Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > FIA uurib turvalisuse parandamise võimalusi |
|
FIA uurib turvalisuse parandamise võimalusi
Juba enne Michael Parki traagilist hukkumist Walesi MM-rallil on astutud samme, et ohutuse taset suurendada. Äsjane õnnetus tõstatas probleemi veelgi valusamalt päevakorda, kirjutas icWales.
Michael Park sai surmavaid vigastusi, kui Markko Märtini juhitud Peugeot libises Walesi ralli 15-ndal kiiruskatsel vastu puud. Löögi sai auto parempoolne külg.
Auto külje turvalisus on olnud rahvusvahelise autoliidu FIA üks peamisi prioriteete ja nüüd astutakse koostöös Peugeot'ga samme, et võimalikke riske minimeerida. FIA instituut otsib lahendust koos Peugeot' inseneride ja Ameerika laboratooriumidega, et parandada kokpiti sisest ohutust. Erilise vaatluse all on ohtusstruktuurid auto külgedes.
Ühisprojektiga tehti ajakirja Autosport andmetel algust juba enne Suurbritannia rallit - saatuse irooniana võistluse eelõhtul. Uuenduste eesmärk on ralliauto küljele ja ustele mõjuvate jõudude vähendamine külgkokkupõrke korral.
Uute ja vastupidavamate turvapuuride katsetused FIA laboris algavad peatselt, kirjutas Eesti Päevaleht. Prantsusmaa autotootja Peugeot kindlustab võimalike ohuolukordade simulatsiooni labori tingimustes ning tagab katseautode kohalolu.
"Külgkokkupõrgete simulatsioon Euroopa laborites on kooskõlas Euro NCAP-standardiga. Arendustööd peavad pakkuma ohutuslahendusi mitmel autospordialal, eriti aga rallis," kinnitas FIA esindaja Autospordile.
FIA peab andmebaasi, kuhu kogub mitmesuguste mootorispordi õnnetuste üksikasjad. Nad loodavad, et saadud andmete analüüsi järel tehtavad otsused aitavad tagada paremat turvalisust.
Huviga ootab mootorispordi juhtorgan surmaga lõppenud õnnetuse uurimise tulemusi ka Briti politseilt. Uurijad võtavad avarii teinud auto ükshaaval lahti. Eesti Päevalehe andmetel käis juhtunuga seoses esmaspäeval kohalikus politseis selgitusi andmas ka Markko Märtin.
Risk jääb autoralli pärisosaks sellele vaatamata, millised süsteemid üldkasutatavatel teedel võistlevais autodes kasutusele võetakse.
Enne Michael Parki hukkumist oli viimane MM-sarjas surmaga lõppenud õnnetus Austraalias 1993. aastal, kui hukkus kaardilugeja Rodger Freeth.
2002. aastal sai raskeid vigastusi Francois Delecouri kaardilugeja Daniel Grataloup, kui nende Mitsubishi paiskus Austraalia rallil suurel kiirusel vastu puud.
Mullu lennutati haiglasse ka Märtin ja Park, kui nende auto rullus Argentinas suurel kiirusel üle katuse. Tookord pääsesid sõitjad väikeste vigastustega.
|
|
|
|