte selles klassis sel etapil ei anta.
6.3. KV lõpptulemused selguvad kogutud arvestuspunktide liitmisel, kusjuures arvesse lähevad kaheksast etapist seitsme parema etapi tulemused. (etappide arvu muutumisel peetakse arvestust süsteemis N -1, kus N on toimunud etappide arv).
6.4. Võrdsete punktisummade puhul on võistlejate eelistusjärjekord:
1) rohkem etappe, kus osaletud
2) kõrgemad kohad etapivõistlustel
3) parem tulemus viimasel (siis eelviimasel jne) toimunud etapil.
6.5. Aasta kokkuvõttes selgitatakse välja parimad asfaldimeistrid ja kruusameistrid. Punkte arvestatakse samadel tingimustelgi kui KV individuaalarvestuses.
7. KV AUTASUSTAMINE
7.1. Iga klassi 6 paremat (hooaja punktitabeli järgi) autasustatakse karikaga või meenega.
7.2. Korraldajad ja sponsorid võivad välja panna eriauhindu.
7.3. Korraldaja autasustab parimaid asfaldi- ja kruusameistreid, keda autasustatakse hooaja lõpuüritusel.
7.4. KV parimate autasustamine toimub 2006. a hooaja lõpuüritusel.
Lisa 1
SKEEM REKLAAMIDE JA KLEEBISTE PAIGALDAMISEKS
1. võistlusnumber 2 tk kuni 50x50 cm
3. reklaam 1 tk kuni 40x20 cm Reserveeritud
4. reklaam 2 tk kuni 35x21 cm Reserveeritud
5. reklaam 2 tk kuni 55x20 cm Reserveeritud
6. reklaam 1 tk kuni 50x30 cm Reserveeritud
7. reklaam 2 tk kuni 30x20 cm Reserveeritud
|
|
|
|