Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
10. oktoober 2005 5:08
Loe kommentaare (46)
Trüki lehekülg

«Samaraga sõit oli nagu loterii. Focuselt ootan vastupidavust»

 Loe lisaks
Testikatse läbis Plangi Minkovskist nobedamalt

Koitla debüteerib suures A-rühmas, Minkovski uue Fordiga

Janek Minkovski: Rahvaralli on käesoojenduseks

Janek Minkovski - Kalvo Kalmu Haanjas Ford Focust testimas. Foto: Karmen Vesselov
Eesti ralliseltskond on sel hooajal saanud endale jälle uue liikme. Tegelikult küll ainult auto näol, sest Janek Minkovski on erinevatel ralliradadel kihutanud juba mitu aastat. Uus auto, uued kogemused ning uued eesmärgid.

Janek, räägime kõigepealt natukene minevikust. Meenuta oma parimaid tulemusi, kui sõitsid veel Lada Samara roolis.

Parimateks loen mitmeid rahvaralli etapivõite ning loomulikult seda, kui elu esimesel sportrallil suutis tehnika mingi ime läbi vastu pidada ning finišisse jõudes oli kolmas koht nagu maast leitud. Samuti Lätimaal Sarma rallil olime esimese päeva järel klassi juhtimas, kuid pidime teise päeva esimesel katsel katkestama. Samara mootor on tegelikult üks suur haigus, kuid selle ravimiseks ei ole vist veel haiglat ehitatud.

Miks otsustasid Lada Fordi vastu vahetada?

Samaraga sõit on nagu loterii - kas saad lõpuni või ei. Loteriiga aga võidavad vähesed, ülejäänud kaotavad. Nii juhtus ka meil. Auto lihtsalt ei kesta. Samara jääb Samaraks, olenemata ajast ja rahast, mida sinna sisse matta.

Valgusta palun veidi, mida sinu Focus endas peidab?

Ford Focus 2,0 Zetec. Ligikaudu 200 hobujõudu.

Millises seisukorras auto ostsid ning mida tead tema eluloost?

Auto sai ostetud Belgiast, kohalikult Fordi diilerilt. Ehitatud on see Belgias 2001. aastal kohaliku Focus Cup'i jaoks. Esimesed sõidud tehti 2002. aastal, suuremaid avariisid ei ole olnud. Auto tundus hea.

Mida uue auto juures muutsid ja ümber ehitasid?

Auto oli asfaldiseades ning ehitatud heade teede jaoks. Eestisse jõudes võeti auto täiesti lahti. Kere keevitati üle, sillad tugevdati, amordid tehti kruusa jaoks ümber. Ühesõnaga - auto muudeti Eesti olude jaoks vastupidavaks.

Siinkohal suured tänud ja lugupidamine Sven Heinlaiule, kes oma päevi ja öid selle auto all veetis. Samuti tahaks tänada toetajaid: SEB Ühisliising, Eckerö Line, Navaka Transport, Motul, Blue Group ja kõiki teisi, tänu kellele see projekt on teoks saanud.

Mida uuelt autolt ootasid?

Normaalset teelpüsimist, vastupidavust ja loomulikult rohkem kiirust.

Kuidas auto ootustele vastab?

Nüüd, mil hakkab loodetavasti lastehaiguste aeg läbi saama, peaks vastama.

Mitu rallit oled uue autoga sõitnud ja kuidas on läinud?

Sõitnud oleme kolm rallit. Läinud on nagu ikka - katkestamistele sai pandud põhirõhk. Miks just nii?

Viru ralli esimene päev: roolivõimendi voolik katki - roolivõimu pump jooksis kinni ja stardikohtunike rõõmuks põrutas pumba rihmaratas otse nende auto alla. Meie loomulikult seda ei teadnud ja panime stardist hirmsa hooga minema. Keset katset andis temperatuuriseieri asend teada, et meil ei ole seal rohkem mõtet higistada, kuna Fordi mootor tegi seda meie eest.

