Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rallikrossi kuues etapp peetakse Kulbilohus
|
Loe lisaks |
|
|
Elvas Kulbilohu krossirajal toimub 24.-25. septembril Eesti meistrivõistluste kuues etapp rallikrossis sõiduautodele ja Põhjamaade karikavõistluste (NEZ) etapp autokrossis sõiduautodele.
Laupäeval 24. septembril toimub kohapeal võistlejate registreerimine, tehniline komisjon, vabatreening ning samuti ajasõidud. 25. septembril alates kella üheteistkümnest tehakse algust eelsõitudega.
Rallikrossi komitee esimehe Hillar Kalami sõnul pannakse seekord tavaliselt veelgi suuremat rõhku autode ohutusele.
"Nii Vasalemmas kui ka Pärnus sai ainult hoiatatud," lausus Hillar Kalam." Nüüd tuleb karmimaks minna. Kui on puuduseid, siis saavad võimaluse kohapeal olukorra parandamiseks või ei lubata üldse starti."
"See kehtib kõikide klasside kohta, aga ERK klass on sesosas kõige paremas seisus, sest seal on vanad olijad, autod on rohkem tehtud ja nendega ei ole nii suuri probleeme," jätkas Kalam.
Kalami poolt korraldajatele edastatud kirjas palub rallikrossi komitee esimees tehnilisel komisjonil erilist tähelepanu pöörata turvarihmade korrasolekule (mõõdetakse laiust), masslülitite toimimisele (et need suretaksid auto välja ning keelatud on elektrilised massilülitid), õlikogumispaakide vastavust ja paiknemist, kapoti, istmete ja akude kinnitusi. Samuti esiklaasi vastavust, tulekustuti vastavust, valikuliselt möödetakse noorte ja standardklassis autode kubatuuri, kaalutakse autosid ja kontrollitakse diferentsiaalblokkide olemasolu.
Kohtunikud jälgivad erilise hoolega, et keegi kolmekümne meetri jooksul pärast starti sõidujoont ei vahetaks. "Elvas on see eriti probleemne, sest stardile järgneb järsk kurv," lausus Kalam.
"Kui enne võistlust loeme sõnad peale, siis on kõik korras, aga kohe kui mõni võistlus jääb näpuga viibutamata, siis unustatakse ja läheb teiste välja surumiseks. Oluline on sõidukultuur," lisas rallikrossi komitee esimees.
|
|
|
|