Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Superkrossi sarja eelviimane etapp sõideti Mulgimaal |
|
Superkrossi sarja eelviimane etapp sõideti Mulgimaal
|
Loe lisaks |
|
|
18. septembril toimus Viljandimaal Ramsis Turva krossirajal Rael Autokeskuse toetusel superkrossi karikavõistluste eelviimane etapp. Seekordse sõiduga sarja võitjad kõigis klassides veel ei selgunud.
Viis päeva enne superkrossi karikavõistluse üheteistkümnenda etapi toimumist valmis Turva rajal 300-meetrine rajapikendus, millega suurendati trassi pikkust 920 meetrile. "Uus lõik on vajumata ja lõik saab pehme olema," hoiatas etapi eel Turva raja haldaja Raul Alliksaar.
Tõepoolest oli uus rajaosa pehme, sest hommikul poole kaheksast kohale jõudnud sarja korraldadava Erki Spordi esindajad suutsid klubi väikebussiga rada üle vaatama minnes uuele lõigule kinni jääda. Koheselt sündis otsus - sõidetakse ainult talviselt võistluselt tuttaval vanal rajaosal.
Noorteklassi kontrollsõidus sai parima aja Martin Saar (VW Golf). Mõlemad poolfinaalid võitis seevastu Egon Kaur (VAZ 2109), kuid finaalsõidus purunes pärnaka autol käigukast ja ta oli sunnitud oma Lada raja äärde keerama. Samuti ei suutnud lõpuni tulla Martin Saar.
Ülipõneva sõidu lõppedes hõivas poodiumi kõrgeima astme Viljandi noormees Denes Truu (VW Golf). Ka kolmas koht kuulus kohalikule võidusõitjale 10-aastasele Joel Alliksaarele (VW Golf II). Nende vahele mahtus kaarte segama Janno Õis (VAZ 2101), kes sai ka diplomi parima alla 14-aastase sõitja arvestuses. Finaali lõpetaski ainult poodiumijagu võidusõitjaid.
Esirattaveoliste autode masinaklassis võttis võidu Mareck Pukk (Peugeot 205 GTi). Teisena finišeeris Tauri Jaanson (Opel Kadett) ja kolmandaks tuli Rainer Schultz (Lada Samara). Võiduga kindlustas üks etapp enne karikavõistluste lõppu Optitransi klubi esindaja endale esirattaveoliste masinaklassis sarja võidu.
Tagarattaveolisi autosid oli stardis vaid kuus. Pärast esimest poolfinaali oli oht, et teises poolfinaalis ei ole kedagi rajale tulemas, sest autod lagunesid. Sellegipoolest peeti ka teine poolfinaal, kus startis kolm võistlejat.
Tagaveoliste valitseja oli Asmo Aulik (Opel Ascona B). Rapla noormees alustas hooaega poole pealt, kuid järjest võidetud etapid on ta karikavõistluste arvestuses tõstnud juba neljandale kohale. Tagarattaveoliste arvestuse esikolmikusse mahtusid veel Rommi Pukk (VAZ 2101) ja Janar Gröön (VAZ 2101).
Vabaklassis võidutses Joel Kislõi (Honda Civic), kes tegi ka päeva parima kvalifikatsioonsõidu aja. Ta suutis probleeme vältida ja võtta esikoha ning mööduda karikavõistluste arvestuses senisest liidrist Egon Kaurist. Nende vahe on enne viimast etappi 2,5 punktiline.
Teise koha sai vabklassis kirja Margus Tammoja (Honda Civic), olles viimane finišeerija. Poodiumi madalaimale astmele tõusnud Ove Pärtelson (Peugeot 205 GTi) katkestas krossi ringi jagu enne võidusõidu lõppu.
Superfinaalis, kuhu pääseb iga masinaklassi kaks parimat, ei startinud seekord ühtegi võistlejat. Oma rolli mängis kindlasti asjaolu, et Egon Kaur on omale juba "suure" karika kindlustanud ja konkurentidel puudus motivatsioon superfinaalsõidus osaleda.
Meeskonna arvestuses oli parim Viljandi meeskond SKM Racing Team koosseisus Joel Alliksaar, Denes Truu, Rommi Pukk, Rainer Kens, Margus Tammoja, Joel Kislõi. Vesmel sai teise ja Provintsi Transport kolmanda koha.
|
|
|
|