Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Villu Mättik stardis, et treenida tulevaks hooajaks |
|
Villu Mättik stardis, et treenida tulevaks hooajaks
38. Saaremaa rallil teeb come back'i üle 30-aastase võistluskogemusega Villu Mättik. 58-aastane rallimees istub rooli, et valmistuda tuleval hooajal osalemiseks Euroopa meistrivõistlustel.
21. ja 22. oktoobril peetaval Saaremaa rallil toob Villu Mättik koos Arvo Maslenikoviga starti hilissuvel Soomest muretsetud Lada VFTS-i. Samal autol läbis enam kui kaks ja poolsada rallit sõitnud grand old man sel hooajal ka Paide ralli. Siis oli auto uksele kleebitud võistlustunnusel ilutsemas kolm nulli.
Viimati võistles Villu Mättik autorallil 1999. aastal Saaremaal - seega leiab aset omalaadne kogenud rallimehe ning ralli algusaegadest tuttava võistluspaiga taaskohtumine. Küsimus, kui mitu korda mees Saaremaa teedel üldse kihutanud on, paneb "vanahärra" mõtlema. "Algul sõitsin veokaga, kui esimesed rallid olid. Olen peaaegu kõik Saaremaa rallid kaasa teinud, vist üks või kaks korda jäi 80-ndate aastate alguses vahele. Viimati võistlesin seal 1999. aastal koos Olaf Suuderiga," meenutab Villu Mättik.
1997. aastast koos Villu Mättikuga autorallidel võistelnud Olaf Suuder sõnab, et ootab endise paarimehe rallirajale naasmist põnevusega. "Saaremaal tahaks näha, kui kiiresti ta liigub. Kui ta rallisõitmise lõpetas, oli vähemalt lugu nii, et kui konkurent temast mööda ei saanud, tuli tollel elu üle järele mõelda. Kui me koos sõitsime, siis Villul suurt võidujanu enam ei olnud. Ta on piloodina välja kujunenud, ei rabista roolis," räägib Suuder.
Kuigi nad on koos sõidetud perioodi jooksul ka ühe keskmist sorti väljasõidu üle elanud, usub Olaf Suuder, et Mättik kogenud piloodina "allaandja tüüp" ei ole. "Veel talvel andis ta kodusel jäärajal poegadele tõsise lahingu," kinnitab Suuder.
Saaremaa ralli teevad kaasa ka Villu pojad Marko Mättik, kel kaardilugejaks Toomas Tauk ning Mait Mättik, kes loeb legendi Endel Kraasile. Kogenud ralliässale endale on sõit aga testivõistluseks enne järgmist hooaega.
"Mina üritan endast parima anda. Punktid tunduvad E7 klassis praegu väga head. Kaotama ma Saaremaale kindlasti ei lähe," ütleb kümnendat korda Saaremaa rallil startiv Marko Mättik. "Villu võtab asja aga rahulikult. Põhiidee on praegu see, et ta õpiks uuesti sõitma," selgitab ta isa come back'i.
"Minul ärevust hinges ei ole. See on tõesti rohkem treeningsõit," tunnistab Villu Mättik, kellel eelseisval rallil kaardilugejaks samuti autospordist pikka aega eemal viibinud Arvo Maslenikov. "Me ei ole enne koos sõitnud, kuid ta on üle kümne aasta võistelnud koos sõbraga. Tänavu 55-aastaseks saav paarimees osales rallil viimati 1991. aastal," lausub Villu Mättik ja lisab, "tema on see, kellega ma tuleval hooajal koos sõidan."
Mättiku jutul on tõsi taga. Vähe sellest, et mees kavatseb võistelda juba tuleva hooaja alguses peetaval talverallil ja võimalusel ka krossil, on peaeesmärk osalemine nn ajalooliste autode võidusõidul F.I.A. European Historic Sporting Rally Championship.
"Tuleval aastal sõidame Euroopas Historic sarjas, kuhu kuulub 12 etappi, millest kuus läheb hooaja kokkuvõttes arvesse. Sõidud toimuvad näiteks Itaalias, Prantsusmaal, Soomes," valgustab Mättik oma plaane. "Hooaeg käivitub aprillis. Esimene on Sanremo sõit, nädal pärast MM-võistlust. Kui aega ja võimalust, tahan seitse-kaheksa etappi kaasa teha. Kus täpselt, selgub siis, kui kalender oktoobri lõpul avaldatakse."
"Soomlased tekitasid minus selle kihu sarjas osaleda ning praegu on auto ehitamisel," jätkab ta. "Ostsin mõni aeg tagasi VAZ 21011 ja töö selle kallal käib. Auto saab ehitatud 1971-1975 aasta FIA reeglite järgi."
Olaf Suuder märgib, et inimene otsib alati võimalust tegelda alaga, mis meeldib ja südamelähedane. "Mis puudutab historicut - see on väärikas härrasmehe mõte. Panna võimeid proovile ja maailma näha - väga hea idee."
Arvo Maslenikov ja Villu Mättik Paide rallil. Foto: Einar Alliksaar
|
|
|
|