Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Meistrid selged, suur duell jäi ära
|
Loe lisaks |
|
|
Veoautokrossi meistrisarja viimase etapi oodatud suur tiitlijagamine klassis GAZ 53 Sigmar Tammemägi ja Peep Kimmeli vahel jäi toimumata, sest esimene rikkus oma võimalused ära juba enne finaali.
Sigmar Tammemägi ja Peep Kimmel seisid enne Tamsalu etappi ühel pulgal ja oli selge, et kumb meestest varem ruudulippu näeb, see on tänavusel hooajal ka veokaklassi GAZ 53 Eesti meister.
Vastavalt olukorrale etapiks ka valmistuti: kahel nimetatud võrukesel oli kaasas vist rohkem varuosi, kui ülejäänud seltskonnal kamba peale kokku. Nagu hiljem selgus, läinuks neid ka tarvis, aga
Esimese poolfinaali võitis Mait Mäesaar, kes pidi igaks juhuks ka selja taha vaatama, et Marko Kokk talt viimasel etapil käeulatuses olevat pronksi käest ei võtaks. Tammemägi teine, Kimmel kolmas.
Ootamatult läks "lööminguks" teises poolfinaalis. Mäesaare auto mootor hakkas lagunema ja tema langes konkurentsist välja. Kimmel tegi parema stardi ja Tammemägi vara veel! ei suutnud seda välja kannatada. Pidevalt möödumisvõimalust otsides eksis ta ühel pidurdamisel ning sõitis Kimmelile tagant sisse.
Olukord polnuks veel lootusetu, kui noor mees taibanuks rajalt kohe maha tulla. Varuradiaator oli ju olemas ja finaaliks jõudnuks selle vabalt välja vahetada. Aga ei Tammemägi pingutas poolfinaalis lõpuni (Kimmelist mööda saamata) ja boksis selgus, et mootor on omadega õhtul!
Tammemägi tiim tegi küll veel kõik endast oleneva, et mees rajale saata. Väikese hilinemisega saadigi auto käima, kuid fooritulede kustudes ta paigalt ei liikunud. Finaal osutus tiitli suhtes formaalsuseks ja Kimmel tiirutas 12 ringi juba meistrina.
Ootamatu intriig tekkis sellegi poolest. Nagu mainitud, lagunes ka Mait Mäesaare auto ning Marko Kokal oli variant: etapivõit toonuks pronksi temale. Olukorras, kus Kimmelil enam midagi võita ega kaotada polnud ja Tammemägi ning Mäesaar raja ääres, võinuks teab veel mida juhtuda!
Õnneks oli Mait Mäesaarel tagataskust võtta väikeveli Mikk. 17-aastane noormees tegi elu sõitu, ähvardas Kimmelilt noppida isegi etapivõidu, korjas Koka eest ära väärtuslikud punktid ja kindlustas suurele vennale meistrisarja pronksmedali.
Esimest hooaega võistlevale Mikk Mäesaarele teine koht ja esimene karikas ning tunnustavad sõnad konkurentidelt. Poodiumil tuli rikkuda isegi Eesti Vabariigi alkoholiseadust, sest tublil krossimehel pole veel šamusejoomise õigustki.
Veokaklassis GAZ 51/52 oli kõik enam-vähem selge Kuido Klooren jäänuks oma kullast ilma äärmise ebaõnne korral. Selleks pidanuks Indrek Järvpõld võitma ning Klooren lõpetama 10. kohast tagapool.
Klooren Klooreniks ebaõnne eest pole keegi kaitstud, kuid ka etapivõidu saamine tõotas Järvpõllul raske tulevat. Stardis oli taas Aivar Kender, kelle autole paistis Tamsalu kiire rada hästi sobivat ning üle pika aja ka mullusest tšempionist vanameister Avo Pilv.