Ööga juhtus ime, leidsime ülipika otsimise tagajärjel uue pumba, ladusime selle siis kõik kokku ja tundus isegi, et mootor oli vist ellu jäänud. Järgmine päev kahetsesime Kalvoga (kaardilugeja Kalvo Kalmu - toim.) seda hirmsasti. Kümnenda katse stardis oli tee asemel künnimaa ning sinna sisse oli keegi hirmus suuri kive peitnud. Otsisime siis ühe üles, põrutasime hirmsa hooga sellest üle, saime rehvi puruks ning puud kasvasid kohe tee peale ette. Õnneks saime pihta ainult ühele... Niipalju siis Rakverest.

E.O.S. rallil sai selgeks, et mootoriga siiski kõik asjad nii heas korras ei olegi. Temperatuurinäidik näis pärinevat Samarast - ainult niisuguse vahega, et seier külastas ka vahepeal normaalseid suurusi. Samaras, kui osuti läks kaugele nurga taha, siis ka ta sinna jäi. Fordiga oli rohkem õnne - vahepeal oli ok. Nii nagu Rakvereski, katkesime kümnenda katse keskel - seekord ei olnud käigukasti tootja arvestanud mõnede metallide pingetaluvust.

Enne Paide rallit olime veetnud õpetliku nädala Belgias, et õppida tundma Fordi mootori ja käigukasti hingeelu. Mehed seal olid oma ülesannete kõrgusel - kolme päevaga tehti mootor uueks, stenditi ta kruusasõidu seadesse ja määriti meile pähe ka sujuvalt üks hea käigukast, kuna eelmise kasti tootja ei olnud arvestanud sellega, et see peaks sõitma probleemivabalt nii mõnegi kilomeetri. Uue kastiga ei olnud neid probleeme väidetavalt esinenud. Suurte jõupingutustega saadi auto kokku ja nagu nende ralliasjadega ikka on - otse starti.

Mootor oli kui uuesti sündinud ja käigukast nii hea, et tundus nagu see oleks ise käike vahetanud... sest mina küll seda veel teha ei osanud. Teiseks päevaks hakkasin tasapisi harjuma, kuid juhtus nagu alati - seal kus pidi käik sisse minema, seda ei juhtunud. Rahva ühise ergutushüüde saatel põrutasime kurikuulsasse Sõpruse auku. Seal augu põhjas lahkus meie seast sportliku ragina saatel ka pooltelg. Sinna siis Paide ralli...

Kuidas suhtusid konkurendid, kui uue auto peale üle kolisid?

Usun, et konkurendid on suhteliselt ükskõiksed, kuna E7 klassis sõitsime vähe ning A viies on veel arenguruumi.

Kui palju pidid ennast ümber häälestama autot vahetades?

Sõita on palju mugavam, masin kuulab rooli ja on stabiilsem. Häälestamisega on raskusi, kuna ei ole palju sõitnud ja auto vajab veel kõvasti harjumist.

Kui palju ja kuidas muutus legend?

See veel ikka muutub. Sõit on kiirem ja igasugu üleliigsed asjad kipuvad sisse tulema, nii et Kalvo ei suuda neid kõiki mulle ette vahutada.

Kas on plaanis selle autoga pikalt sõita või ootab ees midagi uut?

"Ees ootab selle autoga veel palju treeningkilomeetreid ning harjumist, esialgu ei plaani midagi uut.

Mis kohta Saaremaa rallil prognoosid?

"Ei tea. Autot sai jälle ümber seadistatud ja stardis algab võitlus taas otsast peale. Kerged lootusekübemed siiski on, et auto sai parem, kui enne. Tunne on nagu ikka - loteriivärk. Arvestust peame nende meestega, kellega enam-vähem samal ajal sai sportrallisse tuldud, vanematega võrreldes pole lihtsalt kogemust. Kõigele lisaks on Saaremaa katsed kurikavalad - viga ei andestata.

Mida toob uus hooaeg?

Kindlasti palju adrenaliini, surnuid närvirakke, katkestamisi ja lõpuks tahaks loota, et ka ralliloteriivõite. Järgmine aasta tahaks teha kõvasti trenni, harjuda uue autoga ja lõpetada ka lõpuks mõni ralli finišis. Kavas on sõita kõik punktietapid Eestis ja niipalju kui võimalust saab, ka Lätis.





Fotod: Karmen Vesselov
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia