Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Martin Rauam: Suur töö seisab alles ees
Enam kui 40 autorallil osalenud ning neist ligikaudu 30 võistlusel 4WD autol sõitnud Martin Rauam on üks kahest piloodist, kes valiti rallisõitja Markko Märtini ja Eesti Autospordi Liidu poolt loodavasse rallitiimi. Järgmisel hooajal peab 21-aastane piloot tõestama, et uue Subaru Impreza rooli valiti õige mees.
Millised emotsioonid sind valdasid, kui said teada, et oled meeskonda vastu võetud?
Markko helistas ja rääkis ise. Esimese emotsioonina oli lihtsalt pingelangus, et otsus teada. Ärevust jagus ikka eelmisesse öösse päris palju. Tegin paar kõnet ja asusin oma tavaliste toimetuste juurde tagasi, sest suur töö seisab alles ees.
Kas sinu ja Rainer Ausi valimine loodavasse tiimi oli õige otsus?
Iga mees kommenteerib oma valikuid ikka ise. Selline otsus tehti ja minu asi on oma sõitudega tõestada, et see valik õigustas ennast. Arvan, et Rainer on õige valik, kuna ta on ennast tõestanud kiire piloodina ja tal oleks aeg asuda järgmise auto kallale. Usun, et ta saab päris ruttu hoo üles ja meil läheb tuliseks võistluseks.
Millised on sinu eesmärgid tuleval hooajal? Keskendud Eesti rallisarjale, kuid kas plaanid osaleda ka välissõitudel?
Järgmise aasta plaan on osaleda kindlasti Eesti meistrivõistlustel ja loomulikult on minu ülesanne võimalikult palju rallisid N-rühmas võita. Eks on näha, kuidas hooaeg kulgema hakkab ja siis saame teha otsuseid ka kõikide teiste sõitude kohta. Kuid peaeesmärk on siiski tiitlivõit.
Kas jätkad tuleval hooajal võistlustel osalemist koos Kristo Kraagiga?
Kaardilugejana jätkab kindlasti Kristo. Ma leian, et senine töö on kulgenud hästi ja arvan, et suudame koos kiiresti sõita küll. Me saame väga hästi läbi ja ma ei näe probleeme.
Levivad kuuldused, et sind võeti tiimi eeskätt tänu headele suhetele Markko Märtini hea sõbra Juss Rodeniga, kelle hallatavas meeskonnas seni võistelnud oled. Kuidas kommenteerid?
Kahjuks ei tea, millised jutud kuluaarides levivad ja ei hakka siinkohal midagi kommenteerima. Loomulikult arvab igaüks seda, mida tahab ja mind see ei kõiguta.
Kui kindlalt ennast sellises valguses meeskonnas tunned ning kui tõenäoline on variant, et sinu tulemus ei vasta ootustele? Kahe välja valitud piloodiga sõlmitakse aastane sõitjaleping ning ühe piloodiga aastane varusõitja leping. Kas see tähendab, et viletsate tulemuste tõttu võidakse leida asendaja?
Kolmandast sõitjast, kes asendaks, ei tea ma midagi. See varusõitja ei ole nagu jalgpalli varumees, vaid piloot juhuks, kui mingil põhjusel üks sõitja ei võistle - siis ei jää auto seisma.
Kas tagasilöökideks oled moraalselt valmis?
Autospordis pead alati olema valmis nii võitudeks kui kaotusteks, kuid teeks nii, et sõidaks ikka mõned kilomeetrid enne, kui arutama hakkame. Selge on see, et kõrgemalt lennates on ka kukkumine kõrgem ja sellega peab arvestama.
Kas oskad prognoosida, kui palju Prodrive tehases valmistatud uus Subaru Impreza WRX sinu senisest võistlusautost parem olema saab?
Jään vastuse võlgu - ei ole selle autoga veel sõitnud. Olen vaadanud Dorossinski sõitu ja selle järgi tundub, et auto on hea. Kindlasti on see kiirem, kui mu senine auto. Selleks, et konkreetselt öelda, palju sellise autoga on võimalik kiiremini sõita, seda oskan paremini öelda siis, kui olen sõita saanud. Päris õige pildi saab alles esimesel rallil.
Mida soovid pöidlahoidjatele öelda?
Viimastel päevadel on õlalepatsutajaid palju olnud, suur tänu neile kõigile toetuse eest. Hea on teada, et minu tegemised kellelegi korda lähevad. Tänane päev on tunnustus eelnevatel aastatel tehtud töö eest, kuid suurem töö ootab meid alles ees. Karikaid ja võite loeme hooaja lõpus, mitte praegu.
|
|
|
|