Kuido Klooren ei jätnud midagi juhuse hooleks. Ta sättis kiivri otsale isegi prillid, kabiinis istuvate veokameeste jaoks harjumatu varustuse: "Koosolekul hoiatati, et kui klaas puruneb, siis peavad prillid ees olema või muidu võetakse musta lipuga maha," põhjendas ta. "Tamsalus võib kivi saada küll. Ma parem ei hakka riskima, võtan prillid kohe ligi."
Ajasõitudes näitas Järvpõld, et tema alla anda ei kavatse. Ta sõitis Kenderiga sama kontrollaja, kuid pidi kehvema teise ringi tõttu leppima siiski teise positsiooniga. Klooren oli Pilve järel neljas.
Kuna võistlejaid selles klassis oli 13, sõideti kaks erineva koosseisuga poolfinaali. Üllatusi ei juhtunud, ainult Avo Pilv pidi sõitma kõva slaalomi, et oma ebaõnnestunud start Kenderi järel teiseks kohaks vormistada. Teise poolfinaali võitis Järvpõld tasa ja targu sõitnud Klooreni ees.
Finaalis sai kohe selgeks, et Marek Kõbu ei suuda Tarmo Kihulase pronksmedalit enda kaela meelitada. Mehed olid võistlejaterivi keskel ja see tähendas Kihulasele kindlat pronksi.
Esimeses otsas käis väike ragistamine, kuni Pilv oli kolmandalt kohalt süüteprobleemide tõttu sunnitud katkestama ja Järvpõld aru saanud, et Kenderist ta jagu ei saa. Klooren ei üritanudki kolmandast kohast kõrgemale tõusta, sest selline saavutus sobis meistrishampuse pritsimiseks ideaalselt.
Nähes Ahti Paaveli tänavusi sõite, oli raske uskuda, et ta väikestel veobagidel oma kauaoodatud kullast tänavu ilma jääb. Isegi põhikonkurent Indrek Viiburi võidu korral piisanuks talle kolmandast kohast ja bagide 6-mehelises konkurentsis oli see enam kui reaalne.
Aga kõigepealt pronksilahingust, kus võrdsel positsioonil Marek Leegiste ja lätlane Vents Rukis. Kahjuks jäi siingi duell olemata. Bagimehed jõudsid "lahinguga" küll veidi kaugemale kui veokamehed nimelt esimesse kurvi aga siis ka kõik lõppes. Leegiste lasi täiesti omal algatusel kurvi pikaks, sõitis rehvivalli ja sinna ta jäigi. Seega rändab ka tänavu üks bagimedal Lätimaale Cesisesse, kuid viijaks on sedapuhku uus mees, Vents Rukis.
Viibur sai viimaselt etapilt vähemalt moraalse võidu, kui parandas oma avaringi teise koha liidripositsiooniks. "Ahistatu" oli ei keegi muu kui Paavel. Aga nähes, kuidas kaks head sõpra teineteist peale sõitu kaisutasid, võib arvata, et ega Viibur ekstšempioni staatuse pärast väga ei kurvastagi.
GAZ 53 veobagidel võttis järjekordse võidu lätlane Janis Kozlovskis. Eesti meistriks teda kahjuks kuulutada ei saa, sest üldjuhendis nõutavat võistlejate arvu "krokodillimehed" tänavu täis ei saanud. Kuna Andrus Tiidebergi ja Arnis Ramatsi tehnika lagunes, pritsis teisel pjedestaaliastmel shampust Marko Koobakene.
Selle klassi sõitjatel on kindel tahtmine järgmisel aastal juba meistrimedali eest heidelda. Mehi, kes rajale lubavad tulla, on päris mitu, aga kas sellest ka asja saab, näitab juba uus hooaeg. Naljaga pooleks lubas bagirooli kolida staažikas veokamees Silver Tammemägi, kes võistluse lõppedes Janis Kozlovskise bagiga paar prooviringi sõitis ja leidis, et "krokodill" on üks väga väärt võidusõiduauto.
|
|
|
|