Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > FIA arutab kahe nädala pärast MM-sarja muudatusi |
|
FIA arutab kahe nädala pärast MM-sarja muudatusi
Rahvusvahelise autoliidu FIA (Federation Internationale de l'Automobile) mootorispordi nõukogu koosistumisel kinnitatakse 26. oktoobril tõenäoliselt mitmed autoralli MM-sarja reeglimuudatused 2006. aastaks.
FIA nõukogu koosistumisel arutatakse kahe nädala pärast mitmeid muudatusettepanekuid. Olulisima punktina võidakse MM-võistlustel anda tehasemeeskondadele vabadus valida, millistel etappidel võisteldakse. Tiimid pääsevad usutavasti kohustusest osaleda kõigil 16 MM-rallil. Juba praegu on antud Mitsubishile ja Skodale luba osaleda vaid kolmeteistkümnel rallil.
Omanäolise ettepanekuna võib realiseeruda reeglimuudatus, mis näeb ette võimaluse, et rallipaar ei pea tulemuse kirja saamiseks enam finisijoont ületama. Sel hooajal saadakse nn superally reegli kohaselt viie minutiline karistus iga läbimata katse eest vaid reedel ja laupäeval. Kui katkestatakse pühapäeval, siis tulemust kirja ei saa. 2006. aastal tahetakse olukorda muuta. Ainus tingimus ralli tulemuse saamiseks on see, et auto tuuakse finšijärgsesse kinnisesse boksi. Samuti kaalutakse iga läbimata katse eest ajalise trahvi suurendamist seniselt viielt minutilt kümnele.
FIA paneb kirja tippsõitjad, kellel keelatakse WRC-auto "vana" versiooniga sõitmine, sest neil on rohkem võimsust, kui 2006. aasta mudelil.
Teistes paralleelsetes sarjades kavandatakse samuti muutusi. Nii JWRC kui PWRC sarjasid tahetakse teha mitte "sõitja" sarjadeks, vaid "registreerija" sarjadeks. Sel juhul võib hooaja algusel end üles anda sõitja ise, meeskond või kohalik autospordiorganisatsioon. Kui registreerijaks on üks kahest viimasest, võib hooaja kestel sõitjat vahetada.
|
|
|
|