Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > 2003. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis |
|
2003. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis
SÕIDUAUTODELE
1. Üldkorraldus
1.1. 2003.a. rallikrossi meistrivõistlused (MV) korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) poolt mitmeetapilise rahvusliku seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostatakse võistluste korraldajate poolt eraldi juhendid.
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL Võistlusmäärustega, tehniliste tingimustega, käesoleva üldjuhendiga ja etappide juhenditega. MV üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses 07.01.2003 a.
1.3.Võimalikud muudatused üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse EAL rallikrossikomitee poolt ja kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt.
2003. a toimub 9 etapiline autokrossi sari, millest 5 võistlust moodustavad iseseisva rallikrossi meistrivõistluste sarja.
2. Võistlusautod, MV masinaklassid
2.1. Võistlusautod peavad vastama rahvuslikele tehnilistele tingimustele ning omama EAL võistlusauto tehnilist kaarti.
2.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jmt). Võistlusnumbrid on samad mõlemis sarjas ja antakse vastavalt 2002. a. Eesti MV tulemustele klasside kaupa, lisanumbrid EAL-st.
Nr. 1 - ERK 2500 2002. a 1
Nr. 2 - ERK 1600 2002. a 1
Nr. 3 - 2500 2
Nr. 4 - 1600 2
Jne.
Ühisklassi numbrid algavad numbrist 51 ja sealt edasi.
2.3. MV arvestusklassid
Rallikross:
1 ERK kuni 2500 cm³
2 Ühisklass ERK (mootori töömaht suurem kui 2500 cm³, 4WD)
3 Noored kuni 1400 cm3
Autokross:
1 ERK kuni 2500 cm³ esivedu
2 ERK kuni 2500 cm³ tagavedu
3 Ühisklass ERK ( mootori töömaht suurem kui 2500 cm³, 4WD)
4 Noored kuni 1400 cm³
3. MV osavõtjad
3.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL kehtivaid sõitja- ja registreerijalitsentse. Vajalik Eesti Vabariigi kodakondsus. Võõrkodakondsed võivad osaleda, ent MV punkte ei saa.
4. Võistluste käik
Rallikross
4.1. Igal võistlejal kohustatakse läbida vähemalt 3 treeninguringi.
4.2. Starditakse grupistardina paigalt, töötavate mootoritega. Stardi märguandeks foorisignaal (punane tuli vähemalt 2 sekundit). Eelsõitude stardijärjekorrad loositakse. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes sõiduautodel 6 autot 2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m .
4.3. Peetakse eraldi kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Igas eelsõidus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundi täpsusega. Iga eelsõiduvooru kiireim saab ühe punkti, järgmine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Stardikohad finaalis täidetakse
ridade viisi eelsõitude tulemuste põhjal. Kui mitmel võistlejal on võrdne punktisumma, eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanut.
4.4. Eelsõitudes sõidetakse 4 ringi, finaalides 6 ringi. Tabel infotahvlil. Võistleja peab olema eelstardi koridoris hiljemalt selleks hetkeks, kui on tema kord sõita starti. Hilinejaid starti ei lasta.
4.5. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on lõpetanud vähemalt ühe eelsõidu, kusjuures ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses. Finaalide koosseisude määramine sõiduautodel: C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 14-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 2 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 2 paremat.
4.6. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
4.7. Kui osavõtjaid masinaklassis on 3-5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
4.8. MV etappidel VM rikkujaid karistatakse EAL Rallikrossikomitee poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest).
4.9. MV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad MV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse paremaid tulemusi vastavalt toimunud etappide arvule viielt 4, neljalt 3, kolmelt 2 või mõlemalt kahelt etapilt.
4.10. Igal etapil antakse kaheteistkümnele esimesele võistlejale punkte vastavalt 15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Hooaja viimase võistluse punktid korrutatakse koefitsendiga 1,5. mõlemas sarjas. Igal võistlusel saab oma masinaklassi kiireima eelsõiduaja sõitnud võistleja ühe lisapunkti Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt peetud etapilt, seejärel eelvimaselt jne. MV etapp loetakse toimunuks, kui finaalsõidus stardib vähemalt viis sõitjat. MV loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt seitse erinevat sõitjat.
4.11. Kirjalikke esildise MV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul peale etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist.
Autokross
4.12. Eelsõidud sarnaselt rallikrossiga: kolm vooru ,neli autot ja neli ringi.Finaalsõidus 10 autot ja kestus 10 ringi. Otse A finaali pääseb eelsõitude 6 paremat. Ülejäänud 4 tulevad B finalist. Kui on alla 10 võistleja, siis saavad kohe kõik A finaali.
Punkte jagatakse :
20 15 12 10 8 6 4 3 2 1
Rallikrossi etapid liidetakse arvestusse vastavalt rallikrossi punktisüsteemile.
Arvesse läheb autokrossis 9 etapist 8, 8-st 7 jne.
5. MV autasustamine
5.1. EAL autasustab MV 3 paremat karikate ja medalitega.
5.2. MV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2003. a detsembris.
|
|
|
|