Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokameestel uue aasta plaanid tehtud
Eesti Autospordi Liidu (EAL) Veoautokomitee koosolekul otsustati parandada ja täiendada veoautokrossi üldjuhendit, koostati järgmise aasta võistluskalendri esialgne projekt ja komiteesse võeti vastu uus liige.
Veoautokomitee uueks liikmeks on Villu Teearu, kes on autospordihuvilistele tuntud kui võistluste ajamõõtja ja sekretariaadi liige, aga samuti ka autospordiajakirja rally.ee toimetajana. EAL Veoautokomitee esimehena jätkab Marko Luhthein.
Komitee otsustas võistlejate ettepanekul muuta veoautokrossi üldjuhendis punktide 4.1.10.5. ja 4.1.11.5 sõnastust ning sisulist tähendust. Vastavalt muudatusele valib stardikoha oma finaalsõidus esimesena poolfinaalide võitjatest võistleja, kellel oli kontrollsõitudes parem tulemus, teiste kohtade omanikest võistleja, kellel oli omavahelises võrdluses parem kontrollsõidu tulemus jne (samal teemal pikem arutelu rally.ee artikli "Veokamehed sportisid Tapal kõrvuni mudas" kommentaarides).
Üldjuhendisse lisati punkt 4.1.3.1: Valestartijat karistatakse 10-sekundilise peatusega esimese kolme ringi jooksul. Kõnealune reegel on kehtinud ka varem, kuid üldjuhendis oli see sätestamata ning võistluste peakohtunik tutvustas sellist nõuet igal võistluseelsel koosolekul eraldi.
Otsustati, et alates 2006. hooajast saab poolfinaalis mittestartinud võistleja oma sõidu viimase koha punktidele veel 10 kohapunkti lisaks (kehtib olukorras, kui võistlejaid on alla 13).
Veoautokrossi tehnilistesse tingimustesse lisati juba varem sätestatud, kuid vahepeal sealt segastel asjaoludel kaduma läinud nõue: rehvidel on mehhaaniliste libisemisvastaste vahendite (piigid, naelad, ketid jms) kasutamine keelatud.
EAL-ile otsustati teha ettepanek, et järgmise hooaja rallisprindi meistrivõistluste kavas oleks kaks veoautoklassi: autoralli tehnilistele tingimustele vastavad veoautod (GAZ 51/52 ja GAZ 53) ja krossiveoautod (sama). "Soovime elavdada nn krossimeeste osavõttu sprintidest," põhjendas veoautokomitee esimees Marko Luhthein. "Tänavusel hooajal oli krossimeestel ralliautode vastu raske konkurentsis püsida, sest tehnilised tingimused on erinevad. Samas pole mõtet luua nelja klassi vastavalt siis kummaski klassis veel 51 ja 53 eraldi, sest klassi siseselt on autode kiirused suhteliselt võrdsed."
Võistlejate soovil tehti muudatus autoralli veoautode tehnilistesse tingimustesse. Autorallis on nüüdsest klassi GAZ 53 käigukast vaba (krossis jätkuvalt mõlemas veoautoklassis piiratud).
2006. aasta hooajal lähevad veoautokrossis punktiarvestusse kõik etapid. Esimesel ja teisel etapil ei osale veobagid. Kolmanda etapi puhul on võimalik Tapa võistluse asendamine Smiltenega - sellisel juhul nihkub ka etapi toimumine maikuu algusesse. Võimalikud on ka muutumised ühe päeva või ühe nädalavahetuse võrra - lõplik kalender sõltub teiste sarjade toimumisaegadest.
Veobagidele on võimalik seitsmenda etapi lisandumine. See etapp sõidetaks paralleelselt mõne rallisprindiga ja vastavalt rallisprindi võistlusreeglitele, kuid sealt saadavad punktid läheksid veobagide krossimeistrivõistluste tabelisse.
Bagimehed proovisid rallisprinti esmakordselt tänavu sügisel Plekikiisu spordipäeval. Võistlejaile selline formaat meeldis ja valdav enamus neist pooldab ühe rallisprindi lülitamist üldisesse krossikalendrisse.
Muudatused üldjuhendis, tehnilistes tingimustes ja kalenderplaan jõustuvad pärast nende kinnitamist EAL-is.
Veoautokrossi kalenderplaani projekt 2006. aastaks
I Viitina - 28.01
II Tääksi - 18.02
III Tapa - 27.05
IV Varstu 17.06
V Tamsalu - 15.07
VI Tapa - 05.08
VII Varstu - 26.08
VIII Tääksi - 16.09
|
|
|
|