Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
20. oktoober 2005 14:36
Loe kommentaare (19)
Trüki lehekülg

Tõnu Vunn: Kiiruse ületamine rajaga tutvumisel on väär

 Loe lisaks
«Lähiajal jätkame samuti wild card sõitjatena»

Gunnar Tamm: Tahaksin veel WRC-autot proovida!

Egon Kaurile sportlikult rallilt esimene klassivõit

Eriste ja Ivask valmistusid tulevaks rallihooajaks

Ralliteemalisel fotonäitusel suur publikumenu

Meeskondliku NEZ-karikavõistluse võitsid soomlased

Politsei tabas Saaremaa ralli ajal kümneid roolijoodikuid

Mežaksi kaardilugeja sai Saaremaa rallil raskelt vigastada

Tõnu Vunn. Foto: Rando Aav
Saaremaa ralli eel on mitmed rallisõitjad rajaga tutvumisel ületanud lubatud sõidukiirust. Üle 30-aastase võistluskogemusega autosportlase Tõnu Vunni hinnangul rajatutvumise reeglite rikkumine kahetsusväärne.

Ralli korralduskomitee liige Maidu Lempu märgib, et probleem kiiruseületajate ning tutvumisreeglite rikkujatega on võrdlemisi teravalt päevakorras. "Kes on mats, see jääb matsiks," nendib Lempu. "Teeb kurvaks, et sõitjad ei pea kiirusepiiranguid millekski. Nagu poliitilisel maastikul, nii ka võidusõidus on eetika kadumas. Seda ei saa muidugi kõigi võistlejate kohta öelda."

Lempu möönab, et rikkujatele määratud karistused olukorda ei muuda ning võistluskultuuri see ei paranda. Ta toob näite "tankistist", kes "palgatakse" võistlusrajaga tutvumisel ees sõitma, et tema järel saavad karistamatult kiiruskatsega tutvuda "ässad". "Nimesid ei nimeta, kuid taunimisväärne, et nii tehakse. Tundub, et teatud kontingendile oleks vaja eraldi masinaklassi, kus on kõik pättused lubatud," ütleb Lempu.

Kolmel aastal koos Jaan Mölderiga sõitnud kaardilugeja Tõnu Vunn märgib, et probleemid rajaga tutvumisel on iseäranis teravaks muutunud viimastel aastatel. "Sõda sportlaste ja kohtunike vahel on suureks paisunud," kinnitab Tõnu Vunn.

Ta jätkab: "Korraldaja piirab kiirust põhimõttel, et teid ei lõhutaks. Rallisõitjaile on seda parem, mida kiiremini rada kirja saab - seda täpsem on legend," teab enam kui 200 rallil kihutanud Vunn. "See on kahe otsaga asi, kuid niisugused probleemid patustajatega on tekkinud viimastel aastatel. Vanasti ei olnud selliseid piiranguid rajaga tutvumise kordade ega rehvide kohta, sai tutvuda kasvõi kuu aega enne," selgitab Vunn.

Sel nädalavahetusel toimuva võistluse lisakatsetel olulisi kiirusepiiranguid ei olnud, kuid Undva katsel oli maksimaalne lubatud sõidukiirus piiratud kohati 50 km/h ja Orikülas 30 km/h. Kiirusepiirangu vastu patustanute osas on Vunn Saaremaa ralli korraldajatega ühel meelel: "Kiiruseületamine on väär. Orikülast ei jääks pärast 145 auto kolmel korral läbisõitu midagi järgi!"
Artikli juurde
10.05.2025
In memoriam Toomas Bernstein (30.04.1939–05.05.2025)
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia